REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana chłodnicy

Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana chłodnicy.
Opel Astra F wymiana chłodnicy.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona chłodnica wymaga jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnicę w Oplu Astra F.

Wymiana chłodnicy jest przeprowadzana najczęściej z dwóch powodów. Pierwszym, najczęściej spotykanym jest uszkodzenie mechaniczne chłodnicy, które powoduje wyciek płynu chłodniczego. W takim przypadku konieczna jest naprawa lub wymiana chłodnicy. Drugim powodem jest zbyt duże nagromadzenie się kamienia kotłowego. Powoduje to znaczne obniżenie sprawności układu chłodzenia.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana płynu chłodniczego

REKLAMA

Niezależnie od tego jaki jest powód niesprawności chłodnicy, demontaż przebiega w taki sam sposób. Całą operację można wykonać we własnym zakresie. Nie jest nam do tego potrzebna platforma warsztatowa lub specjalistyczny sprzęt. Na początku należy zlać płyn chłodzący. Pierwszy krok to odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym. Teraz musimy wymontować osłonę pod chłodnicą, jeśli jest na wyposażeniu. W tym celu należy unieść przód samochodu. Podstawiamy pod chłodnicę puste naczynie i luzujemy opaskę zaciskową na dolnym przewodzie chłodnicy. Odłączamy przewód od chłodnicy i czekamy aż spłynie cała ciecz. W niektórych modelach zostały zastosowane opaski sprężyste.

Luzujemy opaski zaciskowe i odłączamy od chłodnicy górny gumowy przewód oraz przewód prowadzący do zbiornika wyrównawczego. W przypadku automatycznej skrzyni biegów należy poluzować opaski zaciskowe i odłączyć przewody olejowe od chłodnicy. Pamiętajmy o zaślepieniu przewodów. Najlepiej zrobić to za pomocą czystych korków o odpowiedniej średnicy. Demontujemy przewód elektryczny od włącznika termicznego w chłodnicy oraz odłączamy przewód od wentylatora. Teraz odkręcamy górne wsporniki i wyjmujemy chłodnicę do góry z gumowych mocowań razem z wentylatorem.

Zobacz też: Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli decydujemy się na wymianę, to pamiętajmy żeby zakupić odpowiednią chłodnice do naszego samochodu. Nie zalecamy wybierać używanych chłodnic lub nieoryginalnych. W pierwszym przypadku najczęściej nie mamy pewności, czy dana chłodnica nie jest w gorszym stanie niż nasza obecna. Jeśli chodzi o nieoryginalne to najczęściej nie są tak wytrzymałe jak oryginalne egzemplarze.

REKLAMA

Oczywiście nie dyskwalifikujemy wszystkich zamienników. Nie każdego stać na zakup oryginalnej chodnicy w autoryzowanym serwisie. Dlatego warto poszukać zamienników lepszych firm. Zazwyczaj są niewiele droższe od tanich zamienników, a mają zdecydowanie lepszą jakość.

Przystępujemy do montażu. W przypadku kiedy chłodnica ma być wymieniona należy przełożyć do nowej chłodnicy wentylator i wyłącznik termiczny. Następnie sprawdzamy stan tulejek gumowych. Jeżeli są uszkodzone lub popękane to należy je wymienić na nowe. Teraz możemy włożyć chłodnicę razem z wentylatorem w podpory gumowe. Wyrównujemy ustawienie chłodnicy i przykręcamy wsporniki.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana pompy oleju

Następnie podłączamy przewody elektryczne do wyłącznika termicznego i do wentylatora. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w automatyczną skrzynię biegów to należy podłączyć przewody olejowe i zabezpieczyć za pomocą opasek. Podłączamy przewody gumowe do chłodnicy i zabezpieczamy za pomocą opasek. Na końcu uzupełniamy układ cieczą chłodzącą.

Pamiętajmy, że po zamontowaniu nowej chłodnicy stosujemy tylko i wyłącznie nowy płyn chłodzący. Pod żadnym względem nie należy zalewać układu wcześniej spuszczonym płynem.

W silnikach 1.4 i 1.6 ośmiozaworowych odłączamy przewód elektryczny od czujnika temperatury i wykręcamy czujnik, który znajduje się przy kolektorze dolotowym. Wlewamy płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego do momentu aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconym czujniku. Wkręcamy go ponownie i podłączamy przewód elektryczny.

Zobacz też: Jak postępować po zagotowaniu płynu w chłodnicy?

W silnikach szesnastozaworowych wykręcamy śrubę z łbem walcowym w obudowie termostatu. Wlewamy ciecz do zbiornika wyrównawczego aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconej śrubie. Teraz wkręcamy śrubę stosując masę uszczelniającą. Wlewamy ciecz chłodzącą do zbiorniczka do oznaczenia KALT. W silnikach ośmiozaworowych 1.7, 1.8, 2.0 układ chłodzący odpowietrza się samoczynnie, podczas nagrzewania silnika.

Zakręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym i uruchamiamy silnik. Nagrzewamy go do momentu aż otworzy się termostat. Dolny przewód chłodniczy powinien być gorący. Sprawdzamy czy nie widać jakichkolwiek wycieków i wyłączamy silnik. Czekamy aż opadnie temperatura i sprawdzamy ponownie poziom cieczy chłodzącej. W razie konieczności uzupełniamy poziom do odpowiedniego stanu. Na końcu montujemy dolną osłonę chłodnicy.

Po wymianie chłodnicy zalecamy kontrolować jej szczelność przez kilka najbliższych dni. Jakiekolwiek wycieki świadczą o nieprawidłowym montażu lub uszkodzeniu chłodnicy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA