REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Port morski w Gdańsku - wyniki za 2014 r.

Ponad 700 tysięcy TEU rocznie, taką przepustowość ma otwarta niedawno czterotorowa bocznica kolejowa w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk S.A.
Ponad 700 tysięcy TEU rocznie, taką przepustowość ma otwarta niedawno czterotorowa bocznica kolejowa w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk S.A.
DCT Gdańsk S.A.

REKLAMA

REKLAMA

Wstępne szacunki wskazują, że rok 2014 był rekordowy dla portu morskiego w Gdańsku pod względem ilości przeładowanych towarów.

Według wstępnych danych, w morskim porcie w Gdańsku w 2014 roku przeładowano ok. 32,3 mln ton, co oznacza wzrost o 7 procent w porównaniu z 2013 rokiem. Po raz pierwszy w historii portu przeładowano taką rekordową ilość ładunków.

REKLAMA

Jak poinformował port w komunikacie w środę, w ubiegłym roku zanotowano prawie 40 procentowy wzrost przeładunku towarów z grupy „inne masowe”, ponad 13 procentowy wzrost przeładunku paliw, prawie 10 procentowy wzrost w zakresie przeładunku zbóż i prawie 7 procentowy wzrost przeładunków drobnicy. Firma podała, że ostateczne dane zostaną zebrane i opublikowane w drugiej połowie stycznia 2015.

Jak podano, „2014 rok przejdzie do historii także w zakresie rekordowego przeładunku kontenerów”. W ubiegłym roku po raz pierwszy przeładowano 1,2 mln TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera - PAP), co oznacza wzrost przeładunków kontenerów o 3 procent w porównaniu z 2013 rokiem.

Zobacz też: Inwestycje PKP w 2015 r.

„Jeśli jednak zestawimy dane z ostatnich 5-6 lat w zakresie przeładunku kontenerów w Gdańsku, mówić już można o ponad dwukrotnym wzroście w przeładunkach i awansie Gdańska w rankingu największych portów kontenerowych Bałtyku z pozycji 8. w roku 2009 na pozycję 2. W 2012 i 2013 roku” – wskazuje port w komunikacie. Firma liczy, że 2014 będzie trzecim rokiem z rzędu, w którym uda się portowi nie tylko utrzymać, lecz nawet wzmocnić tę pozycję poprzez zmniejszenie dystansu względem bezkonkurencyjnego od wielu lat St. Petersburga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Port podaje, że wielkość statków obsługiwanych w porcie w Gdańsku w minionych ośmiu latach wzrosła prawie o 70 procent.

Firma zwróciła uwagę, że port w Gdańsku może obsługiwać coraz więcej towarów i coraz większe statki dzięki: doskonałej koniunkturze polskiej gospodarki morskiej, coraz wyższej jakości obsługi ładunków, poprawiającej się z roku na rok infrastrukturze portowej i dostępowej, zarówno od strony morza jak i lądu, oraz świetnym warunkom hydrograficznym portu.

Zobacz też: Lotnisko w Szymanach wystartuje w 2016 r.

W porcie morskim w Gdańsku trwa budowa Terminalu Naftowego PERN i rozbudowa głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT. Rozbudowywany i modernizowany jest też intermodalny Gdański Terminal Kontenerowy oraz Terminal Paliw Płynnych w Naftoporcie. Planowana jest też modernizacja portowej infrastruktury, m.in. pogłębienie kanału portowego oraz remonty wszystkich nabrzeży w porcie wewnętrznym.

Na terenie portu działają m.in. Terminal Kontenerowy DCT, Baza Paliw Płynnych, Terminal Węglowy i Terminal Przeładunku Gazu Płynnego (LPG). (PAP)

bls/ drag/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA