REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra II: programownie kluczyka i usunięcie błędów komputera

Rafał Sztoner
Programowanie kluczyka i usunięcie błędów komputera w Oplu Astra II. fot. Newspress
Programowanie kluczyka i usunięcie błędów komputera w Oplu Astra II. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Według zaleceń serwisu programowanie kluczyka to temat dla specjalistów, którzy czekają, aż przybędziemy do nich z prośbą o pomoc – oczywiście żądają za nią niemałej sumy.

REKLAMA

Do tych właśnie specjalistów udamy się też, gdy w naszym Oplu zapalą się wszystkie kontrolki, a silnik przestanie działać. Podpowiemy, jak uniknąć niepotrzebnych wizyt w serwisie. Chyba większość kierowców Opli musi od czasu do czasu wymieniać kluczyk. Usterka ta może wytrącić nas z równowagi, gdy nie możemy dostać się do auta, ani odpalić go za sprawą nieskonfigurowanego kluczyka z immobilizerem. W serwisie za zaprogramowanie zapłacimy około 100-200 złotych. Zależy to od sumienia mechanika lub elektronika. Na szczęście możemy zrobić to sami i to w dodatku bez użycia żadnego komputera.

REKLAMA

Programowanie możemy zacząć po zamknięciu się w aucie. Wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy go do momentu, gdy zapalą się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej. Przyciskamy guzik zamykania drzwi na około 3-4 sekundy. W tym czasie zamki się zaryglują, a po chwili odryglują. Potem wysiadamy z auta, zamykamy drzwi i idziemy spokojnie do domu, ponieważ operacja została zakończona. Dla pewności możemy kilkakrotnie zamknąć i otworzyć auto. Kolejnym i tak naprawdę może trochę niewygodnym mankamentem Opla jest to, że komputer od czasu do czasu lubi się zawiesić. Wsiadamy do auta, wkładamy kluczyk i widzimy tylko zapalone kontrolki. To oznacza, że komputer jest zablokowany.

Zobacz również: Jak naprawić elektromagnes rozrusznika?

W większości przypadków, np. jeśli spotka nas to w momencie, gdy chcemy wrócić z pracy do domu, kończy się to na lawecie podążającej do serwisu. Tam panowie podłączą swoje komputery diagnostyczne i dojdą do wniosku, że nastąpiła awaria któregoś z przekaźników. Poproszą nas też o odbiór auta następnego dnia i wystawią rachunek na kwotę, która na pewno będzie zawierać dwa zera. Aby uniknąć tego typu konfrontacji, powinniśmy wiedzieć, że taką usterkę możemy usunąć w bardzo prosty sposób sami.

Zobacz również: Dlaczego rozładowuje się akumulator?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy na desce rozdzielczej zapalą się wszystkie kontrolki, to znak, że komputer się po prostu zawiesił. Jest to taka sama przypadłość, z jaką mamy do czynienia podczas używania zwykłego komputera w domu. Jedyne, co powinniśmy zrobić, to odkręcić na około 20-30 minut dodatnią klemę z akumulatora za pomocą płaskiego klucza 10mm. Pozwoli to zresetować komputer. Po tym czasie możemy śmiało podpiąć ponownie klemę i spokojnie odpalić swojego Opla bez narażenia się na niepotrzebne koszty.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA