reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana alternatora

Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana alternatora

Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany alternatora w modelu Focus MK2 i C-MAX.

Wymiana alternatora nie jest skomplikowana. Łączy się z demontażem pasków wieloklinowych. W zależności od tego jaki mamy model wymiana przebiega w inny sposób. W oddzielnym poradniku przedstawiliśmy wymianę pasków wieloklinowych z podziałem na silniki benzynowe i wysokoprężne.

Na samym początku należy zastanowić się jaki alternator zamontujemy. Pierwsze rozwiązanie to regeneracja. Cena takiej usługi zaczyna się od około 150 złotych nawet do 300 – 400 złotych. Wszystko uzależnione jest od miejsca, którym wykonujemy taką regenerację. Jeżeli znamy sprawdzony warsztat wykonujący takie usługo to warto skorzystać. Dobrze zregenerowany alternator nie będzie odbiegał jakościowo od oryginału.

Zobacz też: Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z alternatora?

Kolejnym wariantem jest zakup używanego egzemplarza. Jest to chyba najlepszy wybór. Pod względem ceny, ta opcja jest bezkonkurencyjna. Modele Focus MK2 i C-MAX nie są na tyle stare, żeby było trudno o części używane. Największym problemem może okazać się niewiadomy stan takiego alternatora. Jeśli mamy sprawdzone źródło to warto kupić używany.

Na końcu najmniej korzystne rozwiązanie, czyli kupno nowego nieoryginalnego alternatora. Zazwyczaj cenowo zbliżony do regenerowanego. Pomimo gwarancji i zachęcającej ceny, stanowczo odradzamy taki wybór.

Kiedy zdecydujemy jaki wariant wybieramy, to przechodzimy do wymiany.

Zobacz też: Jak oszczędzać prąd w samochodzie?

Na początku należy odłączyć klemy od akumulatora. Następnie unosimy przód samochodu i podstawiamy „kobyłki”. Kolejny krok to demontaż pasków klinowych. Odpowiedni opis dla danej wersji silnikowej znajduje się w oddzielnym poradniku. Po wymontowaniu pasków należy wykręcić prawy reflektor. Teraz odpinamy przewód czynnika chłodzącego klimatyzacji od alternatora i podwieszamy go za pomocą drutu.

Na nakrętce zaciskowej styku alternatora znajduje się gumowa nasadka. Należy ją zdemontować. Najlepiej zrobić to za pomocą małego płaskiego śrubokręta. Następnie odłączamy od alternatora dwa przewody i odkręcamy śruby mocujące. W tym momencie możemy swobodnie wyjąć alternator z przedziału silnika. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zamontowaniu nowego paska wieloklinowego.

W zależności od wersji silnikowej, wymiana może się trochę różnić. Opis przedstawiony powyżej znajduje zastosowanie w silniku benzynowym 2.0

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora
Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

ODO 24

ODO 24 – to firma, która od 2012 roku oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. Stawia na merytorykę, praktyczne rozwiązania oraz trwałe relacje z klientami budowane w oparciu o partnerstwo, uczciwość i zaufanie. Swoim klientom pomaga chronić dane, minimalizując ryzyko związane z kontrolą, wyciekiem lub ich utratą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama