REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfryzacja drogą do rozwoju usług kurierskich

Agnieszka Andrzejczuk
Kurier Siódemka
Kurier Siódemka
Photographer Marek Lazowski

REKLAMA

REKLAMA

Firmy kurierskie w przeciwieństwie do operatorów pocztowych, nie obawiają się postępującej cyfryzacji, ale są jednym z głównych inicjatorów tego procesu. Od lat badają potrzeby swoich klientów i wychodzą im naprzeciw.

Mając na względzie oczekiwania rynku oraz budowanie pozycji lidera tworzą narzędzia, które nie tylko uproszczają i optymalizują procesy wysyłki towaru, ale także ułatwiają klientom dokonywanie wszelkich formalności jak np. księgowanie.

REKLAMA

REKLAMA

Główną drogą rozwoju firm kurierskich i ich usług jest właśnie cyfryzacja. O ile trudno mówić o cyfryzacji w kontekście samego procesu logistyki (przewozu towaru z jednego miejsca do drugiego), to za pomocą digitalizacji następuje usprawnienie i optymalizacja wszelkich procesów związanych z obsługą towarów, takich jak integracja środowisk uwspólniająca bazy danych przedsiębiorstwa, optymalizacja i eliminacja błędów w procesie wysyłki towarów, dostęp do informacji i komunikacja z klientami.

Bardzo istotną kwestią jest zapewnienie rozwiązań poprawiających komunikację zarówno wewnątrz firmy, jak i z samymi klientami. Dla przykładu udostępniając odbiorcy informacje dotyczące statusu realizacji i doręczenia zamówionego przez niego towaru, możemy nie tylko realnie odciążyć inne działy firmy jak Customer Service lub Sprzedaż ale przede wszystkim skutecznie wpłynąć na sam proces obsługi klienta podnosząc standard, poprawiając skuteczność (czas) dostawy, a w konsekwencji i samego poziomu zadowolenia odbiorcy.


REKLAMA

Głównym wyzwaniem stojącym przed firmami kurierskimi w najbliższej przyszłości są konkretne działania zmierzające do zwiększenia szybkości, terminowości rozumianej jako skuteczność dostaw. W związku z tym, szczególne znaczenie zyskują usługi kurierskie z gwarancją godziny dostarczenia towaru. Co więcej, wyraźnym trendem staje się zapewnienie sprawnej komunikacji pomiędzy firmą kurierską, a odbiorcą przesyłki, co znacząco poprawia efektywność dostaw.

Adresat, który będzie szybko i właściwie poinformowany o dostarczanej paczce jest w stanie odpowiednio zareagować w kwestii odbioru towaru w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Te elementy przewagi konkurencyjnej osiągane są poprzez implementowanie rozwiązań IT. Siódemka w swoich wewnętrznych strukturach korzysta z zaawansowanych rozwiązań IT, które zapewniają optymalne zarządzanie firmą i sprawną komunikację pomiędzy działami przedsiębiorstwa. Digitalizacja wkroczyła także w sferę kontaktu z klientami - dzięki nowoczesnemu call-center, zintegrowanemu także z BOK na profilu np. Facebook, firma zapewnia sprawny kontakt z klientami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykładem może być ostatnie rozwiązanie Siódemki, które zaproponowała klientom. Są to Moduły Wysyłkowe 7 Business Ship Control i 7 Office Ship Control. Zostały one stworzone po to, by małe i średnie firmy mogły przyspieszyć i zoptymalizować proces związany z wysyłką paczek do swoich klientów.

Rozwiązanie 7 Business Ship Control współpracuje z systemami magazynowo – sprzedażowymi, takimi jak WF-Mag firmy Asseco Wapro oraz System Symfonia i System Zarządzania Forte, oferowanymi przez Sage. Z kolei 7 Office Ship Control, dedykowany jest najpopularniejszemu programowi do obsługi poczty e-mail, Microsoft Outlook. To właśnie z poziomu tych aplikacji moduły wysyłkowe zarządzają organizacją procesu wysyłki towaru.

Od czasu kiedy firma udostępniła nowe rozwiązania, obserwuje systematyczny wzrost zainteresowania wśród obecnych i potencjalnych klientów. Zdecydowanie najpopularniejszy jest 7 Business Ship Control, dedykowany systemowi WF-Mag. W sumie odnotowano ponad 120 pobrań aplikacji, z czego 70 to właśnie moduły 7 Business Ship Control dla WF-Mag.

Siódemka jest w stałym kontakcie z użytkownikami Modułów Wysyłkowych, dzięki czemu uzyskuje informacje o tym jak rozwiązania się sprawdzają i co można w nich udoskonalić. Z opinii klientów wynika, że doceniają oni przede wszystkim łatwość tworzenia listów oraz dokumentów przewozowych, a także wskazują na eliminację błędów w adresowaniu i obsłudze przesyłek. Firma na bieżąco pracuje nad aktualizacją aplikacji, tak aby stały się one najefektywniejszym rozwiązaniem służącym optymalizacji procesów wysyłkowych. 

Wygodne i efektywne narzędzia podnoszą lojalność klientów, dzięki czemu można zdystansować naszą konkurencję. Wdrożone rozwiązania IT dają realną przewagę firmie na rynku KEP. W pierwszym kwartale 2012 r. Siódemka zanotowała wzrost obrotów o blisko 50 proc.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA