REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: wymiana pompy wspomagania - poradnik

Robert Kuśpiel
fot. Audi
fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pompy wspomagania w Audi A3, nie jest trudna, jednak trzeba uważać na pewne szczegóły. W poradniku tym dowiesz się jak szybko i bez problemu wymienić pompę wspomagania.

Na początku należy zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy. Jeżeli mamy kilkuletnie auto, wskazane jest, żeby wymienić przewody hydrauliczne łączące przekładnie kierowniczą z pompą wspomagania. Jeżeli mamy stare przewody, do tego uszkodzone, mogą one być poważnym zagrożeniem. Odrywające się resztki starego oplotu lub gumy, powodują wadliwe działanie. Kolejna uwaga dotyczy płynu. Nie należy zalewać tego samego płynu po wymianie pompy. Używamy tylko nowego. Co więcej, po wymianie, po przejechaniu 500 kilometrów należy wymienić płyn w układzie wspomagania w celu wypłukania pozostałych zanieczyszczeń. Jeżeli słyszymy szum pompy, oznacza to, że jest zapowietrzony układ lub mogą być zagięte przewody hydrauliczne.

REKLAMA

Zobacz również: Jak uruchomić samochód „na pych”?

REKLAMA

Wymiana pompy wspomagania wygląda następująco. Odpinamy dodatni kabel, w silnikach benzynowych jest on podłączony do cewki, natomiast w silnikach Diesla do elektrozaworu. Jeżeli tak zrobimy, uniemożliwimy rozruch silnika. Wymontowujemy pompę wspomagania, pamiętając o odłączeniu przewodów hydraulicznych. Wyjmujemy pompę i mamy gotowe miejsce do montażu nowej pompy.

Pierwszy krok, to zamontowanie nowej pompy, bez podłączania przewodów hydraulicznych do przekładni. Zalewamy zbiornik pompy wspomagania. Robimy tak w celu umożliwienia swobodnego przepływu płynu przez pompę oraz przewody. „Kręcimy” silnikiem bez podłączania zapłonu na biegu jałowym. Wszystko po to, żeby pozbyć się starego zanieczyszczonego płynu z pompy wspomagania.

Zobacz również: Jak często należy dokonywać przeglądu technicznego samochodu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mocujemy przewód zasilający łączący pompę z przekładnią oraz przewód wychodzący – odbierający płyn z przekładni wspomagania. Nie montujemy przewodu wychodzącego z przekładni, doprowadzającego z powrotem płyn do zbiornika. W tym momencie zatykamy ten przewód i napełniamy zbiornik pompy płynem hydraulicznym. Kolejny krok, to ponowne zakręcenie silnikiem bez podłączenia zapłonu. Teraz upuszczamy płyn do momentu, kiedy jego kolor rozjaśni się przepływając przez przewód. Podłączamy przewód powrotny do zbiornika i napełniamy zbiornik do wymaganego poziomu. Podpinamy kable elektryczne i możemy uruchomić silnik. Kręcimy kierownicą w lewo i w prawo, aby płyn wszędzie dotarł. Sprawdzamy poziom płynu i uzupełniamy różnicę. Na koniec pozostaje nam jeszcze odpowietrzenie układu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA