REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Plany PKP Cargo do 2020 r.

Plany PKP Cargo do 2020 r.
Plany PKP Cargo do 2020 r.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

PKP Cargo ma ambitne plany, które chce zrealizować do 2020 r. Według nich m.in. ma zostać wiodącym operatorem intermodalnym w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pozycja lidera przewozów kolejowych w kraju, kompleksowa obsługa międzynarodowego ruchu towarowego przez Polskę oraz zdobycie pozycji wiodącego operatora intermodalnego w Europie Środkowo-Wschodniej – to cele PKP Cargo na lata 2016-2020.

REKLAMA

W środę grupa PKP Cargo zaprezentowała strategię rozwoju firm na lata 2016-2020.

Prezes zarządu PKP Cargo Adam Purwin powiedział, że efektem wdrożenia strategii "CARGO’20" ma być wzrost o 33 proc. wykonanej pracy przewozowej, wzrost udziału przewozów wykonywanych w całości poza Polską o 20 pkt. proc. i niemal podwojenie przewozów intermodalnych (przewozy intermodalne realizowane są, co najmniej dwoma środkami transportu np. pociągiem i samochodem - PAP).

Zobacz też: Kiedy pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Poznania w 1 godz. i 20 min?

REKLAMA

„Spadający popyt na węgiel oznacza konieczność poszukiwania przychodów w nowych segmentach rynku oraz obsłudze całego łańcucha logistycznego. Położenie geograficzne Polski, tworzące doskonałą pozycję do budowy wiodącego operatora logistycznego o europejskim zasięgu. Planujemy poszerzyć geograficzny zasięg działania, głównie w kierunku południowym” – powiedział Purwin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgodnie z założeniami strategii w 2020 r. udział przewozów konwencjonalnych w zyskach PKP Cargo ma wynieść 50 proc.(w 2014 r. 85 proc.) a 30 proc.(w 2014 r. – 7 proc.) wyniosą udziały przewozów zagranicznych oraz intermodalnych.

Spółka chce także rozwijać ofertę pociągów operatorskich, czyli regularnych połączeń między centrami logistycznymi, w tym np. z portów morskich do terminali intermodalnych w głębi kraju. "Tego typu usługa jest realną i atrakcyjną alternatywą dla transportu kołowego, nawet dla średnich i mniejszych klientów, którzy zainteresowani są przewozem choćby jednego kontenera" - wskazał Purwin.

Zwrócił uwagę, że istnieje niewykorzystany potencjał związany np. z wymianą transgraniczną.

REKLAMA

„W tej chwili wymiana handlowa z Niemcami, głównym partnerem gospodarczym Polski, jest obsługiwana przez kolej w zaledwie 11 proc. Tymczasem np. w przypadku wymiany handlowej Czech z Niemcami odsetek ten wynosi 22 proc. Mamy zarówno zasoby, jak i potencjał sprzedażowy by te proporcje zmienić” - wskazał Purwin.

Zapowiedział, także, że do 2020 r. PKP Cargo chce przewieść 600 mln ton ładunków, zatrudnić do 2 tys. maszynistów, rozwieźć do 850 tys. kontenerów z Chin, przeładować do 110 mln ton towarów na terminalach przeładunkowych oraz zainwestować 125 mln zł w systemy informatyczne.

Zobacz też: Warunki stawki podatku VAT 0% dla usług transportu międzynarodowego

Strategia "CARGO’20" została przyjęta przez zarząd i radę nadzorczą. Jej założenia opierają się na prognozie rozwoju rynku towarowych przewozów kolejowych.

Prognoza zakłada trzy scenariusze. W pierwszym - bazowym - krajowy rynek przewozów towarowych wzrośnie do 2020 r. do 54 mld tonokilometrów (tkm) z ok. 50 mld tkm w 2014 r. Z kolei scenariusz negatywny zakłada utrzymanie w 2020 r. ubiegłorocznego poziomu przewozów, czyli 50 mld tkm. Według założenia optymistycznego przewozy wzrosną do 56 mld tkm w 2020 r.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej. 30 października 2013 r. zadebiutowało na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka obecnie wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej głównym akcjonariuszem pozostaje PKP S.A. W 2014 r. grupa PKP Cargo osiągnęła 4,257 mld zł przychodów i 276 mln zł zysku netto, przewożąc 111 mln ton ładunków.

Grupa posiada 48 tys. węglarek, 3 tys. platform intermodalnych, 15 tys. pozostałych wagonów innego typu, 1,3 tys. lokomotyw elektrycznych i drugie tyle lokomotyw spalinowych. Zatrudnia obecnie 22,6 tys. osób.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA