REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser zachęca do outsourcingu logistyki

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się na oddanie logistyki firmom zewnętrznym. Zastosowanie outsourcingu może być jednym z kluczowych ruchów biznesowych, decydujących o rozwoju firmy.

Decyzję warto poprzedzić profesjonalną analizą dotychczasowych procesów logistycznych. Coraz częściej firmy zwracają się o opinię do dużych doświadczonych operatorów, którzy dobiorą najlepsze rozwiązania, dopasowane do specyfiki danej spółki.

REKLAMA

Korzyści płynące z outsourcingu logistyki:

  • Redukcja i większa kontrola kosztów operacyjnych
  • Koncentracja firmy na podstawowej działalności
  • Uzyskanie dostępu do profesjonalnych usług o najwyższej jakości
  • Zwolnienie własnych zasobów do innych celów
  • Brak pustych lub przepełnionych magazynów
  • Skuteczne rozwiązanie problemu nieradzenia sobie z własną logistyką
  • Dywersyfikacja ryzyka

REKLAMA

Przed podjęciem decyzji, w jaki sposób realizować działalność logistyczną w firmie – samemu czy oddać ją w outsourcing, należy przeprowadzić dogłębną analizę, która pozwoli ocenić, jakie rozwiązanie w danym momencie będzie najkorzystniejsze. Kluczowe jest ustalenie, czy zasoby (takie jak flota, powierzchnia magazynowa i personel) oraz możliwości firmy są w stanie sprostać wyzwaniom wynikającym z prognozowanego rozwoju. Niezbędne jest tu oszacowanie, czy i na ile wyprowadzenie logistyki na zewnętrz może pomóc w redukcji kosztów stałych.

Korzyści płynące z przekazania części transportowej i magazynowej do prowadzenia zewnętrznej firmie są oczywiste. Producent czy dystrybutor nie przejmuje się kwestią składowania towarów, nie musi myśleć o tym, że magazyn stoi pusty, czy jest przepełniony. Nie martwi się o odpowiednią w danym momencie liczbę pracowników do obsłużenia logistyki. Może skupić się wyłącznie na głównym biznesie – produkcji.

Często oddanie procesów logistycznych wyspecjalizowanej firmie przynosi też wymierną korzyć w postaci zmniejszenia kosztów, na czym głównie zależy firmom.

Ale... Trzeba wziąć również pod uwagę, że zastosowanie outsourcingu zmieni charakterystykę i udział poszczególnych kosztów składających się na całkowite koszty logistyczne. Może wystąpić sytuacja, że obniżone zostaną jedne koszty, ale nieco wzrosną inne. Na pewno pojawią się również niezbędne koszty wdrożenia. Dlatego przed wprowadzeniem nowych rozwiązań tak ważna jest profesjonalna analiza. Najlepsze rozwiązania mogą zapewnić doświadczeni, globalni i działający na wielu rynkach operatorzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

„Przed wdrożeniem nowych technologii zawsze przeprowadzamy analizę rentowności (ROI – return of investment) oraz analizę stopy zwrotu z kapitału własnego (ROE – return on equity), aby klient miał dokładną wiedzę ile dane zastosowanie będzie na początku kosztowało, i po jakim okresie uzyska zwrot z inwestycji” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

„Czasem zastosowanie konkretnego rozwiązania logistycznego przez operatora może podwyższyć jedne koszty, np. transportowe w przypadku korzystania z jednego, centralnego magazynu w kraju, zamiast kilku regionalnych. Jednocześnie powoduje obniżenie innych wydatków – utrzymania kilku magazynów i licznej załogi. W ostatecznym rozrachunku klient zawsze widzi korzyści” – argumentuje Grzegorz Lichocik. „Jeśli, według naszych analiz, przedsięwzięcie nie ma szans powodzenia, informujemy o tym przedsiębiorcę i nie podejmujemy się jego realizacji” – wyjaśnia. 

Firmy, które zdecydowały się na oddanie działalności logistycznej w outsourcing, szczególnie doceniają informację zwrotną, jaką otrzymują od operatora. 

System informatyczny w logistyce

„Naszą przewagą nad konkurencją jest korzystanie z jednego systemu informatycznego w całej firmie, co jest niezwykle istotne również dla naszych klientów” – mówi Grzegorz Lichocik.

„Wiele firm z którymi współpracujemy, to międzynarodowe koncerny, lub firmy o zasięgu europejskim. Sytuacja, gdy w każdym kraju, w którym korzystają z usług Dachser, jest ten sam system,
a w całej Europie ich przesyłki mają ten sam jeden numer, jest dla klientów i ich odbiorców bardzo komfortowa” – podkreśla.

Jednolity system gwarantuje szybsze i sprawniejsze działanie w zakresie zarówno transportu, jak i całej logistyki. Daje dodatkowo możliwość szczegółowego i sprawnego raportowania dla klientów.

„Wdrożony w Dachser system proaktywnej kontroli Active Report daje możliwość sprawdzenia statusu przesyłki w każdym momencie jej realizacji. Dzięki temu, w wypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, błyskawicznie możemy poinformować nadawcę” – mówi Grzegorz Lichocik. Pracownicy magazynu oraz kierowcy Dachser wyposażeni są w skanery połączone z systemem IT. Jeśli przesyłka jest uszkodzona, mogą od razu wykonać zdjęcie, a klient natychmiast dostaje informację wraz z fotograficzną dokumentacją.

Proces wyprowadzenia logistyki dla wielu właścicieli firm wydaje się trudny, a dodatkowo czasochłonny. Dlatego w tym zakresie warto skorzystać z usług operatora logistycznego
z dużym, międzynarodowym doświadczeniem, bo to gwarantuje fachowe doradztwo oraz innowacyjne rozwiązania.

W 2011 roku firma Dachser, wygenerowała obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21.000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

źródło: Dachser

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA