reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Nowoczesne technologie wykorzystywane w usługach pocztowych i kurierskich

Nowoczesne technologie wykorzystywane w usługach pocztowych i kurierskich

Rynek usług kurierskich i pocztowych rozwija się bardzo dynamicznie głównie ze względu na rosnącą popularność branży e-commerce. Jednocześnie firmy kurierskie i pocztowe stają przed coraz większymi wyzwaniami, którym mogą sprostać m.in. dzięki rozwojowi technologii.

Strumień danych z etykiet i inteligentnych czujników znacznie ogranicza liczbę czynności administracyjnych, a równocześnie zmniejsza użycie papieru co pozwala na oszczędzenie pieniędzy i zmniejszenie niekorzystnego wpływu na środowisko. Pozwala również klientom przeglądać status zamówień w internecie.

Zmniejsza się przy tym ilość dokumentacji papierowej w przypadku problemów z przesyłką (np. w razie uszkodzenia towaru), gdyż o wszystkich problemach można informować w czasie rzeczywistym w celu podjęcia w razie potrzeby działań zaradczych. Ponadto kierowcy mogą korzystać z aparatu fotograficznego i wygodnych formularzy w swoich komputerach mobilnych w celu zaraportowania naruszonych przesyłek i natychmiastowego poinformowania działu obsługi klienta o zaistniałym  problemie.

Zobacz też: Moment wykonania usługi spedycyjnej w podatku od towarów i usług

Poprawa skuteczności doręczeń już za pierwszym razem

Powszechne stosowanie skanerów i komputerów mobilnych zwiększa dokładność danych i zapewnia ich natychmiastową dostępność w firmach pocztowych i kurierskich. Takie informacje są wykorzystywane do ciągłej komunikacji z klientami końcowymi, którym można rano wysłać wiadomość z informacją o szacunkowym czasie dostawy, a potem uaktualniać te informacje na bieżąco, jeśli wystąpią opóźnienia. Wcześniejsze powiadomienie klienta daje mu możliwość odpowiedniego zareagowania – coraz częściej klientom stwarza się możliwość zmiany informacji dotyczących doręczenia przesyłki. Mogą na przykład zmienić preferowany czas dostawy i poprosić, żeby paczkę zostawiono u sąsiada lub w pobliskim sklepiku. Firmy pocztowe inwestują też w inne sposoby zwiększenia skuteczności doręczeń.

Innowacyjne dostawy

Widocznym elementem dążenia do ulepszenia skuteczności dostaw już za pierwszym razem jest wykorzystanie skrytek, które często znajdują się na dworcach lub w dużych centrach handlowych. Klient może otrzymać wiadomość SMS ze specjalnym kodem umożliwiającym otwarcie skrytki. Automatyczne czujniki są w stanie potwierdzić odbiór przesyłki. Skrytki mogą być także wykorzystane w celu odbioru zwracanych towarów.

Zastosowanie skrytek to efektywny sposób na skrócenie czasu dostaw. W takich sektorach jak handel detaliczny – gdzie klienci oczekują możliwości wygodnego zakupu, wypróbowania i zwrócenia produktów oraz chcą otrzymać zakupy jak najszybciej – skrytki są ważnym elementem systemu dostaw. Cieszą się również popularnością – w Niemczech już 5 mln ludzi zarejestrowało się, żeby korzystać z 2700 paczkomatów Deutsche Post DHL. Ponadto firmy handlowe posiadające wiele oddziałów tradycyjnych sklepów zaczynają oferować swoje sklepy jako punkty odbioru i zwrotu przesyłek. Na przykład sieć Argos w Wielkiej Brytanii wprowadziła niedawno usługę ToYou, która pozwala klientom odbierać i zwracać produkty zamówione w innych firmach – dodatkowo każda przesyłka śledzona jest w systemie internetowym.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Doradztwa Podatkowego Marcin Pietrusiński

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama