REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: naprawa kostki stacyjki

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Wyrobioną kostkę stacyjki poznajemy po braku jakiegokolwiek rozruchu, nie słychać nawet rozrusznika. W takim wypadku najprawdopodobniej uszkodzona jest w naszym aucie kostka stacyjki.

Zazwyczaj dzieje się tak po postoju na słońcu. Kiedy przekręcimy kluczyk, w stacyjce zapalają się kontrolki. Jednak, kiedy podejmiemy próbę rozruchu, nie usłyszymy rozrusznika. Zaczyna on dopiero kręcić po przekręceniu kluczyka do oporu. Oczywiście możemy z tym problemem skierować się do ASO, jednak cena, jaką proponują, daje nam wiele do myślenia. Jedno jest pewne, z tym nie można czekać. W każdej chwili możemy stracić możliwość uruchomienia samochodu.

REKLAMA

Pierwsza czynność, którą musimy zrobić pracując przy wszelkich przekaźnikach elektrycznych, to demontaż klem z akumulatora. Teraz musimy dostać się do naszej kostki, więc należy zdjąć obudowę kierownicy oraz pokrywę znajdującą się nad pedałami. Wszystko przykręcone jest na wkręty, nie powinno być żadnych problemów.

Zobacz też: Jak walczyć ze skutkami gradobicia?

REKLAMA

Po zdjęciu obudowy kierownicy, odłączamy główną kostkę oraz dwie pozostałe. Wyjęcie uszkodzonej kostki może okazać się problematyczne. musimy ją odpowiednio przekręcić; czynność tę trzeba zwykle powtórzyć kilka razy. Wyjęty element zabieramy element do domu i przystępujemy do regeneracji. Docinamy blaszkę na ok. 10mm wysokości i 6mm szerokości. Grubość blaszki powinna wynosić ok. 0.5mm. Musimy teraz rozebrać naszą kostkę. Dobrym wyborem jest blaszka z puszki po coli.

Patrząc na naszą kostkę od strony białej pokrywy widzimy jakby literę „T”. Blaszkę musimy zamontować w ten sposób, jakby miała podzielić literę „T” na dwie oddzielne części. Oczywiście robimy to po uprzednim zdemontowaniu kostki stacyjki. Nie powinniśmy mieć z tym żadnych problemów. Zamocowana jest na zatrzaskach, kiedy mamy pewność, że nasza blaszka jest dobrze zamontowana, składamy kostkę i możemy ją ponownie zamontować do naszego samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Toyota Avensis I: wieszające się wskaźniki paliwa i temperatury - poradnik

Z montażem kostki mogą być również problemy, podobnie jak w przypadku jej demontażu. Trzeba będzie pomanewrować trochę kostką, aż wejdzie w odpowiednie miejsce. Jeżeli uda nam się ją przykręcić, wszystkie trudne czynności mamy już za sobą. Podpinamy kostki, podłączamy klemy akumulatora i sprawdzamy, czy wszystko działa. Jeśli tak, składamy wszystkie obudowy.

Można również kupić używaną kostkę za ok. 80 zł na Allegro.pl, jednak zanim wydamy pieniądze, warto spróbować tej metody. W najgorszym przypadku zostaje nam wizyta w ASO i wydatek ok. 300 złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA