| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Monitoring pojazdów tylko w godzinach pracy

Monitoring pojazdów tylko w godzinach pracy

Każdy zarządca floty zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z monitoringu floty. A co zrobić w przypadku, gdy auta służbowe są wykorzystywane również w celach prywatnych?

W przypadku monitoringu flot samochodowych oczekiwania wydają się sprzeczne. Z jednej strony fleet managerowie uważają je za doskonałe narzędzie, z drugiej skuteczny monitoring już z założenia nie budzi wśród pracowników pozytywnych skojarzeń. 

Jak sprawić, by wilk był syty i owca cała? Dla producentów aplikacji służącej do monitoringu pojazdów, odpowiedź była prosta. Po pierwsze, monitoring powinien działać tylko w godzinach pracy i nie wkraczać w pozazawodową sferę życia pracowników. Z tą niedogodnością spotykają się często pracownicy, którzy zgodnie z firmową polityką korzystają z aut służbowych również w celach prywatnych. Dzięki aplikacjom mobilnym można uporać się z tym problemem – z FlotisMobile korzystać można w uzgodnionych godzinach, np. tylko w czasie pracy i podróży służbowych.

Po drugie, korzyści powinny być obopólne. – Jest to możliwe, jeśli klasyczny system monitorowania zostanie wyposażony w szereg dodatkowych usług, przydatnych zarówno kierowcy, jak i jego nadzorcy – mówi Jakub Wesołowski z firmy Neptis S. A., producenta FlotisMobile. Do funkcji usprawniających podróż należy nawigacja online oraz asystent kierowcy, który na bieżąco informuje o sytuacji na drodze i utrudnieniach w ruchu. – Komunikator w naszym systemie opiera się na zgłoszeniach od wszystkich użytkowników systemu Yanosik. W każdej minucie do systemu wpływa kilkadziesiąt takich zgłoszeń, dzięki czemu możemy zarówno kierowcom flotowym, jak i niezawodowym dostarczać stale aktualnych, wiarygodnych danych – potwierdza Dawid Nowicki, współtwórca systemu Yanosik i FlotisMobile.

Aplikacja Yanosik zyskuje coraz większe zainteresowanie i już w zeszłym roku przekroczyła próg 1 000 000 pobrań, dołączając do grona nielicznych tak popularnych aplikacji w Polsce. Projekt ma charakter społecznościowy, co oznacza, że kierowcy sami wysyłają zgłoszenia i wzajemnie ostrzegają się o zdarzeniach drogowych. Powstaje samonapędzający się mechanizm: im większa społeczność, tym więcej zgłoszeń, tym bardziej są one aktualne i tym lepiej weryfikowane, dzięki czemu Yanosik zdobywa kolejnych zwolenników. Pułap 1 000 000 pobrań pozwala więc przewidywać dalszy rozwój aplikacji. – Jednym z jego kierunków jest właśnie wykorzystanie potencjału tak dużej społeczności w rozwiązaniach biznesowych. System monitoringu w zestawieniu z asystentem kierowcy oraz nawigacją zyskuje nowy wymiar. Stanowi obustronne wsparcie – właścicielom firm ułatwia zarządzanie zespołem, a samym kierowcom zapewnia wsparcie na drodze – dodaje Jakub Wesołowski. Podobną rolę mają pełnić coraz częściej wdrażane i rozwijane w systemach monitoringu funkcje CRM, usprawniające obieg informacji i czy delegowanie zadań. W takim ujęciu monitoring przestaje być niepożądanym narzędziem kontroli, stając się kanałem komunikacji pomiędzy kierowcą a dyspozytorem.

Źródło: Materiały prasowe Creandi.pl

Czytaj także

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SANPRO

Doradztwo personalne, rekrutacja, organizacja zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK