reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > E-faktury w PKP Cargo

E-faktury w PKP Cargo

Potencjalni klienci największego polskiego przewoźnika towarowego w transporcie szynowym mogą skorzystać z e-faktury. To kolejny etap informatyzacji w obsłudze transakcji PKP Cargo.

Korzyści z używania e-faktur

Obniżenie kosztów związanych z ewidencją faktur, możliwość wykorzystania plików do automatyzacji ewidencji księgowo-podatkowej, planowanie płatności, dostęp do archiwum faktur elektronicznych i możliwość wyszukania po numerze listu przewozowego oraz wykazu należności, awizo w formie e-mail o wystawieniu faktury czy chociażby szybszy i prostszy dostęp do dokumentacji księgowej – to tylko nieliczne z korzyści korzystania z e-faktury.

Zobacz też: Jak obniżyć koszty transportu w agrobiznesie?

Rozwiązanie to jest dostępne dla klientów PKP CARGO poprzez portal klienta w internecie. Dzięki nowej usłudze klienci będą mogli otrzymywać faktury elektroniczne automatycznie w formie e-mail lub poprzez ich odbiór z portalu klienta na stronie www.pkp-cargo.eu.

- Korzystanie z nowoczesnych narzędzi informatycznych to podstawa komfortowej obsługi klienta. To nie tylko mniej biurokracji i sprawniejszy proces, ale także niższe koszty. Chcemy i będziemy wykorzystywać wszelkie e-usługi do usprawniania procesu przewozowego i budowania trwałych relacji z klientami – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO ds. handlowych.

Zobacz też: Firmy transportowe z Łotwy i Estonii zyskują na Euro

Po e-fakturach czas na elektroniczny list przewozowy w komunikacji CIM

W najbliższej perspektywie na portalu klienta znajdzie się także elektroniczny list przewozowy w komunikacji CIM. Następnym krokiem na drodze do  w pełni elektronicznej obsługi klientów i nadawców przesyłek, są elektroniczne dokumenty bocznicowe – wykazy zdawcze na wagony i zawiadomienia o wagonach gotowych do odebrania, czyli dokumenty, na podstawie których wagony są przekazywane na punkty ładunkowe i z nich zabierane.
- Pracujemy również nad tym, by udostępnić klientom możliwość wypełniania online harmonogramów przewozów i zamówień na wagony. Do usług, które już w tej chwili są dostępne, natomiast, które chcemy uczynić jeszcze bardziej przyjaznymi dla klientów, należy mechanizm śledzenia przesyłek całopociągowych. Klienci w każdej chwili mogą sprawdzić online, co dzieje się z ich przesyłką – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO ds. operacyjnych.
W kolejnych etapach rozwoju cyfrowych rozwiązań PKP CARGO planuje uruchomienie tej usługi również w zakresie informacji o przesyłkach realizowanych w ruchu rozproszonym.

Źródło: PKP Cargo S.A.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Grupa SILVERHAND

International Recruiting Experts

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama