Nowe tramwaje w Świętochłowicach
Należąca do 12 samorządów aglomeracji katowickiej spółka Tramwaje Śląskie kończy już znaczną część prac w ramach drugiego etapu unijnego projektu modernizacji infrastruktury w regionie wartego łącznie ok. 850 mln zł.
Jak poinformowała spółka, od poniedziałku tramwaje pojawią się na nowych odcinkach torów w Świętochłowicach, a w Chorzowie do istniejącego układu torowego podpinane będą nowe tory powstającego centrum przesiadkowego na rynku. Nadal trwają prace w ścisłym centrum Sosnowca; najprawdopodobniej jako jedne z ostatnich zakończą się - z końcem września - roboty na ulicach Zabrza.
reklama
reklama
W Świętochłowicach wykonawca modernizacji torowiska wzdłuż ul. Bytomskiej zakończył już przebudowę kluczowego skrzyżowania w dzielnicy Piaśniki i tak zorganizował prace torowe, by od poniedziałku można było wznowić ruch tramwajów. Do zakończenia tego kontraktu pozostaną prace przy peronach na jednym z przystanków oraz drobne prace sieciowe, wykończeniowe i porządkowe.
Od października ub. roku trwała tam modernizacja torowiska liczącego ok. 1,8 km odcinka torów linii nr 7, łączącej Katowice z Bytomiem. To odcinek przylegający do odbudowanego wcześniej fragmentu linii nr 7 z Łagiewnik do centrum Bytomia i kończący się w rejonie ważnego skrzyżowania ulic Bytomskiej i Chorzowskiej. Przecinają się tam tory dwóch linii – nr 7 z Bytomia do Katowic i nr 11 z Katowic do Rudy Śląskiej. Skrzyżowanie to wspólnie wyremontowały tramwaje i gmina.
Zobacz też: Śląsk dostanie 9 miliardów złotych na infrastrukturę kolejową
Nowy układ torów w Chorzowie
W Chorzowie praktycznie powstał już nowy układ torów na tamtejszym rynku; od poniedziałku ma być on podłączany do istniejących linii. Jest on częścią budowy przy wschodniej pierzei rynku zintegrowanego przystanku autobusowo-tramwajowego. Mają się tam spotkać wszystkie przejeżdżające przez chorzowski rynek i jego okolice linie tramwajowe (obecnie 10) i autobusowe (obecnie ok. 20). Budowa docelowego układu torów umożliwi np. miastu prace drogowe.
Prace nadal trwają też na terenie Sosnowca. Obejmują torowiska wzdłuż głównych ulic, m.in. 3 Maja i Sienkiewicza. W piątek miasto podało, że na kluczowym skrzyżowaniu ulic 3 Maja i Piłsudskiego roboty (wiążące się z utrudnieniami dla kierowców) potrwają jeszcze tydzień – o tydzień dłużej niż planowano. Powodem jest płytsze niż się spodziewano położenie przejścia podziemnego i konieczność związanych z tym dodatkowych robót. Zakończenie remontu zakładane jest tam na koniec sierpnia br.