REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Kangoo

Nowe Renault Kangoo Express
Nowe Renault Kangoo Express
Media

REKLAMA

REKLAMA

Renault Kangoo zyskał grono zwolenników dzięki dużym walorom użytkowym i oszczędnym silnikom. Jak prezentuje się najnowsza generacja Renault Kangoo?

Test Renault Kangoo - Podobny do rodzeństwa

REKLAMA

Gdy po raz pierwszy ujrzałem nowe Kangoo od razu pomyślałem - wszystkie nowe modele Renault są do siebie podobne. Powiększone logo, kontrastujące z czarną osłoną chłodnicy i wyrazistymi światłami, tak teraz wyglądają nowe modele francuskiego koncernu. Zupełnie inna jest maska oraz błotniki. Efekt? Kangoo wygląda bardzo masywnie. Wersje nadwozia różnią się od siebie znacząco. W kombivanie znajdziemy m.in. dwie chromowane listwy po obu bokach oraz czarne klosze reflektorów, które zawsze kojarzone były z samochodami osobowymi. W furgonetce na duży plus zasługuje czarny zderzak o ziarnistej fakturze, który jest bardziej odporny na drobne stłuczki. Z kolei elektryczną odmianę Z.E. łatwo poznać po niebieskim wykończeniu logo.

Test Renault Kangoo - Funkcjonalny dach

Do wyboru mamy aż 12 wersji nadwozia (o różnej długości i liczbie miejsc) o przestrzeni ładunkowej od 2,3 do 4,6m3. Nowością jest opcja z trzema miejscami z przodu proponowana w trzech długościach nadwozia. Wersje kombivan pięcio oraz siedmiomiejscowa oferują za tylną kanapą przestrzeń bagażową od 660 do 930 litrów.
Auto posiada kilka przemyślnych rozwiązań. Składając tylną kanapę i fotel pasażera można uzyskać płaską podłogę, co oczywiście zwiększa powierzchnię bagażową. Bardzo przydatną funkcją jest przesuwana tylna klapa dachowa dostępna w wersji dostawczej jak i osobowej.
Działa ona jak „szyberdach”, jednak otwiera znacznie większą część powierzchni niż klasyczne tego rodzaju rozwiązania i pozwala na przewiezienie długich oraz dużych przedmiotów. Szerokość otworu wynosi 100 cm, a długość 46 cm. Relingi dachowe bez użycia narzędzi można przekształcić w poprzeczki dachowe wytrzymujące obciążenie do 80 kg.

Test Renault Kangoo - Przegląd co 40 000 km

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Kangoo dysponuje nowymi silnikami Diesla. Energy dCi 90 KM, pod maską Kangoo według informacji producenta zużywa średnio 4,3 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 112g na kilometr. Wyposażony w system Stop&Start oraz turbinę o stałej geometrii łopat, silnik osiąga moment obrotowy 200 Nm już przy 1750 obr./min. Energy dCi posiada układ recyrkulacji zimnych gazów spalinowych (EGR niskociśnieniowy) oraz system kontroli temperatury silnika. Warto skorzystać również z jednostki 1.5 dCi o mocy 75 KM. W ofercie silniki te występują także w wersji bez systemu Stop&Start.
Bardzo ważna informacja dla flotowców. Przegląd jednostek dCi nowej generacji według zaleceń producenta powinien odbywać się co 2 lata lub 40 000 kilometrów. Mamy więc wydłużony okres międzyprzeglądowy. Jak na razie możemy skorzystać tylko z jednej wersji benzynowej o pojemności skokowej 1.6 litra 16v i mocy 105 KM. Przeglądy wykonywane są co dwa lata bądź 30 000 kilometrów.

Test Renault Kangoo - Ekodoradca

Kabina została zupełnie zmieniona. Pojawiła się nowa nowoczesna centralna konsola. Oferowany jest system multimedialny Renault R-Link, który obejmuje nawigację, radio, zestaw telefoniczny ze złączem Bluetooth i funkcją audiostreamingu oraz złącza do przenośnych urządzeń audio. Funkcja „Driving eco2” ma za zadanie pomoc w ekonomicznym i ekologicznych prowadzeniu auta. Składa się z trzech funkcji: bilansu trasy (funkcja pozwalająca ocenić w ujęciu liczbowym zachowanie kierowcy pod względem ekojazdy), ekoporady (spersonalizowane zalecenia pozwalające kierowcy doskonalić się w zakresie ekojazdy) oraz moje ulubione trasy (pomoc w doskonaleniu ekojazdy poprzez porównywanie wyników z różnych tras). 

Test Renault Kangoo - Podsumowanie

Nowy Renault Kangoo ma szanse kontynuować sukces swoich starszych braci. Jego największą zaletę stanowią walory funkcjonalne. Ceny zaczynają się od 62 976 zł brutto.

Autor: Jakub Nieszporek, tekst pochodzi z magazynu Flota Auto Biznes

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA