REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: montaż wejścia AUX w tunelu środkowym

Robert Kuśpiel
Fot. Audi
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak zamontować wejście AUX pod radio Audi Concert Plus. Celem naszej modyfikacji ma być funkcjonalne i estetyczne wykonanie. Montaż przeprowadzimy w modelu Audi A3 8L.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Kabelek do podpięcia, który emituje zmieniarkę
• Kostki w tunel środkowy numer 5J0 035 475 9B9
• Kostka o numerze 8K0 973 754
• Przewody z pinami do kostki 000 979 009

Jak widać, całą modyfikację będziemy przeprowadzać na oryginalnych częściach. W ten sposób unikniemy „rzeźby” w naszym aucie. Wszystko będzie wyglądać jak oryginalne i tak samo będzie działać.

Jeśli chodzi o koszt kostki do tunelu środkowego, jest stosunkowo duży. Trzeba się szykować na wydatek, ok. 80zł. Do tego potrzebujemy dokupić jeszcze jedną kostkę. Jednak tutaj cena to ok. 5 zł. Koszt zakupu pinów to ok. 10 zł.

Zobacz również: Audi A3 8P: wymiana ramki 1DIN na 2DIN

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podsumowując za ok. 100 zł jesteśmy w stanie sami zamontować wejście AUX w naszym samochodzie. Wszystkie elementy potrzebne do instalacji zakupiliśmy w serwisie Skody. Nadszedł czas na zamontowanie wyżej wymienionych elementów.

Aby łatwiej wykonać otwór na kostkę, zaczynamy od wymontowania tunelu środkowego z auta. Po wyznaczeniu miejsca, w którym chcemy umieścić wtyczkę zaczynamy wycinanie dziury.

REKLAMA

Najlepiej wykorzystać do tego wiertło. Musimy jednak sprawdzić, gdzie otwór będzie się znajdować od spodu, żeby nie trafić na wzmocnienie. Wszelkie nierówności i niedociągnięcia wyrównujemy pilnikiem. Należy uważać, żeby nie zrobić większej dziury od kostki.

Następnie trzeba wyjąć radio i przeciągnąć kabel. Jeśli nie mamy pewności, czy kod radia, który posiadamy jest prawidłowy, możemy zostawić je włączone. Co prawda utrudnia to trochę zadanie, lecz mamy pewność, że radio zadziała.

Zobacz również: Audi A8 D2: montaż radia CB w półce pod kierownicą

Kabel umieszczony pod tunelem, chowamy pod wykładzinę, tym samym zapewnimy sobie brak przesuwu tego kabla. W ten sposób mamy przygotowane wejście AUX. Teraz parę uwaga odnośnie kabla służącego do podłączenia. Pamiętajmy o kupnie jak najkrótszego kabla około 15 cm.

Po wsadzeniu kabla w gniazdo, schowa się on pod mieszkiem, natomiast jego koniec włożymy do urządzenia audio. Taki przenośny odtwarzacz najlepiej położyć na półce za drążkiem zmiany biegów.

Jak widać cały montaż nie jest trudny. W ten sposób nie potrzebujemy wymieniać radia na inne, które nie będzie pasować do naszej konsoli. Jeżeli myślimy o wymianie radia, warto wziąć pod rozwagę montaż wejścia AUX w naszym radiu. Zachowamy wtedy wszystko w oryginale.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA