REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Czym powinna charakteryzować się oferta firmy zajmującej się transportem materiałów budowlanych, odpadów drewnianych czy materiałów niebezpiecznych.

REKLAMA

Duże zróżnicowanie i rozdrobnienie rynku transportu budowlanego i specjalistycznego dostosowanego do przewozu ładunków wielkogabarytowych rodzi trudności w decyzji o wyborze usługodawcy.  Podczas wyboru należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które zagwarantują zarówno bezpieczny i szybki przewóz towaru jak i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie dostosowane do naszych potrzeb. Najważniejszy element, który powinniśmy sprawdzić przed zleceniem usługi to park maszyn. Różnego rodzaju materiały o zróżnicowanych gabarytach wymagają odpowiednio dostosowanych samochodów ciężarowych. Innego sprzętu będą wymagały ułożone na paletach kostki brukowe, innego deski budowlane, a jeszcze innego materiały sypkie. Park maszyn jednocześnie świadczy o zakresie oferowanych przez firmę usług transportowych z zakresu przewozu specjalistycznego i budowlanego. Większość firm realizuje zróżnicowane zlecenia dzięki ciężarówkom HDS doskonale przystosowanym do transportu dużych elementów.

REKLAMA

- Technologie transportowe w rodzaju samochodów ciężarowych HDS czy ciężarówek z ruchomą podłogą pozwalają na przewóz niemal każdego rodzaju materiałów budowlanych, jak również odpadów i towarów sypkich. Wybierając firmę do transportu wielkogabarytowego powinniśmy zapytać,  jakimi maszynami dysponuje przewoźnik i do jakiego rodzaju ładunku są one dostosowane – mówi Małgorzata Bajor z lubuskiej firmy transportowej Okser.

Niemniej ważnym atutem firmy będą pozwolenia poświadczające gotowość do transportu wielkogabarytowych ładunków czy materiałów niebezpiecznych oraz certyfikaty jakości w rodzaju Rzetelna Firma, dzięki którym możemy uzyskać dostęp do dodatkowych informacji o usługodawcy. Wśród nich warto zwrócić uwagę na termin powstania firmy świadczący o jej doświadczeniu na rynku. Najlepsze firmy transportowe charakteryzują się również elastycznością w realizacji zleceń zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych.

Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

Do czego przyda się HDS?

REKLAMA

Wspomniany już transport przy użyciu samochodów ciężarowych HDS jest najbardziej ergonomicznym i ekonomicznym sposobem przewozu ładunku wielkogabarytowego w rodzaju materiałów budowlanych. HDS to system hydraulicznych dźwigów samochodowych zamontowanych na podwoziu ciężarówki. Dzięki temu pojazd charakteryzuje się zarówno odpowiednią powierzchnią na przewóz towaru jak i jego łatwym załadunkiem i rozładunkiem. Ciężarówki HDS używane są w dwóch trybach pracy – transportowym, w którym dźwig  jest złożony, oraz dźwigowym, gdzie podwozie pojazdu jest uniesione na hydraulicznych podporach gwarantujących stabilność załadunku i rozładunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- HDS to niezawodna metoda transportu materiałów budowlanych, która gwarantuje oszczędność czasu i poniesionych kosztów. Zamiast zaangażowania dwóch oddzielnych maszyn, czyli samochodu ciężarowego i dźwigu wykorzystujemy jedno urządzenie – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Dźwig hydrauliczny w samochodach ciężarowych HDS są rekomendowane dla transportu budowlanego. Takie materiały jak deski budowlane, drewno opałowe i budowlane, kostka brukowa, pustaki, beton komórkowy, stal czy płyty gipsowe mogą być przewożone przy użyciu systemów hydraulicznych. Niezależnie od tego, czy dany materiał jest spaletyzowany czy transportowany luzem, HDS za sprawą odpowiedniego mocowania towaru na dźwigu może być wykorzystany do jego błyskawicznego załadunku i rozładunku.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Naczepy z ruchomą podłogą

Chociaż systemy hydrauliczne HDS to bardzo wygodne i oszczędne rozwiązanie to nie nadaje się każdego rodzaju transportu. W przypadku materiałów sypkich, biomasy czy materiałów rozdrobnionych jak np. odpady drewniane, dźwig nie będzie najwygodniejszą metodą załadunku i rozładunku. Dla tego typu towarów stosuje się naczepy z ruchomą podłogą, zwane naczepami samowyładowczymi. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko wykorzystuje się całkowitą powierzchnię załadunkową ciężarówki, ale również znacznie przyspiesza się proces rozładunku materiałów sypkich. Inny nietypowy towar do transportu stanowią materiały i substancje niebezpieczne w rodzaju eternitu, potocznie nazywanego azbestem. W przypadku takiego przewozu musimy upewnić się, że firma posiada niezbędne zezwolenia.

- Firma świadcząca usługi z zakresu transportu niebezpiecznych materiałów aby uzyskać niezbędne do wykonywania tej pracy zezwolenia musi spełnić kilka warunków. Jej pracownicy jak np. kierowcy muszą być właściwie przeszkoleni z prawidłowego sposobu zbiórki i transportu materiałów niebezpiecznych i reagowania w sytuacjach wyjątkowych. Ciężarówki natomiast muszą spełniać określone wymagania z zakresu konstrukcji pojazdów wykorzystywanych do przewozu towaru do miejsca utylizacji – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Decydując się na wybór firmy transportowej musimy na wstępie określić rodzaj materiału, który należy przemieścić. W zależności od tego jaki towar wymaga przetransportowania powinniśmy dobrać dla niego rozwiązanie, które z jednej strony będzie najbezpieczniejsze i najwygodniejsze a z drugiej natomiast, jak najbardziej ekonomiczne. 

Źródło: Materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA