REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana rozrusznika

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana rozrusznika
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana rozrusznika

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony rozrusznik może nam przysporzyć wiele problemów. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę rozrusznika w Volkswagenie Golf V, Jetta, Touran.

Kiedy mamy problemy z odpaleniem samochodu i nasz rozrusznik ciężko obraca to znak, że któregoś dnia może nas spotkać niemiła niespodzianka. W poradniku tym przedstawimy opis wymontowania rozrusznika w Volkswagenie Golfie V z automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Zaczynamy od przekładni ręcznej.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG

REKLAMA

Rozrusznik w Volkswagenie Golf V/Touran/Jetta umiejscowiony jest na kadłubie silnika bezpośrednio nad skrzynią biegów. Demontaż dla wszystkich wersji silnikowych przebiega w ten sam sposób. Ewentualne różnicę będziemy przedstawiać. Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie w silniku benzynowym 2.0 TFSI AXX należy wymontować górną osłonę silnika. We wszystkich wersjach silnikowych poza 1.4 oraz FSI 1.4 i 1.6 należy wyjąć obudowę filtru powietrza.

Teraz należy wyjąć dekiel ochronny z wyłącznika elektromagnetycznego. Następnie odkręcamy nakrętkę z zacisku „30” po czym zdejmujemy gruby przewód „dodatni”. Kolejnym krokiem jest zdjęcie zabezpieczenia i ściągnięcie złącza wtykowego z zacisku „50”. Odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy przewód masowy z górnej śruby mocującej rozrusznik. Następnie wykręcamy tą śrubę.

REKLAMA

Wymontowujemy dolną osłonę silnika i demontujemy wspornik przewodów z dolnej śruby mocującej rozrusznika. Pozostaje nam wykręcić dolną śrubę mocującą rozrusznik i zdjęcie go z kadłuba silnika. Po wymontowaniu rozrusznika warto zastanowić się w jaki sposób zostanie przeprowadzona naprawa. Możemy kupić nowy. Jednak w tym przypadku nowy nie zawsze określa faktyczny stan podzespołu. Zazwyczaj są to chińskie zamienniki, które jakościowo odstają od oryginału. W porównaniu z oryginałem są atrakcyjne cenowo ale to ich jedyna zaleta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy o tym pamiętać decydując się na taki zakup. Nie powinniśmy być mocno zdziwieni, jeżeli nie wytrzyma on do końca okresu gwarancyjnego. Można przemyśleć zakup używanego. Jednak tutaj musimy być pewni co do źródła. W innym przypadku taki zakup to duże ryzyko. Może się okazać, że ten używane będzie w znacznie gorszym stanie niż ten, który wyjęliśmy z naszego auta. Jednak kiedy trafimy na dobry egzemplarz warto zastanowić się nad kupnem. Jakby nie było to nadal pozostajemy przy oryginale.

Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest regeneracja starego rozrusznika. Cenowo wychodzi prawie tak samo lub taniej jak zakup chińskiej podróbki. Jeżeli wykonujemy taką usługę w dobrym warsztacie to możemy być pewni, że posłuży nam dłuższy czas. Ceniące się zakłady dają na taką regenerację pisemną gwarancję. Zazwyczaj mają rozruszniki na wymianę lub można poczekać na regenerację naszego.

Montaż nowego rozrusznika odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby solidnie dokręcić wszystkie mocowania. Przechodzimy do wymontowania rozrusznika w samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Zasada postępowania jest taka sama jak w przypadku silnika z manualną przekładnią.

W silniku Diesla należy wymontować górną osłonę silnika. We wszystkich silnikach oprócz 1.4 oraz FSI 1.4 i 1.6 musimy wyjąć obudowę filtru powietrza. Następnie zdejmujemy dekiel ochronny z wyłącznika elektromagnetycznego. Teraz możemy odkręcić nakrętkę i odłączyć gruby dodatni przewód i ściągamy złącze wtykowe zacisku „50”. Unosimy samochód, wykorzystujemy do tego platformę warsztatową jeśli mamy dostęp lub tradycyjny podnośnik razem z „kobyłkami”.

Następnie odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy wspornik przewodów z dolnej śruby mocującej rozrusznika po czym ją odkręcamy. Kolejny krok to wykręcenie górnej śruby mocującej rozrusznik. Pozostaje nam odkręcenie i zdemontowanie przewodu masowego. W tym momencie możemy wyjąć rozrusznik z auta. Jeżeli jesteśmy posiadaczami silnika benzynowego 2.0 AXX to czeka nas kilka dodatkowych czynności.

Na początku należy wyjąć złącze od przepływomierza. Znajduje się na przewodzie powietrza. Następnie odciągamy opaskę sprężystą i odłączamy giętki przewód od przepływomierza powietrza. Reszta czynności jest taka sama jak w pozostałych wersjach.

Przechodzimy do montażu odbywa się on w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym dokręceniu wszystkich śrub.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: kontrola układu hamulcowego

Pamiętajmy, ze uszkodzony rozrusznik sam się nie naprawi. Jeżeli przestał obracać w pewnym momencie po czym wróciło wszystko do normy to znak, że trzeba być przygotowanym na jego wymianę. Oczywiście w sytuacji awaryjnej można odpalić auto na pych. Jednak takie rozwiązanie na dłuższą metę jest bardzo ryzykowne dla naszego rozrządu. Należy mieć też na uwadze, że nie zawsze damy rade sami popchnąć auto a naprawa i tak nas nie ominie. Pęknięty rozrząd może wyrządzić znacznie więcej szkód.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA