REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: demontaż silniczków wycieraczek

Robert Kuśpiel
Opel Astra F demontaż silniczków wycieraczek
Opel Astra F demontaż silniczków wycieraczek

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony silniczek wycieraczek uniemożliwia nam korzystanie z wycieraczek. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić silniczek wycieraczek w Oplu Astra F.

Uszkodzone wycieraczki to najgorsze co może nas spotkać podczas deszczowej podróży. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić uszkodzony silniczek przedniej i tylnej wycieraczki.

REKLAMA

Wycieraczki przednie

Pierwszy krok to wymontowanie ramienia wycieraka. Na początku polewamy szybę wodą i włączamy wycieraczki na około 2 minuty po czym wyłączamy je. W taki sposób wycieraczki przyjmą położenie krańcowe. Teraz zaznaczamy na szybie za pomocą plastra krańcowe położenie wycieraków. Podczas montażu takie oznaczenie okazuje się bardzo pomocne. Odchylamy do góry kapturek ochronny na osi mocowania ramienia wycieraka.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

REKLAMA

Luzujemy o dwa obroty nakrętkę mocującą ramię do osi. W tym momencie odchylamy wycierak od szyby. Zaczynamy poruszać nim na boki, aby poluzować osadzenie na stożku. W przypadku problemów można wspomóc się kluczem płaskim 19mm. Dosuwamy ramię wycieraczki do szyby, odkręcamy nakrętkę mocującą i zdejmujemy ją razem z podkładką. W tym momencie można wyjąć ramię wycieraka z osi.

Kolejny krok to demontaż pokrywy podokiennej. Najpierw wyjmujemy uszczelki gumowe oraz korytko rynienkę odpowiedzialną za odprowadzanie wody. Podważamy i wyjmujemy kapturki ochronne po czym odkręcamy znajdujące się pod nimi śruby. Wykręcamy dwie nakrętki plastikowe za pomocą klucza 24 i odłączamy pokrywę podokienną i wyjmujemy. Teraz możemy przejść do wymontowania mechanizmu wycieraczki co jest konieczne do demontażu silniczka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odłączamy przewód masowy od akumulatora i odblokowujemy za pomocą małego śrubokręta zaczepy na złączu elektrycznym i wyjmujemy wtyk złącza. Odkręcamy silnik razem z cięgłami i wyjmujemy na zewnątrz. Pamiętajmy o wcześniejszym zaznaczeniu położenia korby i cięgieł względem osi silnika. W tym momencie możemy wymontować silnik. Odkręcamy cztery śruby mocujące i wyjmujemy silnik.

Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Jeśli montujemy nowy silnik to należy przed włożeniem go ustawić w położeniu spoczynkowym. W tym celu podłączamy wtyk złącza silnika i podłączamy akumulator. Włączamy silnik wycieraczki i następnie wyłączamy. W ten sposób ustawiliśmy go w położeniu spoczynkowym. Wyjmujemy wtyk elektryczny. Montujemy na oś silnika ramię korby i solidnie dokręcamy.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana rozrusznika

Wkładamy mechanizm wycieraczek i dokręcamy. Ostatni krok to zamontowanie ramion wycieraczek. Nasuwamy ramię wycieraczki na oś zwracając uwagę, żeby było w odpowiednim położeniu tak jak miało to miejsce przed demontażem. Zakładamy podkładkę i dokręcamy ostrożnie nakrętkę. Opuszczamy kapturek ochronny polewamy szybę wodą. Uruchamiamy wycieraczki i sprawdzamy poprawność działania. Testujemy nakrętki na każdym biegu. Na końcu dokręcamy nakrętkę mocującą ramię.

Wycieraczka tylna

REKLAMA

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego. Następnie polewamy szybę wodą i włączamy wycieraczki na około 2 minuty po czym wyłączamy je. W taki sposób wycieraczki przyjmą położenie krańcowe. Teraz zaznaczamy na szybie za pomocą plastra krańcowe położenie wycieraków. Podczas montażu takie oznaczenie okazuje się bardzo pomocne. Odchylamy do góry kapturek ochronny na osi mocowania ramienia wycieraka.

Luzujemy o dwa obroty nakrętkę mocującą ramię do osi. W tym momencie odchylamy wycierak od szyby. Zaczynamy poruszać nim na boki aby poluzować osadzenie na stożku. W przypadku problemów można wspomóc się kluczem płaskim 19mm. Dosuwamy ramię wycieraczki do szyby i odkręcamy nakrętkę mocującą i zdejmujemy ją razem z podkładką. W tym momencie można wyjąć ramię wycieraka z osi.

Zobacz też: Jak często zmieniać pióra wycieraczek?

Otwieramy tylną maskę i odkręcamy 11 śrub mocujących wewnętrzne pokrycie bagażnika w tyle nadwozia. Do wykonania tej pracy będzie potrzebny klucz typu Torz T25. Teraz oddzielamy złącze elektryczne silnika i wykręcamy dwie śruby mocujące silnik ze wspornikiem. W tym momencie możemy go wyjąć na zewnątrz.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jeśli montujemy nowy silnik, przed włożeniem należy go ustawić w położeniu spoczynkowym. W tym celu podłączamy wtyk złącza silnika i podłączamy akumulator. Włączamy silnik wycieraczki i następnie wyłączamy. W ten sposób ustawiliśmy go w położeniu spoczynkowym.

Dokręcamy silnik i montujemy ramię wycieraka. Zwracamy uwagę na to, żeby było ustawione zgodnie z wcześniej naniesionymi oznaczeniami. Polewamy szybę wodą i sprawdzamy działanie wycieraczki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA