REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

eCasing czyli system zarządzania bieżnikowaniem

Goodyear eCasing. Fot. Goodyear
Goodyear eCasing. Fot. Goodyear
Bloomberg

REKLAMA

REKLAMA

System zarządzania bieżnikowaniem eCasing jest przeznaczony m.in. dla zarządców flot pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów

Na czym polega system eCasing

REKLAMA

REKLAMA

Nowa wersja - wprowadzana stopniowo w całej Europie - pomoże klientom Goodyeara prościej i szybciej wybierać najlepsze dla nich rozwiązania w zakresie bieżnikowania.
Aktualnie system eCasing obsługuje wszystkie rozwiązania Goodyeara z zakresu bieżnikowania, takie jak własne karkasy klienta, ich wymianę i odkup, a na niektórych rynkach także bank osnów. Rozwiązania te dają operatorom flot i dealerom wybór spośród wszystkich opcji, tj. odsprzedania karkasów nadających się jeszcze do bieżnikowania Goodyearowi, bieżnikowania na własnych karkasach klienta lub wymiany na opony bieżnikowane.

Nowa wersja eCasingu w dalszym ciągu będzie oferować te rozwiązania z tym, że w ramach aplikacji stanowiącej integralną część nowej platformy Goodyear eBusiness B2B. Dzięki zmianom, platforma stanie się jeszcze łatwiejsza w obsłudze i będzie oferować klientom więcej informacji, możliwość dokładniejszego śledzenia statusu zamówień, a także częściej aktualizowana niż poprzedni system. 

REKLAMA

W nowej wersji aplikacji eCasing klienci otrzymają możliwość wyboru on-line pożądanego wzoru bieżnika, ponieważ system zawiera pełną bibliotekę wzorów. Funkcja ta pozwoli operatorom flot w sposób bardziej przemyślany dobierać rzeźbę bieżnika do poszczególnych zastosowań. Ponadto nowa platforma eCasing będzie w sposób wygodny i intuicyjny oferować klientom Goodyeara przydatne wskazówki odnośnie bieżnikowania oraz możliwość pełnego śledzenia przepływów karkasów wśród klientów w ramach programu wymiany osnów. Ponadto funkcja „Panelu Klienta” udostępnia wszelką dokumentację istotną dla klienta, w tym dokumenty zwrotu karkasów, certyfikaty utylizacji, zamówienia i faktury. 

Obecnie eCasing działa w Polsce, Belgii, Czechach, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W czerwcu br. nowa wersja eCasingu zostanie wprowadzona w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii i Luksemburgu, a następnie w pozostałych krajach Europy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozwój nowej wersji eCasingu jest pierwszym z szeregu usprawnień biznesowych wprowadzanych w 2014 roku do oferty dla klientów Goodyeara. W tym roku firma planuje również udoskonalenie programu zarządzania flotą FleetOnlineSolutions (FOS), a nowy system eCasing zostanie zintegrowany z najnowszą generacją FOS.

Program zwielokrotniania okresu eksploatacji

Program zwielokrotniania okresu eksploatacji opon poprzez pogłębianie, bieżnikowanie i kolejne pogłębianie może wydłużyć życie opony półtorakrotnie, przy koszcie na poziomie około 75% ceny nowej opony. Badania pokazują, że w procesie bieżnikowania zużywa się o dwie trzecie mniej ropy naftowej i emituje o 34% mniej gazów cieplarnianych niż przy produkcji nowej opony, co stanowi istotną korzyść dla środowiska naturalnego. Mniejsze jest również zużycie innych materiałów, w tym komponentów chemicznych. Ponadto do utylizacji trafia mniej zużytych karkasów. Parametry opony bieżnikowanej są zbliżone do osiągów nowego ogumienia, dzięki niskiemu oporowi toczenia i długim przebiegom, a to z kolei przekłada się na niski koszt na kilometr. 

Wybór metody bieżnikowania dla operatorów flot

Kiedy bieżnik opony osiągnie głębokość, przy której wskazane jest bieżnikowanie, a karkas jest nieuszkodzony, Goodyear daje operatorom flot trzy możliwości:

• wymiana karkasu – Goodyear kupuje starą oponę, a klientowi sprzedaje oponę bieżnikowaną;

• bieżnikowanie na własnym karkasie klienta – Goodyear bieżnikuje starą oponę metodą na gorąco i oddaje klientowi jako nowy produkt TreadMax. Klient płaci tylko za bieżnikowanie. Opcję tę wybierają operatorzy flot, którzy chcą dokładnie znać cały cykl życia i historię eksploatacji swoich opon;

• odkupienie karkasu – Goodyear kupuje starą oponę do bieżnikowania i wykorzystania przez innego operatora.

Opcje wymiany karkasu, bieżnikowania na własnym karkasie klienta oraz zakupu karkasów są dostępne na większości europejskich rynków.

Usługi Goodyear FleetFirst 

Bieżnikowanie i pogłębianie to dwie z wielu usług oferowanych w ramach szerokiego serwisu Goodyear FleetFirst. Usługi realizowane są przez ogólnoeuropejską sieć 2000 serwisów TruckForce w 28 europejskich krajach. Każdy z serwisów posiada wykwalifikowany personel oraz specjalistyczne narzędzia do profesjonalnej realizacji wszelkich zadań związanych z ogumieniem. Punkty te, a także rozszerzona sieć licencjonowanych warsztatów i serwisantów, stanowią część programu pomocy drogowej ServiceLine24h, dostępnego przez całą dobę, 365 dni w roku. W skład FleetFirst wchodzą również systemy zarządzania oponami FleetOnlineSolutions oraz FleetOnlineSolutions Mobile, które ułatwiają flotom zarządzanie oponami i pozwalają na redukcje kosztów funkcjonowania.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA