REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ruszył pierwszy pociąg z Łodzi do Xiamen w południowo-wschodnich Chinach

Ruszył pierwszy pociąg z Łodzi do Xiamen w południowo-wschodnich Chinach.
Ruszył pierwszy pociąg z Łodzi do Xiamen w południowo-wschodnich Chinach.

REKLAMA

REKLAMA

Ruszył pierwszy pociąg z Łodzi do Xiamen w południowo-wschodnich Chinach. Jest to drugie regularne połączenie kolejowe Cargo łączące Łódź z Chinami.

Pierwszy pociąg cargo z ładunkiem polskich wyrobów spożywczych wyruszył w środę z Łodzi do Xiamen w południowo-wschodnich Chinach. To druga – obok połączenia ze stolicą Syczuanu Chengdu – regularna linia towarowa łącząca Łódź z Chinami.

REKLAMA

"Dysponując połączeniem Łodź-Chengdu-Xiamen Łódź stała się znaczącym portem multimodalnym dla eksportu towarów z Polski i Unii Europejskiej do Chin. Uruchamiane właśnie połączenie eksportowe pozwoli obniżyć koszty w obu kierunkach o minimum 30 proc." - podkreślił Tomasz Grzelak prezes spółki Hatrans Logistic, która jest operatorem połączenia.

Zobacz też: Transport żywności do Chin - nowy Jedwabny Szlak?

REKLAMA

Jak poinformował szef firmy zajmującej się logistyką na "Nowym Jedwabnym Szlaku" - New Silk Railway (NSR) Europe Hub - Xu Yongxin, przed dziesięcioma dniami zainaugurowano w Chinach połączenie z Xiamenu do Łodzi. "Obecnie odprawiamy pierwszy pociąg eksportowy z Polski. Za pośrednictwem Xiamenu można dotrzeć na Tajwan i rynki Azji Południowo-Wschodniej, co przyczyniło się do wybrania tego miasta przez naszych europejskich partnerów" - wyjaśnił.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Regularne, cotygodniowe połączenie kolejowe cargo z Chengdu do Łodzi, nazywane przez Chińczyków "Nowym Jedwabnym Szlakiem" ruszyło w kwietniu 2013 roku. Droga pociągu wiedzie przez Kazachstan, Rosję i Białoruś. Do dziś odbyło się ponad 100 regularnych połączeń oraz 50 przejazdów czarterowych. W sierpniu br. uruchomiono także regularne połączenia w druga stronę. Z Łodzi do Chengdu transportowane są głównie polskie wyroby spożywcze.

"Do tej pory przewieźliśmy do Łodzi ok. 70 tys. ton produktów głównie z branży elektronicznej, samochodowej, AGD, tekstyliów. W przewozach tych uczestniczy wiele instytucji – obok PKP także przewoźnicy narodowi z Chin, Białorusi i Kazachstanu" – zaznaczył prezes Hatrans Logistic.

REKLAMA

Grzelak zaznaczył, że pierwsze testowe połączenie z Łodzi do Chengdu zostało zrealizowane w ciągu 11 dni, natomiast obecnie pociąg pokonuje tę trasę w osiem dni. Pociąg do Xiamen - położonego o 2 tys. km dalej od Chengdu - dotrze na miejsce w ciągu 15 dni. Podkreślił też ogromne znaczenie współpracy ze specjalną pilotażową strefą wolnego handlu w porcie Xiamen, która pozwala na przyspieszone odprawy celne i fitosanitarne pociągu. Pierwszym pociągiem eksportowym z Łodzi do Xiamen wyruszyły m.in. polskie słodycze, piwo, cydr.

Przy okazji uruchomienia nowego połączenia cargo łódzkie władze spotkały się z przedstawicielami chińskiego Xiamen. "Rozmawialiśmy z gośćmi z Chin, że zamykamy pewien etap naszej współpracy – ten, w którym uczestniczyli politycy. Obecnie nasz kontakt gospodarczy jest już dwustronny. Czas na otwarcie etapu, w którym chcielibyśmy budować strefy przemysłowe, zachęcać do inwestowania, wymiany technologii i tworzenia miejsc pracy – po stronie polskiej i chińskiej" - mówił marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień.

Zobacz też: Będzie strajk w PKP Cargo?

O korzystnym położeniu geograficznym Łodzi, która stała się ważnym punktem na "Nowym Jedwabnym Szlaku" mówił wiceburmistrz samorządu Xiamen Zheng Yunfeng. "Xiamen jest miastem w południowo-wschodniej części Chin. Jego port morski i lotniczy należą do dziesięciu największych w Chinach, to także ważny węzeł kolejowy. Rozbudowa połączeń pomiędzy Azją a Europą stanowi dużą szansę dla przedsiębiorstw z Xiamenu" - zaznaczył.

Yunfeng wyraził gotowość władz miasta do stworzenia z Łodzią wspólnej platformy logistycznej, która obsługiwałaby transport z Europy na obszar Chin Południowo-Wschodnich, na Tajwan i do Azji Południowo-Wschodniej.

Zdaniem b. ambasadora Polski w Chinach Tadeusza Chomickiego prowincja Fujian słynie w Chinach z dynamicznego rozwoju handlu. W położonym nad Cieśniną Tajwańską Xiamen działa jedna z najstarszych w Chinach specjalnych stref ekonomicznych. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA