REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem długoterminowy pojazdów ciężarowych - wzrost o 70 proc.

Artur Nowicki

REKLAMA

REKLAMA

Zgodnie z danymi Związku Polskiego Leasingu, na rynku finansowania ruchomości w 2011 roku odnotowano 14,9 procent wzrostu r/r. To zasługa segmentu samochodów ciężarowych, których sprzedaż (nowych pojazdów powyżej 6 ton DMC) zwiększyła się o ponad 45 procent. Komentarz Artura Nowickiego z firmy Fraikin.

REKLAMA

W roku 2011 nastąpił znaczący wzrost sprzedaży nowych pojazdów użytkowych. Miało to pozytywny wpływ na zwiększenie wartości aktywów finansowanych za pomocą leasingu w porównaniu do wyników z 2010 roku. Zgodnie z danymi Związku Polskiego Leasingu, na rynku finansowania ruchomości w 2011 roku odnotowano 14,9 procent wzrostu r/r. Wynik ten był w znaczącym stopniu zasługą segmentu samochodów ciężarowych, w którym sprzedaż nowych pojazdów powyżej 6 ton DMC zwiększyła się o ponad 45 procent. Najlepsze rezultaty osiągnęła gama ciągników siodłowych. Tutaj wzrost wyniósł ponad 70 procent i był związany z odbudową flot przedsiębiorców.

REKLAMA

W oparciu o dane przedstawione przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów – zrzeszający 16 firm wynajmu długoterminowego – samochody we flotach osiągnęły na koniec 2011 roku 11,9 procent wzrostu r/r. Wśród członków PZWLP jedyną firmą zajmującą się wynajmem i zarządzaniem pojazdami ciężarowymi i dostawczymi jest Fraikin Polska, który zwiększył swoje obroty o ponad 30%. W 2012 roku Fraikin planuje zwiększyć sprzedaż o 40%. Związane jest to z bardzo dużym zainteresowaniem tą formą usługi, zarówno ze strony dużych klientów flotowych, jak i małych odbiorców.

Rynek transportowy ma się lepiej

Poprawa sytuacji na rynku transportu samochodowego towarów oraz polepszenie stanu zdolności finansowych firm transportowych przełożyły się na dobre wyniki uzyskane przez Fraikin w 2011 roku. Największy wzrost zanotowaliśmy w wynajmie długoterminowym. Nasza firma podpisywała umowy i realizowała dostawy dla klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych, takich jak Poczta Polska czy Centralny Zarząd Służb Więziennych. Świadczy to o wzrostowym trendzie i dynamice rynku samochodów ciężarowych oraz o dużym potencjale usługi wynajmu.

Jeszcze więcej ciężarówek

Z punktu widzenia Fraikin prognozy dotyczące rynku wynajmu pojazdów ciężarowych na rok 2012 są optymistyczne. Rynek flotowy rozwija się bardzo dynamicznie. W roku 2011 w krajach Unii Europejskiej odnotowano 9,9-procentowy wzrost r/r pod względem liczby nowych pojazdów ciężarowych różnego typu. Optymizmem napawa również fakt, że Polska zajęła siódmą pozycję w rankingu 27 krajów, rejestrując o 20,9 procent więcej pojazdów użytkowych niż w 2010 roku (dane EAMA).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA