REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymontowanie rozdzielacza zapłonu

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III wymontowanie rozdzielacza zapłonu
Volkswagen Polo III wymontowanie rozdzielacza zapłonu

REKLAMA

REKLAMA

Wymontowanie rozdzielacza zapłonu nie jest skomplikowane jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować rozdzielacz zapłonu w Volkswagenie Polo III.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu wysokiego napięcia od rozdzielacza lub zdjęcie kopułki rozdzielacza poprzez odpięcie mocowania kopułki. W tym celu wystarczy użyć śrubokręta i przesunąć w bok mocowanie. Odłączamy złącze od czujnika Halla i przechodzimy do ustawienia wału korbowego silnika w położeniu GMP pierwszego cylindra.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

REKLAMA

Pozycja GMP, czyli górne martwe położenie tłoka inaczej zwane skrajnym położeniem tłoka w cylindrze. Jest kilka sposobów na ustawienie silnika w położeniu GMP. Na początku należy zdemontować górną osłonę paska zębatego. Następnie obracamy wał korbowy silnik aż wał rozrządu znajdzie się w położeniu GMP. Wykonujemy to w następujący sposób.

Pierwszy krok to uniesienie samochodu a dokładnie jego jednej ze stron. Najlepiej skorzystać z tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Włączamy 5 bieg i zaciągamy hamulec ręczny. Zaczynamy obracać uniesione koło co powoduje również obracanie wału korbowego. Teraz ustawiamy samochód na równej powierzchni i włączmy 5 bieg. Przetaczamy samochód do przodu lub do tyłu.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie neutralne i zaciągamy hamulec ręczny. Następnie zaczynamy obracać wał korbowy za środkową śrubę koła pasowego. Pamiętajmy, że nie można obracać wału korbowego silnika za śrubę mocującą koło wałku rozrządu. W taki sposób doprowadzimy do zbyt dużego obciążenia paska rozrządu. Obracamy wał korbowy silnika aż znak na kole wału rozrządu pokryje się ze znakiem GMP na osłonie paska zębatego. Właśnie takie ustawienie odpowiada położeniu tłoka 1 cylindra w GMP.

Odkręcamy śrubę zaciskową i zdejmujemy rozdzielacz zapłonu z głowicy cylindrów. Przechodzimy do montażu. Sprawdzamy pierścienie uszczelniające czy nie mają na sobie żadnych uszkodzeń. W razie potrzeby należy je wymienić na nowe. Montujemy rozdzielacz zapłonu i przykręcamy go solidnie.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż pompy paliwa

Teraz sprawdzamy czy kopułka rozdzielacza nie ma pęknięć. Jeżeli mamy podejrzenia co do uszkodzenia to należy ją wymienić na nową. Zakładamy kopułkę rozdzielacza i wciskamy mocowanie. Na końcu podłączamy przewody wysokiego napięcia zgodnie z kolejnością zapłonu 1 – 3 – 4 – 2. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA