REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: demontaż wtryskiwaczy w silniku Diesla

Robert Kuśpiel
Opel Vectra A demontaż wtryskiwaczy w silniku Diesla
Opel Vectra A demontaż wtryskiwaczy w silniku Diesla

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone wtryskiwacze mają negatywny wpływ na pracę silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować wtryskiwacze w Oplu Vectra A.

Wtryskiwacze to jedne z ważniejszych elementów w silniku Diesla. Usterka może doprowadzić do uszkodzenia panewek. Zanim przystąpimy do wymiany należy wykonać najłatwiejszy test w celu sprawdzenia wtryskiwaczy. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go pracującego na biegu jałowym. Następnie zaczynamy luzować nakrętki na przewodach wtryskowych. Jeżeli odgłos dzwonienia ustanie po odkręceniu którejś z nakrętek to znak, że dany wtryskiwacz wymaga wymiany.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż manualnej skrzyni biegów

REKLAMA

Kolejną metodą jest luzowanie nakrętek kiedy silnik pracuje na wysokich obrotach (również na biegu jałowym). Jeżeli po poluzowaniu danej nakrętki prędkość obrotowa nie ulegnie zmianie to znak, że dany wtryskiwacz wymaga wymiany. Warto wiedzieć jakie są pierwsze objawy uszkodzonych wtryskiwaczy. Przede wszystkim będzie to spadek mocy silnika i zwiększone zużycie paliwa. Z efektów wizualnych możemy zaobserwować czarną barwę spalin. Tym objawom może towarzyszyć również przegrzanie silnika i problemy z rozruchem.

Przechodzimy do wymontowania wtryskiwaczy. Zaczniemy od silnika 1.7D. Tutaj na początku należy oczyścić dokładnie przewody wtryskowe. Po ich dokładnym wyczyszczeniu należy je wymontować. W tym celu będziemy potrzebować klucza oczkowego oczkowego. Można sobie samemu przygotować takie narzędzie lub kupić gotowe (17x19). Luzujemy wszystkie nakrętki, pamiętając, żeby nie przeginać przewodów a tym bardziej zmieniać ich kształtów.

Teraz odkręcamy nakrętki mocujące przewody powrotne i zdejmujemy je. Następnie odkręcamy obsady razem z wtryskiwaczami za pomocą klucza nasadowego. Na końcu z każdego z otworów wyjmujemy podkładkę i miedziane uszczelki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

REKLAMA

Po wyjęciu uszkodzonego wtryskiwacza przechodzimy do montażu nowego. Do każdego z otworów wkładamy nową uszczelkę. Wkładamy tulejkę w taki sposób, żeby mniejszą średnicą była skierowana do dołu. Na tulejkę zakładamy nową uszczelkę miedzianą natomiast w tulejkę nową podkładkę kształtową. Dokręcamy wtryskiwacze momentem 70Nm oraz przewody wtryskowe momentem 25Nm.

Przechodzimy do silnika 1.7TD. Tutaj wymiana wygląda bardzo podobnie. Na początku należy zdemontować kolektor dolotowy. Następnie odkręcamy wszystkie przewody wtryskowe. W tym celu również będziemy potrzebować rozciętego klucza oczkowego. Uważamy, żeby nie wyginać przewodów. Niedopuszczalne jest zmienianie ich kształtów.  Teraz odkręcamy nakrętki mocujące przewody powrotne i zdejmujemy je.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Odkręcamy obsady z wtryskiwaczami i wyjmujemy z każdego otworu podkładkę i uszczelki miedziane. Przechodzimy do montażu. W każdy otwór wkładamy nową uszczelkę i nową podkładkę. Instalujemy wtryskiwacz w otwór tak, żeby znak na obsadzie był naprzeciw uwypuklenia na głowicy. Dokręcamy górną część obsady (60Nm) przytrzymując kluczem płaskim nakrętkę łączącą wtryskiwacza.

Instalujemy przewody powrotne (moment dokręcania 30Nm) i wtryskowe (moment dokręcania 25Nm), a na końcu dokręcamy kolektor dolotowy (moment dokręcania 30Nm).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA