REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wydatki na bezpieczeństwo, a wzrost efektywności w logistyce

Wózek widłowy
Wózek widłowy
STILL

REKLAMA

REKLAMA

Wydatki związane z bezpieczeństwem nie są jedynie kosztem. Okazuje się, że wzrost nakładów na bezpieczeństwo związany m.in. ze szkoleniami, czy wdrażaniem nowych procedur, wpływają na zwiększenie efektywności w wykonywaniu zadań intralogistycznych.

Wypadki to koszt dla gospodarki

Według danych Health and Safety Executive, brytyjskiej instytucji zajmującej się BHP, związane z wypadkami przy pracy roczne koszty dla gospodarki Zjednoczonego Królestwa, sięgają 5,6 miliarda funtów. Największe nakłady wiążą się z wydarzeniami skutkującymi śmiercią i kalectwem, trwale wyłączającymi poszkodowanego z rynku pracy. Gdy przyjrzymy się przyczynom najpoważniejszych wypadków, okazuje się, że wielu z nich – a co za tym idzie, ich kosztów – można było uniknąć.

REKLAMA

Ponad połowę śmiertelnych zajść można zakwalifikować do 4 grup przyczynowych. 25% zgonów w miejscu pracy spowodowanych jest upadkiem z wysokości, 14% - kontaktem z ruchomymi maszynami, 13% potrąceniem przez przemieszczający się pojazd, natomiast 10% - uderzeniem przez spadający obiekt. Dzięki usprawnieniom w procesach logistycznych można przeciwdziałać tym sytuacjom i zwiększyć efektywność pracy przedsiębiorstwa.

Zobacz też: Kodeks postępowania dostawcy

Jak nakłady na bezpieczeństwo wpływają na fektywność

REKLAMA

Co ciekawe, z perspektywy intralogistyki, środki bezpieczeństwa – zamiast ograniczać efektywność – mogą wpływać na nią korzystnie. Jednym z najbardziej jaskrawych przejawów tej zależności jest kwestia eliminowania zagrożenia uderzeniem spadających elementów regału dzięki szkoleniom operatorów. Przyczyną wypadków związanych z zawaleniem się infrastruktury magazynowej rzadko jest pojedyncze uderzenie. Tego typu wypadki wiążą się zazwyczaj z wielokrotnymi kolizjami osłabiającymi konstrukcję. – W pewnym stopniu, ryzyko obrażeń związanych z upadkiem elementów konstrukcyjnych można ograniczyć dzięki inwestycji w regały wysokiej jakości oraz wózki z wytrzymałym dachem ochronnym – mówi Tomasz Sobczak, Regionalny Dyrektor Handlowy w firmie STILL Polska. – Jednak lepsze efekty przynieść mogą dodatkowe praktyczne zajęcia dla operatorów. Dobrze wyszkolona kadra nie tylko powoduje mniej wypadków, ale również wykonuje zadania bardziej efektywnie – dodaje Tomasz Sobczak.

W większych zakładach, posiadających kilkadziesiąt wózków, wartym wdrożenia rozwiązaniem jest oprogramowanie do zarządzania flotą. Tego typu software pozwala jednoznacznie identyfikować sprawców kolizji czy obliczać wydajność każdego z operatorów. Dzięki temu, można bez trudu wskazać osoby, które wymagają doskonalenia kompetencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co jest najważniejsze w branży TSL?

Procedury bezpieczeństwa w przygotowywaniu urządzeń do pracy

REKLAMA

Obok praktycznych umiejętności obsługi sprzętu, ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa pracowników, infrastruktury magazynowej i ładunków ma znajomość i przestrzeganie procedur bezpieczeństwa. Według danych GUS z 2012 r., utrata kontroli nad maszyną lub środkami transportu jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków przy pracy. Tego typu incydenty mogą po części wynikać z zaniedbań w przygotowaniu urządzeń. – Istnieje szereg czynności, które powinny zostać wykonane przed rozpoczęciem użytkowania wózka widłowego. Zanim operator zacznie pracę, powinien każdorazowo skontrolować sprawność mechanizmu kierowniczego i mechanizmu podnoszenia, funkcjonowanie urządzeń kontrolno-pomiarowych, działanie sygnału dźwiękowego i oświetlenia oraz stan: ogumienia, dachu ochronnego, osprzętu i układu napędowego, itd. – mówi Tobiasz Jakubczak, prowadzący „Akademię Bezpieczeństwa STILL” – Nieprawidłowe funkcjonowanie dowolnego z tych układów może skutkować utratą kontroli nad wózkiem lub zmniejszeniem szans na spostrzeżenie potencjalnego zagrożenia.
Może wydawać się, że wdrożenie procedur bezpieczeństwa i kontrola ich przestrzegania jest trudnym i żmudnym procesem. Często jednak, by ograniczyć liczbę wypadków, wystarczą proste działania. Warto rozważyć prowadzenie regularnych szkoleń z zakresu bezpiecznego użytkowania sprzętu, gdzie pokazuje się prawdziwe, bezpośrednie konsekwencje zaniedbań. Ciekawym rozwiązaniem jest również stworzenie dla operatorów kart kontroli pojazdu lub wdrożenie systemów automatycznej diagnostyki wózków.

Działania prewencyjne to zagadnienie dotyczące pracowników wszystkich branż. Wypadkom ulega rocznie 90 000 osób zatrudnionych w naszym kraju. Jednak szczególnie powinni zainteresować się nimi właściciele, zarządcy i BHP-owcy przedsiębiorstw segmentu przetwórstwa przemysłowego. To w tym sektorze ma miejsce 32% odnotowanych w Polsce wypadków przy pracy.

Źródło: Materiały prasowe STILL

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA