REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L 1.8 AGN: wymiana chłodnicy - poradnik

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana chłodnicy w Audi A3 8L z silnikiem 1.8 AGN, nie jest trudna, ale przebiegnie sprawniej, jeśli zapewnimy sobie pomoc drugiej osoby.

Na początku musimy wybrać odpowiednią, dla naszego samochodu, chłodnicę. Poniżej znajduje się porada jak zamontować nową chłodnicę. Jeżeli mamy zamiar montować używaną, oczywiście jest to dopuszczalne, tylko trzeba zastanowić się czy nasza używana nie jest lepsza od używanej, którą kupimy. Jeśli chodzi o wybór nowej chłodnicy jest on bardzo duży. Wymiana zostanie opisana na przykładzie chłodnicy Valeo.

REKLAMA

Najlepiej jakbyśmy mieli do dyspozycji kanał lub podnośnik warsztatowy. Jednak, jak wiadomo, nie zawsze jest taka możliwość, dlatego można to wykonać bez tych udogodnień. Zaczynamy od demontażu przedniego zderzaka. Nie jest to zbyt skomplikowane. Mamy do odkręcenie 4 Torxy w każdym nadkolu, 2 Torxy pod dokładką zderzaka oraz plastikowe kołki w pasie przednim. Będą one widoczne po uniesieniu maski.

Zobacz również: Jak przepłukać układ chłodzenia?

REKLAMA

Teraz przechodzimy do akumulatora. Zdejmujemy klemy z akumulatora i odkręcamy jedną śrubę znajdującą się u podstawy akumulatora. Kolejny krok to demontaż dolotu, nie trzeba jednak demontować całego. Wystarczy wyjąć tę część, która zaczyna się za atrapą chłodnicy. Akumulator przykręcony jest za pomocą dwóch śrub. Przechodzimy do demontażu wentylatora, oczywiście nie ma potrzeby demontażu tego od klimatyzacji. Odkręcamy trzy śruby i wyjmujemy wtyczkę.

Następnie demontujemy plastik, na którym przykręcone są wentylatory. Plastik ten przymocowany jest do chłodnicy na czterech śrubach typu Torx. Teraz musimy wyjąć lewą lampę, wyjmujemy kierunkowskaz, żeby mieć dostęp do wszystkich śrub. Odkręcamy trzy śruby Torx i wypinamy wtyczki. Na tym etapie możemy odkręcić chłodnicę klimatyzacji od chłodnicy cieczy. Żeby je rozdzielić, trzeba odkręcić cztery śruby. Kiedy mamy je oddzielnie, odkręcamy chłodnicę cieczy, przykręcona jest na cztery śruby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Skutki zapowietrzenia układu chłodzenia

Teraz odkręcamy uchwyt trzymający przewód od klimatyzacji. Kolejny krok, to odłączenie kabla idącego do czujnika wody w chłodnicy. Znajduje się pomiędzy dwoma wężami do chłodnicy cieczy. Odkręcamy na dole kranik i spuszczamy płyn. Odpinamy dwa przewody wodne i możemy już wyjąć chłodnicę. Unosimy auto od strony kierowcy za pomocą zwyczajnego podnośnika. Chłodnicę wyjmujemy od dołu, uważając, żeby niczego nie uszkodzić. Przekładamy czujnik ze starej chłodnicy do nowej. Nową chłodnicę również wsadzamy dołem. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Napełniamy układ chłodzący płynem. Odpalamy silnik, włączamy ogrzewanie. Po chwili uzupełniamy różnicę w zbiorniczku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA