REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla 2.9 (602)

Robert Kuśpiel
Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana.
Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak szybko dokonać wymiany pompy cieczy chłodzącej w Mercedesie W210.

Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Następnie unosimy przód pojazdu i demontujemy dolna osłonę silnika. Możemy do tego wykorzystać tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Należy pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności. Teraz przystępujemy do spuszczenia cieczy chłodzącej.

REKLAMA

Na dole chłodnicy znajduje się króciec spustowy, na który zakładamy odpowiedni wąż elastyczny (średnica 12mm). Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i wsadzamy do niego wcześniej zamontowany przewód. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Następnie wsuwamy drugi przewód o średnicy 14mm na korek spustowy w kadłubie silnika. Podstawiamy naczynie pod silnik i wykręcamy korek spustowy. Zlewamy całkowicie ciecz chłodzącą.

Teraz demontujemy przewód powietrza doładowanego. Znajduje się on w górnej części z przodu silnika. Następnie należ wymontować sprzęgło wentylatora. Odkręcamy nakrętkę mocującą za pomocą klucza płaskiego. W celu ułatwienia zalecamy przytrzymać koło pasowe pompy cieczy chłodzącej. Nakrętka ma lewy gwint. Teraz zdejmujemy sprzęgło razem z wentylatorem. Wykręcamy trzy śruby mocujące i oddzielamy sprzęgło od wentylatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana termostatu

Luzujemy śruby koła pasowego pompy cieczy chłodzącej. Nie należy ich całkowicie odkręcać. Demontujemy na górze sztywny przewód powietrza doładowanego i zdejmujemy osłonę silnika. Kolejnym krokiem jest demontaż paska wieloklinowego. Odciągamy w prawo napinacz paska wieloklinowego, odkręcamy i ściągamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Do pompy cieczy chłodzącej przymocowane są przewody. Luzujemy i zdejmujemy opaski mocujące a następnie ściągamy przewody. Kolejny krok to wymontowanie alternatora. Na początku odłączamy ujemną (masową) klemę akumulatora. Pamiętajmy, żeby wykonywać to na wyłączonym zapłonie. Zalecamy zabezpieczyć tę klemę, żeby nie doszło do przypadkowego styku z biegunem akumulatora.

Teraz musimy podnieść przód samochodu. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek i komplet „kobyłek”. Ostrożnie unosimy auto i podkładamy podstawki i demontujemy dolną osłonę silnika. W silniku 2.9 należy wymontować przewód powietrza doładowanego, który znajduje się pomiędzy filtrem powietrza a turbosprężarką. W ten sposób ułatwimy sobie dostęp do alternatora. Przewód zamocowany jest na opaskach.

Kolejny krok to zdjęcie paska wieloklinowego. Odciągamy napinacz i zdejmujemy pasek tylko i wyłącznie z koła pasowego alternatora. Ściągamy osłonę ze złącza alternatora i odkręcamy dwa przewody elektryczne. Pozostaje nam odkręcić śruby od wspornika alternatora i wyjąć z auta. Następnie nakładamy klucz na środkową śrubę koła pasowego i obracamy je w prawo.

W ten sposób ułatwiliśmy sobie dostęp do dolnej śruby wspornika alternatora, który również należy zdemontować. Teraz odłączamy dolny przewód powietrza doładowanego. Odkręcamy obudowę pompy cieczy chłodzącej i zdejmujemy ją razem z pompą. Podczas tej operacji należy odłączyć przewód powrotny ogrzewania. Odkręcamy i wyjmujemy pompę cieczy chłodzącej. Czyścimy dokładnie powierzchnie uszczelniające.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana silniczków wycieraczek

Przechodzimy do montażu. Przykręcamy pompę cieczy chłodzącej używając nowej uszczelki papierowej.  Następnie dokręcamy obudowę cieczy chłodzącej również stosując nową uszczelkę papierową. Podłączamy przewód powrotny ogrzewania powlekając pierścień uszczelniający cieczą chłodzącą. Nie należy stosować oleju. Montujemy dolny przewód powietrza doładowanego oraz wspornik alternatora.

W tym momencie osadzamy alternator na swoje miejsce i przykręcamy śruby mocujące. Teraz podpinamy wszystkie przewody elastyczne i zabezpieczamy je opaskami zaciskowymi. Dokręcamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej i zakładamy pasek wieloklinowy. Montujemy osłonę silnika oraz górny przewód powietrza doładowanego. Dokręcamy śruby mocujące pompę cieczy chłodzącej momentem 15Nm (warto zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny).

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż chłodnicy

Instalujemy sprzęgło wentylatora oraz przedni, sztywny przewód powietrza doładowanego. W tym momencie możemy zamontować dolną osłonę silnika. Należy się wcześniej upewnić czy są dokręcone korki spustowe cieczy chłodzącej. Opuszamy samochód i przechodzimy do napełnienia układu cieczą chłodzącą. Odpowiedni opis znajduje się w poradniku dotyczącym wymiany płynu chłodniczego. Jeżeli płyn nie był wymieniany dłuższy czas to zalecamy użycie nowego.

Na końcu podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy samochód. Dla sprawdzenia warto wykonać jazdę próbną.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA