REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: regeneracja alternatora – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Naprawiamy alternator w Fiacie Seicento.
Naprawiamy alternator w Fiacie Seicento.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony alternator może sprawić, że nasze auto odmówi dalszej jazdy. Nie ma potrzeby zakupu nowego. Oto opis krok po kroku jak naprawić alternator w Seicento.

Przed rozpoczęciem naprawy alternatora musimy go wymontować. Niestety nie ma możliwość naprawy w aucie. To, jaki jest stopień trudności tego zadania zależy od wersji naszego auta. Jeżeli mamy MPI nie powinno być żadnych problemów. Podnosimy samochód od strony pasażera i zdejmujemy koło. Luzujemy napinacz za pomocą klucza 17 i demontujemy pasek. Pozostaje nam odkręcenie śrub trzymających alternator. W przypadku SPI górna śruba mocowania opiera się podczas wykręcania o łapę silnika. Będzie nam do tego potrzebny klucz 16.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

Teraz przechodzimy do rozebrania alternatora. Najpierw odkręcamy koło pasowe i odkręcamy regulator napięcia. Zintegrowany jest on ze szczotkami. Teraz wykręcamy 3 śruby łączące wszystkie elementy. Proponujemy zacząć od górnej części od strony koła pasowego. W ten sposób mamy wygodny dostęp do wirnika razem z łożyskami. Kolejny krok to wybicie tych elementów. Jeżeli pojawią się pewne problemy możemy pomóc sobie szlifierką kątową.

Zobacz też: Jak wymienić szczotki w alternatorze?

Przechodzimy do nabijania nowych łożysk. Uważamy, żeby nie uderzać młotkiem po gwincie śruby koła pasowego, bardzo łatwo ją uszkodzić. Mamy do wciśnięcia dwa łożyska. Duże powinno wejść bez żadnych problemów. Nabijamy je na stożkową ośkę. W przypadku tego mniejszego jest trochę trudniej. Najlepiej ogrzać je za pomocą opalarki i dopiero montować. Teraz pozostają nam szczotki. Tutaj wymiana jest stosunkowo łatwa. Odlutowujemy stare i lutujemy nowe. Pamiętajmy o powiększeniu otworu, przez który ma wejść drut szczotki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak często wymieniać łożyska alternatora?

Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy alternator w aucie. Warto sprawdzić stan napinacza i paska. Naciągamy pasek i odpalamy samochód. Jeżeli wszystko dobrze wykonaliśmy nie powinno być żadnych problemów. Może się zdarzyć taka sytuacja, że usłyszymy pisk paska podczas uruchamiania silnika to oznacza konieczność jego wymiany. W poradniku tym została przedstawiona wymiana dwóch elementów, które najczęściej wymagają wymiany. Koszt zakupu części nie jest duży w porównaniu z regeneracją w specjalistycznym zakładzie lub zakupem nowego alternatora. Jeśli chodzi o rozmiar łożysk to w każdym modelu są inne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA