REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo JTD: montaż zaworu blow off w Dieslu – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
 Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie. Fot. Fotolia
Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie.

Co będzie nam potrzebne?
• Blow off firmy HKS
• Trójnik
• Zawór elektromagnetyczny
• Włącznik
• Wężyk odporny na temperaturę
• Zawór z przewodem od pompy podciśnienia
• Mały trójnik
• Kabel dwużyłowy około 4 m
• Konektory
• Koszulki termokurczliwe

REKLAMA

Najpierw musimy przeciąć rurę dolotową oraz zamocować trójnik wraz z blow off. Całość zaciskamy opaskami. Ważne jest, aby między elementami nie było nieszczelności. Następnie łączymy trójnik z wężem podciśnienia, który biegnie do sterowania EGR. Znajduje się ono na ścianie grodziowej i możemy je rozpoznać po czarnym kolorze, dwóch wężykach i wystającej kostce.

Zobacz też: Alfa Romeo GTV: regulacja zderzaka

REKLAMA

Koniecznie musimy zwiększyć otwór w oryginalnym trójniku, przymocowanym jest na pompie vacu – serwo. Jest to bardzo mała dziurka, więc blow nie będzie miał możliwości otwarcia, jeśli nie wykonamy tej operacji, do której przyda się małe wiertło.

Teraz prowadzimy jeden z wężyków trójnika do elektrozaworu. Z niego prowadzimy kolejny wężyk i wpinamy drugi trójnik. Na tym odcinku wkręcamy jeden mały wkręt. Jeżeli go zabraknie, to podciśnienie, które przedostaje się tędy i steruje pracą blow off będzie cały czas w wężyku. Efektem tego jest brak możliwości stworzenia podciśnienia sterującego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pozostaje ostatni wężyk, który doprowadzamy do blow off. Czas na przymocowanie włącznika - wykonujemy to na blaszanym uchwycie. Dołączamy go do pedału gazu tak, że gdy jest w pozycji neutralnej to wciska włącznik. Jeśli dodajemy gazu – odcina zasilanie. Jeden z kabli prowadzimy do „+” w naszym aucie. Musi być to takie zasilanie, które ginie po wyłączeniu zapłonu. Przy włączniku jeden kabelek to masa, drugi zaś prowadzimy do wspomnianego wcześniej elektromagnesu na „-".

Teraz odpalamy samochód i sprawdzamy działanie naszej modyfikacji. Jeżeli po dodaniu gazu zawór się otwiera, a po puszczeniu zamyka to wszystko wykonaliśmy poprawnie. Pozostaje nam zabezpieczyć wszystkie połączenia koszulkami termokurczliwymi. Polecamy zamontować manualny włącznik na linii elektrozawór – przełącznik pod pedałem. W ten sposób będziemy mogli w każdej chwili wyłączyć blow off, kiedy podczas długiej podróży znacznie nam przeszkadzać specyficzne syczenie spod maski.

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA