REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurierskie vany roku

REKLAMA

REKLAMA

Modele Mercedes-Benz - Vito113 CDI oraz Sprinter 316 CDI zostały uhonorowane tytułami kurierskich vanów roku - "CEP Van of the Year 2014".

Konkurs "CEP Van of the Year"

REKLAMA

W tym roku już po raz 14. wydawnictwo ETM ze Stuttgartu zorganizowało konkurs "CEP Van of the Year". Zespół 38 profesjonalistów z branży kurierskiej i pocztowej (tzw. CEP) ocenił łącznie 22 modele samochodów, wybierając najlepsze z nich w czterech kategoriach. Na co dzień eksperci ci zarządzają własnymi flotami pojazdów, są więc obeznani z wymaganiami, jakie stawia się przed autami dostawczymi. Bazując na tych doświadczeniach, poszczególne modele poddano zróżnicowanym próbom w rzeczywistych warunkach. Po każdej jeździe testowej kierowcy wypełniali formularz ocen podzielony na kilka sekcji (funkcjonalność, komfort jazdy, prowadzenie, design oraz, rzecz jasna, ekonomia). W sumie, podczas testów w rejonie dawnego Księstwa Bergu odbyto 600 jazd, pokonując ponad 14 tys. km.

Tytuły "CEP Van of The Year 2014" dla Vito i Sprintera

REKLAMA

Mercedes-Benz Vito wyprzedził silną konkurencję i zajął pierwsze miejsce w kategorii "aut dostawczych do 3 ton". Podobnie jak w latach poprzednich, model doceniono przede wszystkim za niezrównany układ napędowy oraz wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Sprinter po raz kolejny zatriumfował w kategorii "aut dostawczych do 3,5 tony" - tak samo, jak przez minione 8 lat. Jury było pod wrażeniem jego wydajności, komfortu jazdy oraz poziomu bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprinter to pierwszy na świecie samochód dostawczy spełniający restrykcyjną normę Euro VI we wszystkich wersjach silnikowych. Rygorystyczne limity emisji spalin pomagają mu spełnić silniki BlueTEC oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR, wtryskujący czynnik AdBlue do spalin. Technologia ta sprawdziła się już w ponad 100 tys. pojazdów użytkowych Mercedes-Benz.

Nagrodę w kategorii Bezpieczeństwo przyznano dla układu Crosswind Assist

Kolejną nagrodę Mercedes-Benz zdobył za układ Crosswind Assist, który zajął pierwsze miejsce w specjalnej kategorii "Bezpieczeństwo".

REKLAMA

Crosswind Assist niemal całkowicie kompensuje - w granicach fizycznych możliwości - wpływ bocznego wiatru na prowadzenie pojazdu. W rezultacie znacznie spada poziom stresu u kierowcy, nie musi on bowiem tak intensywnie korygować toru jazdy w obliczu nagłych podmuchów. Crosswind Assist bazuje na standardowym układzie Electronic Stability Program (ESP®) i jest aktywowany przy prędkości 80 km/h lub wyższej.

Crosswind Assist należy do standardowego wyposażenia Sprintera. Lista opcjonalnych systemów bezpieczeństwa modelu obejmuje: Collision Prevention Assist, Blind Spot Assist, Highbeam Assist i Lane Keeping Assist.

Źródło: Mercedes-Benz

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA