REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Cross Caddy

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza odmiana Volkswagena Caddy - w wersji z większym prześwitem i opcjonalnym napędem na obie osie jest dostępna od 58 964 zł netto.

Nowy Volkswagen Cross Caddy - wygląd

REKLAMA

Najnowszy Cross Caddy jest wyposażony m.in. w zaprojektowane specjalnie dla tej wersji 17-calowe obręcze z oponami 205/50 R17, a wraz z jego wprowadzeniem oferta kolorów została wzbogacona o lakier zielony Viper.
Dodatkowo Volkswagen Cross Caddy wyróżnia się czarnymi listwami na nadkolach, progach oraz dolnych krawędziach zderzaków.
Również we wnętrzu można znaleźć elementy wyróżniające Cross Caddy, np. czarne, błyszczące wloty wentylacji ze srebrnymi pierścieniami, przednie siedzenia z dwukolorową tapicerką, środkowy podłokietnik z regulacją wysokości i odległości oraz aplikacje ze skóry z szarym szwem na gałce dźwigni zmiany biegów i uchwycie hamulca ręcznego, a także poszycie drzwi w kontrastowym kolorze.

Nowy Volkswagen Cross Caddy - wyposażenie

Cross Caddy jest seryjnie wyposażony w tempomat, asystenta ruszania pod górę i pakiet Światła i Widoczność. W zależności od wyposażenia model ten może posiadać nawet 24 schowki – szuflady i kieszenie w drzwiach (z przodu m.in. na 1,5-litrową butelkę), w konsoli środkowej i podłokietniku, w tablicy rozdzielczej, podłodze przy drugim rzędzie siedzeń, pod fotelem kierowcy i w podsufitce. Między przednimi siedzeniami znajdują się dwa uchwyty na kubki, kolejny uchwyt umieszczony został na końcu konsoli środkowej przed drugim rzędem siedzeń.
Cross Caddy jest dostępne w wersji pięcio – i siedmioosobowej, wyłącznie z krótkim rozstawem osi. Inaczej Cross Caddy Furgon – jest on zawsze dwuosobowy, a przestrzeń ładunkowa ma kubaturę 3,2 metra sześciennego. Dostęp do przestrzeni ładunkowej możliwy jest zarówno od tyłu, jak i z boku przez dwoje przesuwnych drzwi po obu stronach samochodu. Seryjną klapę można na życzenie zamienić na duże, asymetryczne drzwi skrzydłowe o wysokości 1116 mm. Maksymalna szerokość ładunkowa wynosi 1558 mm, a szerokość między nadkolami – 1177 mm. Obok specyficznej stylistyki zewnętrznej i seryjnego pakietu elektrycznego i optycznego, dla Cross Caddy Furgon oferowany jest opcjonalny pakiet wyposażenia „Cross”. Furgon z tym pakietem pod względem wyposażenia, niewiele różni się od osobowego Cross Caddy.
Cross Caddy w wersji osobowej wyposażone jest w ESC najnowszej generacji, światła do jazdy w dzień oraz poduszki powietrzne: czołowe, boczne i chroniące głowy. Kolejne elementy wyposażenia seryjnego Cross Caddy to centralny zamek z pilotem, schowki pod siedzeniami drugiego rzędu oraz bezpieczna kolumna kierownicy z regulacją odległości i wysokości, a także zamykany schowek podręczny, fotel kierowcy z regulacją wysokości, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych, kieszenie przy ramie dachu, szuflada pod lewym przednim fotelem i radio RCD 210 z odtwarzaczem CD i czterema głośnikami. Skrajne siedzenia w drugim rzędzie posiadają uchwyty Isofix ułatwiające zamocowanie fotelików dziecięcych.
Interesującym rozwiązaniem opcjonalnym dla Cross Caddy, szczególnie dla firm kurierskich, jest asystent parkowania. System umożliwia zautomatyzowane parkowanie równolegle i prostopadle do osi drogi, uruchamiany jest przy prędkościach poniżej 40 km/h przyciskiem na konsoli środkowej. Kierowca wybiera kierunkowskazem stronę drogi, po której chce zaparkować. Gdy asystent parkowania dzięki czujnikom ultradźwiękowym zarejestruje wystarczająco dużą lukę parkingową, kierowca może rozpocząć wspomagane parkowanie: włącza bieg wsteczny i wystarczy, że będzie obsługiwał pedał gazu i hamulca, ruchy kierownicy przejmie na siebie Cross Caddy.
Manewrowanie ułatwia także optyczny system parkowania 360 stopni – OPS, który graficznie prezentuje samochód z lotu ptaka na kolorowym wyświetlaczu systemu radiowego lub nawigacji. Kierowca może z łatwością poznać po żółtych lub czerwonych oznaczeniach, czy odległość od przeszkody z przodu i z tyłu Cross Caddy jest wystarczająca. W razie konieczności emitowany jest także sygnał akustyczny. 

Nowy Volkswagen Cross Caddy - jednostki napędowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Volkswagen oferuje szeroką paletę jednostek napędowych dla Cross Caddy. Czterocylindrowe silniki benzynowe TSI o pojemności 1,2 litra (z doładowaniem turbosprężarką oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa) rozwijają moc 63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM. Silniki wysokoprężne dysponują mocą 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81 kW/110 KM, 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Każdy z tych wysokoprężnych silników pracuje z bezpośrednim wtryskiem Common Rail.
Opcjonalnie silnik TDI 102 KM można połączyć z 7-biegową DSG. Dla jednostki TDI 140 KM jako opcja, a dla TDI o mocy 170 KM seryjnie, montowana jest 6-biegowa DSG.
Volkswagen Cross Caddy oferowany jest także jako EcoFuel, czyli z napędem na ekologiczny i tańszy gaz ziemny. Cross Caddy, którego cztery zbiorniki mieszczą 26 kilogramów gazu ziemnego, robi wrażenie średnim zużyciem zaledwie 5,7 kilograma gazu na 100 kilometrów. Zatem w trybie na gaz ziemny może przejechać około 450 kilometrów. Gdy zbiorniki gazu będą puste, silnik 80 kW/109 KM automatycznie przełączy się na benzynę (13-litrowy zbiornik).
Dostępny jest także wariant zasilany LPG. Cross Caddy BiFuel ma niewielkie zużycie paliwa: 1,6-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 75 kW/102 KM zużywa w wersji furgon średnio 10,3 litra LPG na 100 kilometrów. Napędzany tylko na benzynę Cross Caddy BiFuel spala na tym samym dystansie 8 litrów benzyny. Bilans środowiskowy Cross Caddy z napędem na gaz wykazuje o dziesięć procent mniejszą emisję CO2 niż porównywalny wariant benzynowy. Dodatkowy zbiornik gazu ma pojemność 44 litry i umieszczony jest pod podłogą, nie ograniczając funkcjonalności ani ładowności. Razem ze zbiornikiem benzynowym (60 litrów) samochód oferuje zasięg ponad 1100 kilometrów. Zasięg przy korzystaniu tylko z LPG wynosi ok. 430 kilometrów.
Cross Caddy jest pierwszym członkiem rodziny Cross, dostępnym opcjonalnie ze stałym napędem na wszystkie koła. System 4MOTION rozdziela siłę napędową przez elektronicznie regulowane sprzęgło Haldex. Napęd 4MOTION oferowany jest dla Cross Caddy 2.0 TDI o mocy 110 KM i 140 KM. Obok elektronicznie regulowanego sprzęgła Haldex czwartej generacji, do rozwiązań zastosowanych w wersji 4MOTION należą dwuczęściowy wał Kardana, układ wydechowy dopasowany do mechanizmu różnicowego tylnej osi i wału Kardana, specjalny zbiornik paliwa (tzw. zbiornik siodłowy, umieszczony nad wałem Kardana) oraz wzmocnienia w tylnej belce podłużnej nadwozia. 

Ceny Cross Caddy rozpoczynają się od 58.964 zł netto (wersja furgon). Do końca roku 2013 oferowane są promocyjne wersje 4PROFIT: cena Cross Caddy Furgon z klimatyzacją wynosi 58.769 zł netto.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen Group Polska

Volkswagen Cross Caddy - wnętrze
Media
Volkswagen Cross Caddy
Media
Volkswagen Cross Caddy
Media
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA