REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Outsourcing transportu wewnętrznego

Outsourcing transportu wewnętrznego
Outsourcing transportu wewnętrznego
Still Polska

REKLAMA

REKLAMA

Outsourcing transportu wewnętrznego staje się coraz popularniejszy. Prześledzimy go na przykładzie case study.

Gericke Spedition to powstała w 1921 roku niemiecka firma specjalizująca się w transporcie drogowym na terenie Europy. Chcąc zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę w zakresie przepływów materiałowych – również w obszarze transportu wewnętrznego – łączy siły z partnerami dostarczającymi koncepcji i rozwiązań magazynowych. Przykładem takiej współpracy było opracowanie wraz ze STILL projektu procesów intralogistycznych dla nowopowstałego zakładu montażowego szaf sterowniczych Siemens w Chemnitz.

REKLAMA

Zobacz też: Zabezpieczenie wykonania usługi transportowej – kaucja gwarancyjna

Razem można więcej

Gericke było dostawcą usług spedycyjnych dla Siemensa już wcześniej. Kiedy jednak klient zbudował nowy zakład montażowy, poproszono o poszerzenie zakresu współpracy o zarządzanie przepływami materiałowymi – tak, by za całość zagadnień związanych z transportem do, wewnątrz i z hali montażowej odpowiadał krańcowo jeden partner. – Współpracując od wielu lat z Siemensem, wiedzieliśmy sporo o specyfice procesów transportowych w ich firmie. Nie jesteśmy jednak ekspertami w zakresie optymalizacji przepływów materiałowych – mówi Dyrektor Zarządzająca Gericke Petra Scherer. – Stało się więc jasne, że spełnienie potrzeb naszego klienta będzie wymagało kompetentnego partnera. Po przeglądzie rynku, zdecydowaliśmy się powierzyć zadania związane z opracowaniem koncepcji procesów intralogistycznych firmie STILL. – dodaje. Wspólna oferta spotkała się z aprobatą Siemensa. Firmy przystąpiły do tworzenia całościowego projektu zadań transportowych dla zakładu w Chemnitz.

Zobacz też: Kara wynikająca z umowy jako koszt uzyskania przychodów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specyfika funkcjonowania zakładu Siemens w Chemnitz

Łączna powierzchnia hali nowej montażowni wynosi niemal 10 tys. m2, a wyładunek i załadunek części odbywa się w 8 dokach dla samochodów ciężarowych. Projekt musiał uwzględniać optymalne metody transportu zarówno całych palet, jak i małych części. Pod uwagę brano również szybkość przepływu towarów określonego typu. Ze względu na skalę zakładu, dobre zaprojektowanie procesów intralogistycznych miało kluczowe znaczenie. W porównaniu z obsługiwanym przez Gericke obiektem Siemensa w Hohenstein-Ernstthal, powierzchnia magazynu paletowego w Chemnitz była dwukrotnie, a składu małych części – o 140% większa. – Oczywistym jest, że od optymalnego rozplanowania tras transportowych oraz dopasowania urządzeń techniki magazynowej do lokalnych potrzeb zależy to, jak sprawnie będzie funkcjonował zakład – mówi Rafał Pańczyk, Dyrektor Działu Intralogistyki STILL Polska – W projektach, w ramach których stajemy przed zadaniem obsługi 9 900 miejsc paletowych, oszczędności wynikające z dobrego konceptu oraz wykorzystania technologicznie zaawansowanych wózków przekładają się na bardzo poważne kwoty– dodaje ekspert.

Zobacz też: Import usługi transportowej

Organizacja przepływów materiałowych

Wyładunek ciężarówek, przywożących części do każdego z ośmiu doków montażowni, realizowany jest przy pomocy wózków niskiego unoszenia. W wypadku mniejszych odległości, wykorzystywane są elektryczne pojazdy sterowane dyszlem, na dłuższych dystansach zastosowanie znajdują warianty z platformą jezdną. Ładunek transportuje się nimi do strefy składowania. Tu szczegółowo analizuje się dokumenty przewozowe i porównuje zawartość palet z zamówieniem złożonym przez system ERP montażowni. Produktom nadaje się kody kreskowe i przy pomocy skanera rejestruje ich położenie w wirtualnej bazie danych. Duże kontenery trafiają do magazynu hurtowego, zaś produkty przeznaczone do składy małych części – na stoły pakownicze, zgodnie ze wskazaniami systemu komputerowego. Towary trafiające na regały, spośród których najwyższy sięga 7,1 m, obsługiwane są przez wózki typoszeregu FM-X, wyposażone w system redukcji drgań masztu. Pozwala on na znaczne skrócenie zadań związanych z umieszczaniem palet na dużych wysokościach, o 80% zmniejszając czas drgania wideł. Pracę operatorów wspomaga dodatkowo układ OptiSpeed, automatycznie dostosowujący tempo pracy do masy przewożonego ładunku. Listę maszyn obsługujących magazyn małych części zróżnicowano, by umożliwić efektywne wykonanie wszystkich zadań, przy zachowaniu dobrego stosunku wydajności do ceny urządzeń. Kompletacja pozioma prowadzona jest w oparciu o 3 wózki COP-07 L, zaś pionowa – o 5 modeli EK-X.

Źródło: STILL Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA