REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich

Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich
Nowatorskie systemy do nadawania i śledzenia przesyłek kurierskich
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Trwają prace nad systemem, który może zrewolucjonizować proces dostarczania przesyłek kurierskich. Komputer będzie dobierał do realizacji usługi kuriera, który znajduje się najbliżej miejsca nadania paczki. Wykorzysta przy tym technologię GPS.

Technologie związane z namierzaniem przy użyciu systemów satelitarnych przeżywają rozkwit. Jeśli dodać do tego rozwijający się rynek lokalizacji opartej chociażby o Bluetooth, to powstaje obraz świata, w którym dotarcie do celu czy określenie pozycji wybranej osoby/przedmiotu nie stanowi większego problemu. Dziwnym trafem nie dotyczy to przesyłek, których tysiące każdego dnia trafiają do firm kurierskich.

REKLAMA

Zobacz też: O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej

Planowanie odbioru przesyłek

REKLAMA

Z punktu widzenia adresata przesyłki informacja o tym, gdzie się ona znajduje, ma kluczowe znaczenie. Jest z nią bowiem bezpośrednio związany termin dostawy, przy czym istotna jest nie tylko data, ale konkretna godzina, o której towar trafi do zamawiającego. Wiedza ta pozwala tak uporządkowywać sobie dzień, aby odbiór nie stanowił problemu. Teoretycznie z pomocą przychodzą aplikacje mobilne takie jak: Gdzie jest moja paczka, KurJerzy, Pakete czy natywne aplikacje firm kurierskich. Ich działanie jest proste. Po pobraniu wystarczy wpisanie lub skopiowanie numerów listów przewozowych, dzięki czemu otrzymuje się powiadomienia o lokalizacji przesyłek. Pozycja pobierana jest w momencie zeskanowania paczki w sortowni bądź w momencie wydania dla kuriera. I ta właśnie informacja jest języczkiem u wagi obecnie dostępnych rozwiązań.

Dane dotyczące lokalizacji przesyłki są bowiem – delikatnie mówiąc – zgrubne. Jaką bowiem wartość ma dla adresata informacja, że paczka trafiła w ręce kuriera, skoro i tak nie wiadomo, kiedy ten zjawi się w miejscu odbioru? Nawet kontakt telefoniczny z osobą rozwożącą przesyłki nie jest równoznaczny z ustaleniem godziny jego stawienia się pod wskazany adres. Wystarczy, że na przeszkodzie staną mu korki czy pojawi się problem z inną przesyłką, a kurier nie dotrze na czas. Co więcej – adresat też ma prawo do zmiany swoich planów, co skutkować może kłopotami z odbiorem towaru.

Co prawda pojawiają się udoskonalone systemy, które oferują możliwość zmiany dostarczenia przesyłki nawet w ostatniej chwili, np UPS My Choice, ale nadal nie są powszechne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co grozi za jazdę nieodśnieżonym samochodem?

Monitoring przesyłek dla wybranych

Więcej szczęścia od klientów indywidualnych mają firmy logistyczne i nadawcy wartościowych aktywów. „Coraz częściej otrzymują oni możliwość skorzystania z systemu lokalizacji opartego o nadajnik GPS umieszczany w przesyłce i sprzężony z platformą lokalizacyjną. Posługując się stosowną aplikacji mogą np. zaplanować przełożenie odbioru czy otrzymać informację o opóźnieniu w dostawie” – mówi Mateusz Gniewek, Brand Manager w firmie GPS Guardian. Jest szansa, że podobne rozwiązanie trafi w ręce przeciętnego Kowalskiego.

Trwają prace nad systemem, który może zrewolucjonizować proces dostarczania przesyłek kurierskich

REKLAMA

Trwają prace nad systemem, który z jednej strony zapewni wygodę odbiorcom, a z drugiej ułatwi życie wysyłającym przesyłki i pracę firmom kurierskim. Będzie on dobierać kuriera znajdującego się najbliżej miejsca nadania paczki na podstawie jego lokalizacji GPS. Adresat otrzyma możliwość otrzymywania informacji o stanie przesyłki (w tym miejscu jej znajdowania się) dzięki wiadomościom ze statusami, a nawet zdjęciami. W razie kłopotów z dostarczeniem przesyłki, wynikających np. z nieprzewidzianych korków, klient zostanie powiadomiony o szacowanym opóźnieniu. Co ważne – odbiorca będzie znał dokładną godzinę dostawy i otrzyma możliwość jej modyfikacji. Odbiór towaru będzie wymagał jedynie zbliżenia smartfonów – dzięki technologii NFC dane adresata wraz z informacjami o paczce zostaną przekazane do systemu. Składanie reklamacji także zostanie ułatwione i polegać ma na wykonaniu zdjęcia przesyłki/produktu i wysłaniu odpowiedniego zgłodzenia za pośrednictwem aplikacji.

Z punktu widzenia firmy kurierskiej system znacząco ułatwi zarządzanie środkami mobilnymi. W jaki sposób? Znając pozycję poszczególnych pracowników i pojazdów będzie przydzielał zlecenia w taki sposób, aby nie zaburzyć im pozostałych tras, co zmniejszy koszty podjęcia przesyłki. W magazynie pomoże z kolei w sortowaniu, ważeniu i wycenie paczek, uwzględniając ewentualne awarie, powierzchnię przewozową oraz terminy doręczeń. W ramach dostawy system skalkuluje opóźnienia i zdecyduje, czy dany kierowca ma poczekać na odbiór, czy też jest to nieopłacalne i lepiej wskazać innego.

Zobacz też: VAT- stawka 0% dla usługi dopełnienia formalności celnych związanych z eksportem towarów

„Duża dostępność informacji o procesie dostarczania przesyłek dla klientów działa również na korzyść samych firm kurierskich. Wiedza ta daje klientowi możliwość reakcji. Rozwój pójdzie w stronę rozwiązań ułatwiających komunikację klienta z kurierem i to z pominięciem pracowników tejże firmy” – wyjaśnia Krzysztof Kędzierski, Prezes Zarządu i właściciel spółki Amur.

W skrócie: ma być szybciej, precyzyjniej, taniej i mniej nerwowo. Dla wszystkich.

Autorem materiału jest niezależny ekspert Maciej Pobocha, Lokalizacja,info

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA