REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co należy rozumieć pod pojęciem obsługi logistycznej rynku e-commerce?

Jacek Siekierczak
Fot. InPost
Fot. InPost

REKLAMA

REKLAMA

Obsługa e-commerce to ogół działań związanych z handlem w Internecie. Jest to tak dynamiczne środowisko, że trudno jednoznacznie definiować granice, gdzie się zaczyna a gdzie kończy usługa e-commerce.

REKLAMA

Podobnie jest w przypadku firmy InPost, która – mimo tego, że nie sprzedaje bezpośrednio towarów w "sieci" – definiuje się również jako firma działająca w sektorze e-commerce. Uściślając moglibyśmy oczywiście mówić, że świadczymy usługi dla tej branży, ale w praktyce jesteśmy dużo bardziej zaangażowani w cały proces e-zakupów niż tylko w kontekście logistyki towarów zamówionych przez Internet.

REKLAMA

Jeszcze niedawno nieznany nam był obszar zakupów grupowych, a w chwili obecnej niemalże każdy użytkownik Internetu, przegląda oferty na portalach zajmujących się tego typu ofertami. To pokazuje, jak szybkie i permanentne zmiany zachodzą na tym rynku. Co ważniejsze - dynamiczny rozwój e-commerce jest również ogromną szansą dla całej branży pocztowo-kurierskiej. InPost dzięki bliskiej współpracy z Groupon.pl pozyskał wielu nowych klientów, dla których odbiór przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów InPost był pierwszym kontaktem z tą usługą, a chwili obecnej należą do grona naszych lojalnych klientów.

Jak szybko dostarczyć przesyłkę do klienta?

Z naszej perspektywy kluczowa nie jest deklaracja firm, że działają w branży e-commerce, ale to, jaki mają udział w tym rynku i jak bardzo wpływają na jego rozwój. Rynek e-commerce wbrew pozorom jest trudny i wymagający w obsłudze. Kluczem do sukcesu stanowi z pewnością terminowość realizacji zleceń. Między innymi właśnie ze względu na oszczędność czasu, internauci decydują się na zakupy w sieci. Dokonuje się ich „tu i teraz”, więc nie ma miejsca na błędy. Klient oczekuje szybko informacji, produktu, zamówienia, dostawy. Internet przyzwyczaja, że wszystko jest osiągalne w ciągu sekundy, przez co determinuje szybszą obsługę i coraz większe oczekiwania ze strony-konsumentów.


REKLAMA

Ponadto ważne jest dopasowanie oferty i związanych z nią działań do oczekiwań klientów. W tym wypadku nie ma jednak "złotego środka" – trzeba bezustannie podążać za zmianami, żeby utrzymywać i pozyskiwać kolejnych klientów. Potrzebna jest również ogromna odwaga i ogrom kreatywności, żeby działać w branży e-commerce. Internet skraca czas życia produktu- komunikatu, dzięki czemu stwarza możliwość podejmowania wyzwań i odważnego testowania. Dzięki doskonałym technikom raportowania i kontroli już parę minut po wysyłce mailingu wiadomo jakie osiągnie rezultaty. W internecie każdy chce się wyróżnić, więc warto ryzykować i zaskakiwać.

Nie można jednak zapomnieć o rzeczy kluczowej – bez względu na to, gdzie prowadzi się działalność zawsze trzeba dbać profesjonalizm i jakość oferowanych usług. Tempo, z jakim rozpowszechniane są w Internecie opinie, komentarze i doświadczenia sprawia, że nie ma czasu na nadrabianie błędów i niwelowanie strat, zwłaszcza tych wizerunkowych. Warto zatem zadbać o wysoki service level i dbałość o wysoki – zawsze i bez wyjątku - poziom obsługi klientów. Wpadki (np. stereo.pl i sprzedaż na grouponie) są bardzo nagłaśniane i nie pozostają bez wpływu na postrzeganie marki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Branża e-commerce jest bardzo dynamiczna i chłonna. Mimo tego, że cechuje się wieloma nienaruszalnymi zasadami to pozostawia również wiele miejsca na kreatywność. Mając swój własny pomysł na to, co chce się robić w ramach branży e-commerce wszelkie bariery przestają istnieć, zwłaszcza te terytorialne. To co dzisiaj nas frapuje, jutro znajduje rozwiązanie, a pojutrze naśladowców. Pewnie jedynym problemem jest czas, który jest jednak ograniczony, chociaż w przypadku e-handlu również ta bariera traci na znaczeniu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA