| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Opel Omega B/B FL: wymiana termostatu

Opel Omega B/B FL: wymiana termostatu

Usterka termostatu może doprowadzić do przegrzania silnika. Poniżej znajduje się opis wymiany termostatu w Oplu Omega B i B FL.

Montujemy do głowicy cylindrów sztywny przewód cieczy chłodzącej razem z uchem do unoszenia silnika oraz prowadnicą bagnetu do sprawdzania poziomu oleju. Instalujemy przewód cieczy chłodzącej i zabezpieczamy go za pomocą opasek. Ostatnią częścią jaką musimy zamontować jest przewód dolotowy razem z łącznikiem dolotowym. Na końcu uzupełniamy zbiorniczek świeżym płynem chłodniczym i uruchamiamy silnik. Czekamy aż otworzy się termostat i ponownie dokonujemy kontroli.

Pozostaje nam wymiana w silniku Diesla 2.5. Pierwszy krok pozostaje niezmienny. Spuszczamy płyn chłodniczy. Tutaj również nie ma potrzeby opróżniania całego układu. Wystarczy, żeby poziom był poniżej obudowy termostatu. Teraz demontujemy górną osłonę silnika a następnie przewód powietrza doładowującego. Jeżeli nasze auto jest wyposażone w klimatyzację to musimy zdemontować wentylator chłodnicy.

Odkręcamy śruby mocujące, odpinamy złącze elektryczne i wyjmujemy go z auta. Następnie odkręcamy od obudowy rozrządu, przewód cieczy chłodzącej od układu ogrzewania. Demontujemy obudowę termostatu i ściągamy z niej starą uszczelkę.

Przechodzimy do montażu. Na początku czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontowana jest obudowa.

Termostat wymieniamy razem z obudową. Pamiętajmy o tym, żeby zamontować nową uszczelkę a dopiero wtedy można wsunąć termostat do obudowy. Bardzo ważne, żeby zawór odpowietrzający wszedł w prowadnicę na obudowie. Teraz możemy przykręcić obudowę termostatu do silnika. Jeżeli jesteśmy w posiadaniu klucza dynamometrycznego to wykonujemy to momentem 10Nm.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Montujemy do obudowy rozrządu przewód cieczy chłodzącej układu ogrzewania. W autach z klimatyzacją montujemy wentylator chłodnicy. W kolejnym kroku montujemy górną osłonę silnika wraz z przewodem doładowującym. Po zamontowaniu wszystkich elementów dolewamy płynu chłodniczego i uruchamiamy silnik. Czekamy aż otworzy się termostat i ponownie kontrolujemy stan płynu. Ewentualne braki uzupełniamy.

Zalecamy sprawdzić następnego dnia czy nie ma widocznych wycieków. Uwaga ta tyczy się każdej wersji silnikowej.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Radkiewicz Adwokaci i Radcowie Prawni

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »