reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Branża kurierska, a umowa UE-USA

Branża kurierska, a umowa UE-USA

Wiadomości spływające z Zachodu, dot. rynku e-commerce w pierwszych miesiącach 2013 r. są optymistyczne. Tym samym optymizm widać w branży usług kurierskich.

Rynek handlu internetowego w znaczny sposób wpływa na rynek usług kurierskich. A dane są jednoznaczne - branża e-commerce w Europie Zachodniej rozkwita.

Badania firmy Buzz City potwierdzają europejski i światowy trend, że coraz więcej konsumentów używa telefonów komórkowych i smartfonów do wyszukiwania produktów i zakupów. 17% „mobilnych” konsumentów na świecie zadeklarowało, że kupili produkt lub usługę za pośrednictwem tego kanału. W USA m-commerce osiągnął już niemal 10% całego handlu on-line, a w Wielkiej Brytanii zanotowano wzrost do 20% – w porównaniu do 5% w 2011 roku. Średnia europejska kształtuje się na poziomie 8%. Światowy trend wskazuje, że coraz więcej konsumentów używa swoich telefonów komórkowych do wyszukania i zakupu towarów, jako główne źródło informacji podając wyszukiwarki i portale społecznościowe. 14% użytkowników korzysta z porównywarek cenowych, a 17% polega na rekomendacji przyjaciół. Kluczowym czynnikiem używania telefonów komórkowych wskazywanym przez konsumentów jest wygoda, przy czym 74% potwierdza, że są to zakupy „last-minute”. Z kolei Zanox Mobile Performance Barometer wskazuje, że w IV kwartale 2012 roku zakupy mobilne w Europie wzrosły do 5,6% całego handlu on-line, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 2,2%.

Branża kurierska pozytywnie przyjęła rozmowy na temat Wszechstronnego Transatlantyckiego Partnerstwa Handlowego i Inwestycyjnego, rozpoczęte ostatnio na linii Unia Europejska – Stany Zjednoczone. Ocenia się, że jest to największa umowa bilateralna, jaka kiedykolwiek została wynegocjowana. Unia Europejska skomentowała, że partnerstwo ma na celu „oderwanie się od klasycznego podejścia do stosowanych taryf i otwarcia rynków na inwestycje, usługi i zamówienia publiczne”, a także że skoncentruje się na „dostosowaniu procedur i standardów, które obecnie stanowią największą barierę w handlu transatlantyckim”. Analiza UE wskazuje, że dodatkowe koszty wynikające z różnic taryfowych są na poziomie opłat w wysokości 10%, a w niektórych branżach nawet 20%, podczas gdy średnia stawka przewozowa wynosi 4%.

Jak wynika z najnowszego IMRG Capgemini e-Retail Sales Index, rok 2013 zaczął się doskonale dla zakupów on-line w Wielkiej Brytanii – ich poziom zwiększył się o 16% rok do roku, podczas gdy prognoza wzrostu w całym 2013 roku wynosi 12%. Co prawda dane za styczeń pokazały spadek o 27% w porównaniu do grudnia 2012, jest to jednak standardowy trend po szczycie zakupowym związanym ze świętami Bożego Narodzenia. IMRG and Capgemini prognozują, że w 2013 roku zakupy on-line w Wielkiej Brytanii wzrosną o 12%.

Źródło: Materiały prasowe Integer.pl

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Bil

Kancelaria Bil specjalizuje się w obsłudze prawnej biznesu. Zajmuje się doradztwem prawnym na rzecz przedsiębiorców na wszystkich płaszczyznach prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama