REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak TNT Express transportuje zastawki serca do przeszczepu

REKLAMA

REKLAMA

Od 10 lat Centrum Zdrowia Dziecka korzysta z usługi TNT Express o nazwie Cold Chain Transport. Jak odbywa się wyspecjalizowany transport ludzkich tkanek?

Kriobank Homogennych Zastawek Serca Kliniki Kardiochirurgii Instytutu Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka jest jednym z trzech banków w Polsce przygotowujących ludzkie zastawki serca do przeszczepu.

REKLAMA

- Do zadań naszego należy pobieranie, przygotowywanie, konserwacja w ultra niskich temperaturach oraz dystrybucja ludzkich zastawek serca banku - mówi Maciej Fedorowicz, kierownik Banku Zastawek Serca Centrum Zdrowia Dziecka - Jeżeli zgłasza się do nas placówka potrzebująca zastawki, wówczas trzeba ją przetransportować na miejsce operacji wszczepienia.

Specjalistyczne opakowania

REKLAMA

Centrum Zdrowia Dziecka korzysta z usługi TNT Express o nazwie Cold Chain Transport. Usługa ta realizowana jest przy zachowaniu rygorystycznych procedur bezpieczeństwa. Obok specjalistycznego przeszkolenia personelu, koordynującego przewozy, a także atestowanych opakowań, na system ten składa się monitorowanie przesyłki na każdym etapie podróży.

Podobnie, jak w przypadku pozostałych usług TNT, klient w każdym momencie może sprawdzić aktualny status i lokalizację dostawy poprzez internet lub telefon. Tkanki ludzkie z Centrum Zdrowia Dziecka transportowane są w specjalnych pojemnikach Medpak Thermo.

Opakowania te są atestowane i spełniają wymogi IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych). Posiadają także certyfikaty przyznane przez niezależne instytucje badawcze zajmujące się oceną opakowań: DGP (UK) LTD oraz Topa Institute.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Medpak Thermo gwarantuje utrzymanie stałej temperatury przez 72 lub 96 godzin, w zależności od rodzaju wybranego opakowania - mówi Monika Uchnast, kierownik Zespołu Obsługi Klienta Medical Center, TNT Express

- Współpraca między Centrum Zdrowia Dziecka i firmą TNT Express zaczęła się przed 2000 rokiem - wspomina Maciej Fedorowicz - W tym czasie nie było jeszcze dedykowanych usług do transportu tkanek ludzkich potrzebnych do transplantacji.

Zanim rozpoczęliśmy współpracę z TNT, byliśmy klientami usług przewozowych świadczonych m.in. przez kolej. Korzystaliśmy też z uprzejmości pilotów, którzy zgadzali się zabierać tkanki do przeszczepów na pokład samolotów. Po 11 września 2001 ten model współpracy musiał zostać zaniechany - mówi Maciej Fedorowicz.

Jak odbywa się transport tkanek

- Przy zamówieniu zastawek przez zewnętrzny ośrodek medyczny ustalamy na początek, czy druga strona potrzebuje tkanki w stanie zamrożonym czy gotowym do transplantacji. – mówi Maciej Fedorowicz z Centrum Zdrowia Dziecka

REKLAMA

- Jeżeli zastawka ma być użyta zaraz po przetransportowaniu jej do punktu docelowego, wówczas wyjmujemy ją w naszym laboratorium z ciekłego azotu, z temperatury sięgającej minus 170 stopni Celsjusza, i ogrzewamy do temperatury 2-8 stopni, w której to temperaturze narząd będzie transportowany.

Natomiast jeżeli lekarze, którzy zgłaszają się do nas po zastawkę, nie mają pewności czy stan pacjenta pozwoli na operację zaraz po przywiezieniu jej do nich, wówczas jest ona przenoszona jest do pojemnika z suchym lodem (czyli dwutlenkiem węgla w postaci stałej) o temperaturze minus 70 stopni i przechowywana w takich warunkach termicznych podczas całego transportu - tłumaczy Maciej Fedorowicz.

Po ustaleniu warunków transportu, Centrum Zdrowia Dziecka kontaktuje się z TNT by umówić transport.

- Doradzamy jaki pojemnik wybrać, dostarczamy go i aranżujemy formalności. Wraz Medpak Thermo przesyłamy także Data Logger, którego zadaniem jest mierzenie na bieżąco temperatury w pojemniku. Kurier przyjeżdża na miejsce po to by wymienić list przewozowy na dostarczony wcześniej Medpak i rozpoczyna się podróż zastawki serca do miejsca docelowego, gdzie nastąpi operacja jej wszczepienia - mówi Monika Uchnast.

Specjalnie przeszkolony personel TNT koordynuje transport przesyłek i przez całą dobę doradza w zakresie wyboru właściwego opakowania i opcji serwisowych: standardowej lub specjalistycznej. Pierwsza z nich – Clinical Express Network – gwarantuje realizację usługi za pośrednictwem zintegrowanej sieci lotniczej i drogowej TNT Express. Dzięki rozwiniętej strukturze połączeń, realizowanych przez firmową flotę, przesyłka dotrze do odbiorcy przed upływem 48 godzin.

Kolejna opcja - Clinical Express Exclusive – oferuje każdorazowe dostosowanie usługi do indywidualnych potrzeb klienta, przez całą dobę i w każdym miejscu na świecie. Jest to usługa przeznaczona dla niezwykle ważnych i pilnych przesyłek, które muszą dotrzeć do odbiorcy przed upływem 24 godzin. Opcja ta umożliwia m.in. realizację usługi przez dedykowanego kuriera.

- Dzięki Cold Chain Transport warunki przechowywania tkanek ludzkich, narażonych na uszkodzenia termiczne, są po pierwsze stale monitorowane, po drugie - dzięki Medpak Thermo - właściwie zabezpieczone przed działaniem czynników zewnętrznych - mówi Maciej Fedorowicz.

Przesyłka ratująca życie

W ten sposób transportowanych jest kilkadziesiąt zastawek serca rocznie. Większość z nich trafia do polskich szpitali, ale około 20 przesyłek dociera do zagranicznych ośrodków, głównie do Niemiec - do czterech klinik, z którymi ściśle współpracuje Centrum Zdrowia Dziecka. 

źródło: TNT Express

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA