REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Regularne kursy statków wycieczkowych na Odrze

podróż lato Fot. Fotolia
podróż lato Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W kwietniu rozpoczynają regularne kursowanie statki wycieczkowe na rzece Odra. Ciekawostką jest, że na pokładach statków będzie można np. wziąć ślub!

Ślub na statkach Zefir i Laguna?

W kwietniu nowy sezon turystyczny na środkowej Odrze rozpoczną statki wycieczkowe "Zefir" i "Laguna" należące do samorządowego Stowarzyszenia Odra dla Turystów. Operator statków zapowiada kilka nowości.

REKLAMA

Wśród nich będzie możliwość zawarcia małżeństwa na statku i organizacji przyjęć urodzinowych. Na obu jednostkach pojawi się nowa aranżacja pokładu dolnego, a małe dzieci będą miały do dyspozycji kącik zabaw. Ponadto na statkach będzie można korzystać z internetu.

Stowarzyszenie zapowiada organizację sklepiku z produktami regionalnymi jak miody, dżemy, wino czy piwo.

„Mamy się czym pochwalić, ponieważ wzdłuż Odry jest wielu lokalnych przedsiębiorców, którzy mogą zaoferować produkty najwyższej jakości” - powiedział prezes Stowarzyszenia Odra dla Turystów Łukasz Kozłowski.

Nie zabraknie też regularnych kursów wycieczkowych po środkowym odcinku drugiej co do wielkości z polskich rzek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie?

Rejsy wycieczkowe po Odrze od kwietnia do października

Sezon statki rozpoczną 17 kwietnia, potrwa on do końca października. Jeśli pogoda dopisze, to w świąteczny weekend będzie można popływać statkiem „Laguna” w rejonie Nowej Soli.

REKLAMA

W zeszłym roku, pierwszym pełnym sezonie turystycznym dwóch lubuskich statków wycieczkowych, pływało na nich po środkowej Odrze ponad 30 tys. osób. Z tej atrakcji turystycznej najczęściej korzystali Lubuszanie, ale wśród pasażerów nie brakowało także turystów spoza województwa. Regularne rejsy jednostki rozpoczęły w kwietniu, a ostatnie odbyły się w listopadzie.

„Ubiegłoroczny wynik był dobry, jednak w tym roku liczymy na jeszcze więcej pasażerów. Poza standardowymi godzinnymi rejsami mamy do wyboru dwu- oraz trzygodzinne wycieczki statkami” - powiedział Kozłowski.

Statki "Zefir" i "Laguna" wybudowano w ramach projektu "Odra dla turystów 2014 - rozwój turystyki wodnej na transgranicznym obszarze Doliny Środkowej Odry". Przedsięwzięcie było współfinansowane z Programu Współpracy Transgranicznej Polska (województwo lubuskie) - Brandenburgia 2007-2013. Całkowita wartość projektu wyniosła ok. 7,2 mln euro, w tym dofinansowanie z funduszy unijnych - 85 proc.

W ramach tego samego projektu w Lubuskiem zmodernizowano porty rzeczne na Odrze w Nowej Soli, Cigacicach i Bytomiu Odrzańskim. Same statki powstały w stoczniach w Koźlu i Januszkowicach (woj. opolskie). Mają 25 metrów długości i mogą zabrać na pokład po ok. 90 pasażerów i kilkanaście rowerów.

Zobacz też: Darmowa komunikacja dla kierowców w Opolu

Operatorem statków jest Stowarzyszenie Odra dla Turystów. Jego członkami są samorządy: Nowa Sól, Bytom Odrzański, Sulechów, Krosno Odrzańskie, Słubice, Kostrzyn nad Odrą, Górzyca oraz miasto Głogów z Dolnego Śląska.

REKLAMA

Linia środkowej Odry została podzielona na dwie części. "Zefir" obsługuje porty w Krośnie Odrzańskim, Eisenhuettenstadt, Słubicach, Frankfurcie nad Odrą i Kostrzynie nad Odrą. Drugi ze statków - "Laguna" cumuje w portach: Głogów (Dolny Śląsk), Bytom Odrzański, Nowa Sól i Cigacice.

W sezonie 2015 ceny biletów nie ulegną zmianie. Za podstawowy, trwający ok. godziny rejs spacerowy bilet normalny będzie kosztował 16 zł, a ulgowy 13. Harmonogram rejsów jest już dostępny na stronie internetowej Stowarzyszenia Odra dla Turystów. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA