REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana alternatora

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV wymiana alternatora
Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV wymiana alternatora

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu skontrolować i wymienić alternator w Polo IV i Ibiza III. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.

Przed wymianą alternatora w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV powinniśmy sprawdzić poprawność działania tego urządzenia. W przypadku kiedy akumulator jest słabo ładowany może to świadczyć o słabej kondycji naszego alternatora. W celu upewnienia się co do usterki alternatora możemy wykonać test. Będzie nam do tego potrzebny woltomierz lub miernik uniwersalny. Jest on do kupienia w hipermarketach za kilka złotych.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

REKLAMA

Miernik podłączamy go pod akumulator i uruchamiamy silnik. W czasie rozruchu napięcia może się znacząco obniżyć nawet do około 8V. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby. Jedna wsiada do samochody i naciska pedał gazu utrzymując prędkość obrotową silnika na poziomie 3000 obr/min. My sprawdzamy jakie wartości podaje nami miernik. Jeżeli znajdują się w przedziale od 13 do 14.5V to znaczy, że alternator ładuje prawidłowo.

Kolejnym testem będzie sprawdzenie stabilności ładowania. Bardzo ważne jest, żeby nie było wahnięć napięcia. Zasada postępowania jest taka sama. Ustawiamy obroty silnika na 3000 obr/min i utrzymujemy je na tym samym poziomie. Następnie włączamy światła drogowe i dokonujemy pomiaru. Różnica nie powinna wynosić więcej jak 0.4V niż wynik uzyskany w poprzedniej próbie bez obciążenia. W innym przypadku musimy dokonać sprawdzenia regulatora napięcia i alternatora.

W modelu Polo i Ibiza stosowane są różne modele alternatorów. Wszystko uzależnione jest od wersji silnikowej. Na początku zdejmujemy ujemną klemę z akumulatora. Teraz musimy zdjąć pasek klinowy. W tym celu luzujemy napinacz za pomocą klucza płaskiego i zdejmujemy pasek. Jak da się zauważyć do alternatora (z tyłu) będzie podpięta wtyczka razem z cienkim przewodem – odpinamy je.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie zdejmujemy zatyczkę ochronną i odkręcamy nakrętkę trzymającą gruby przewód. W tym momencie pozostaje nam odkręcić mocowania alternatora i wyjąć go z samochodu. Teraz przechodzimy do montażu. Na początku należy zamontować alternator i solidnie go przykręcić. Zakładamy pasek i montujemy wszystkie przewody elektryczne. Podczas tej całej operacji warto przyjrzeć się w jakim stanie jest pasek klinowy.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż rozrusznika

Jeżeli stwierdzimy, że nadszedł czas na jego wymianę warto to zrobić od razu. W ten sposób zaoszczędzimy sobie dodatkowej pracy. Koszt zakupu nie jest duży. Po wykonanej pracy podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Nie powinno być żadnych problemów z rozruchem.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Mojnick
    2024-01-15 13:50:07
    tak to i ja potrafię, ale wyjmij (ibizia III 6L 1,9 SDi z klimatyzacją) alternator, pokazując to krok po kroku.
    0
QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

REKLAMA

Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

"Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

REKLAMA

Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

REKLAMA