REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem innowacji?

Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem innowacji?
Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem innowacji?

REKLAMA

REKLAMA

Innowacje zmieniają każdą branżę. Także logistyczną. Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem innowacji?

Głównym celem logistyki jest i zawsze było zapewnienie optymalnego, szybkiego i bezpiecznego transportu towarów. To raczej nie ulegnie zmianie, ale metody osiągnięcia tego celu wraz z upływem czasu mogą być inne. Już teraz można zauważyć, że przyszłość branży leży w zapewnieniu widoczności, optymalizacji i automatyzacji procesów i pojazdów. Spedytorzy i inne firmy logistyczne wykazują wobec przewoźników większe zapotrzebowanie na takie usługi, co nieuchronnie przyczynia się do dalszej cyfryzacji logistyki.

REKLAMA

Zobacz też: Własna działalność gospodarcza w pracy kierowcy – wady i zalety

Żyjemy w czasach nieporównywalnie bogatszych w innowacje techniczne. Obserwujemy rosnące zainteresowanie nie tylko w ramach własnej bazy klientów, ale także w ogólnym wzroście przemysłu telematycznego. W perspektywie krótkoterminowej możemy mówić o poziomym i pionowym zapotrzebowaniu na cyfryzację. Pierwszy dotyczy zwiększonego zapotrzebowania na rozwiązania telematyczne, a drugi o rozwoju oferowanych usług, w tym rozwiązań mobilnych. W zakresie średnioterminowym zapotrzebowanie na dane będzie nadal występowało, ale będzie ono bardziej ukierunkowane, skierowane na konkretne obszary i podprocesy. Internet Rzeczy (IoT) będzie miał wpływ na więcej ogniw łańcucha logistycznego, dzięki czemu więcej procesów roboczych będzie mogło zostać przekierowanych do jednego przejrzystego systemu. Duża ilość danych, przekraczająca możliwości ludzkiego poznania, zawiera przydatne informacje, które mogą przyczynić się do stworzenia bardziej wydajnych procesów. Przyszłość przyniesie bardziej ugruntowane, podejmowane w oparciu o dane decyzje w dziedzinie logistyki, nawet w mniejszych firmach.

REKLAMA

Długoterminowe zmiany nie są jeszcze w pełni znane, ale prawdopodobnym scenariuszem rozwoju są sieci zautomatyzowanych procesów i pojazdów, zintegrowane w jeden, przejrzysty system. Tym sposobem firmy mogą osiągnąć całkowitą kontrolę nad swoimi zasobami oraz optymalną elastyczność przy maksymalnym wykorzystaniu mocy przewozowych. Dyspozytor nie będzie już decydować, który pojazd zostanie wybrany do realizacji konkretnej wysyłki. Firma będzie dysponować w pełni zautomatyzowanym procesem, który uwzględni wiele czynników przy doborze optymalnego pojazdu, trasy i czasu wysyłki dla danych towarów. Taki system może utworzyć zamówienia przewozowe, gdzie przesyłki lub palety są przewożone razem z produktami innych dostawców w celu zagwarantowania maksymalnej opłacalności spedycji. W dłuższej perspektywie automatyzacja również zrestrukturyzuje miejsca pracy. Nie oznacza to wcale zmniejszenia ich liczby. Osoby zatrudnione będą zapewniać dodatkowe usługi zamiast wykonywać proste, powtarzające się zadania.

Cyfryzacja pozwala firmom pokazać swoje najlepsze oblicze. Firmy telematyczne, takie jak WebEye, pomagają w osiągnięciu tego celu, uzbrajając organizacje w dane niezbędne do dalszej ewolucji i rozwoju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe WebEye

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA