REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaka jest przyszłość dla usług kurierskich

Rafał Nawłoka
Fot. DPD
Fot. DPD
Ken Buslay

REKLAMA

REKLAMA

Ze względu na dynamiczny rozwój e-commerce, występuje coraz silniejsza koncentracja na rynku B2C. Ten niezwykle silny trend jest dziś bardziej odczuwalny niż kiedykolwiek wcześniej.

Od kilku lat obserwujemy więc tendencję przesuwania się punktu ciężkości, jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji na Klienta indywidualnego. Wiąże się to ze zwiększoną świadomością konsumencką oraz ze zmianą zwyczajów konsumenckich, którzy coraz częściej decydują się na zakupy w Internecie.

REKLAMA

Trójkąt nadawca - firma kurierska - odbiorca jest systemem naczyń połączonych, wymagającym koncentracji na zaspokojeniu potrzeb wszystkich jego podmiotów. Przesunięcie akcentów z nadawcy do szerszej perspektywy koncentrującej uwagę również na odbiorcy wymaga od firm kurierskich stałego rozwoju narzędzi skutecznej komunikacji z Klientem ostatecznym.

Firmy kurierskie dla klienta indywidualnego

REKLAMA

Analizując segment B2C trzeba więc wziąć pod uwagę potrzeby zarówno klientów biznesowych jak i indywidualnych. Przy obsłudze segmentu B2C największym wyzwaniem dla firm kurierskich jest zastanie adresata w domu. Trudno oczekiwać by odbiorca przebywał stale pod jednym adresem. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, zaoferowaliśmy produkt DPD Consumer Premium, który zwiększa skuteczność doręczeń, a tym samym konkurencyjność firm z nami współpracujących, ale również gwarantuje satysfakcję końcowym odbiorcom.

Narzędzie to pokazuje dostępność naszych kurierów w poszczególnych lokalizacjach i strefach czasowych w całej Polsce. Odbiorca ma również komfort samodzielnego wyboru czasu i miejsca dostarczenia przesyłki oraz sposobu informowania o jej statusie.

Klient, wybierając lub rezygnując z dodatkowych opcji, sam definiuje ostateczną cenę usługi. Staramy się systematycznie rozwijać narzędzia zwiększające precyzję dostawy i tym samym zadowolenie Klienta. Odzwierciedleniem tego było wprowadzenie z myślą o odbiorcach, którym szczególnie zależy na elastyczności dostawcy, nowego rozwiązania skierowanego do sektora e-commerce z myślą o Kliencie indywidualnym – iSMS (SMS interaktywny). Usługa „iSMS” ma wspomagać proces doręczeń zwiększając prawdopodobieństwo spotkania odbiorcy i kuriera, a tym samym realizację dostawy zamówionego towaru w określonym dniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz za pośrednictwem SMS-a, można zmienić termin dostarczenia przesyłki. A to tylko jedno z wielu urozmaiceń.

REKLAMA

To co jest z kolei najistotniejsze w obsłudze logistycznej dla odbiorcy to wygoda i opcje dodatkowe dostawy: łatwa i czytelna aplikacja do śledzenia paczki, możliwość wyboru miejsca dostarczenia, skuteczne i szybkie doręczenie, krótki czas doręczeń, dogodne formy płatności, przejrzyste procedury reklamacyjne i optymalne koszt).

Idąc z duchem czasu coraz więcej operacji logistycznych podlega procesowi informatyzacji. Ma to swoje zalety. Manualne rozwiązania sprzed lat zostają zastępowane procesami automatycznymi, co pozwala na eliminację błędów ludzkich. Dodatkowo skala działalności dużej firmy kurierskiej jest dziś tak duża, że bez systemów informatycznych nie można już operować.

Nowoczesne technologie na rynku kurierskim

Postępujący proces informatyzacji społeczeństwa sprawia, że dziś już niemal każdy konsument na co dzień posługuje się rozwiązaniami informatycznymi – mobilny styl życia sprawia, że zamawiając usługę czy produkt naturalnym jest teraz korzystanie z sieci, uzyskanie informacji zwrotnej o losach zamówienia przez e-mail czy SMS. Również w branży usług kurierskich korzystamy z wszystkich dobrodziejstw informatyzacji. E-rozwiązania wykorzystywane są bowiem na każdym etapie dostawy paczki i komunikacji z Klientem.


Rosnąca rola narzędzi komunikacyjnych i coraz większa potrzeba uzyskiwania szybkich informacji zwrotnych są dziś zupełnie naturalne (w tzw. ‘kurierce’ są to m.in. systemy Track&Trace, systemy awizacji przesyłek, iSMS). DPD Polska jest w o tyle komfortowej sytuacji, że od lat dysponuje własnym systemem informatycznych i operacyjnym, dostosowanym do potrzeb naszych Klientów i odbiorców, dzięki czemu w każdej sytuacji może elastycznie reagować na zmieniające się trendy rynkowe, czy oczekiwania Klienta.

System pozwala nam zastosować wiele rozwiązań obsługi Klientów: integrację systemów, programy off- i on-line’owe, zarządzanie przesyłkami z poziomu Klienta, np. za pomocą platformy Web-Klient, rozmaite rozwiązania operacyjne, między innymi automatyczne przekazywanie procedur na hand-heldy.

Jednocześnie zmienia się specyfika rynku, dlatego właśnie stale wprowadzamy nowe rozwiązania operacyjne i technologiczne. Niektóre z nich powstają z myślą o konkretnym Kliencie. Prowadzimy stałą aktualizację, integrację systemów i narzędzi, w celu zwiększenia naszej elastyczności oraz efektywności świadczenia naszych usług.

Wysoką jakość można osiągnąć przede wszystkim dzięki sprawnej komunikacji na poszczególnych etapach łańcucha logistycznego, pełnej i szybkiej informacji. W przypadku klienta indywidualnego będzie to dotyczyć głównie informowania o statusie przesyłki (służą temu m.in. iSMS, SMS Awizo, e-mail Awizo, dedykowany dział tracingu), ustalania konkretnych godzin dostarczenia paczki i indywidualnych właściwości trybu, w jakim odbywa się usługa.

Zawsze staramy się brać pod uwagę wszystkie życzenia Klienta dotyczące sposobu dostarczenia paczki i tak włączać je w nasz łańcuch dostaw, by realizować zlecenia kompleksowo. Istotna jest również transparentność i szczerość w kontaktach z Klientem, z którym wolimy wyjaśnić ewentualny problem i zaproponować rozwiązanie niż udawać, że problem nie istnieje.

Uprzedzamy również o mogących wystąpić utrudnieniach w dostawie (sytuacja taka miała miejsce podczas powodzi, trudnych warunków pogodowych minionej zimy, czy chociażby w dniach wizyty Prezydenta USA w Warszawie). 

Kluczowa jest więc tutaj otwarta komunikacja dotycząca zakresu usługi pomiędzy operatorem kurierskim, klientem, a ostatecznym odbiorcą.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA