Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brazylia pod kątem branży TSL

Lokalna droga w Brazylii.
Lokalna droga w Brazylii.
Still
Mistrzostwa świata w piłce nożnej spowodowały, że oczy całego świata są wpatrzone w Brazylię. A jak w tym ogromnym kraju radzi sobie branża TSL?

Według corocznego raportu WITS, liderami w zakresie liczby zamówionych wózków widłowych wciąż są Europa i Azja (odpowiednio 310 503 oraz 362 911 sztuk). Jednak to kontynenty amerykańskie są jedynym dużym regionem, w którym rośnie popyt. Pomiędzy bieżącą a ostatnią edycją zestawienia, gdy w Europie sprzedaż spadła o ponad 20, a w Azji – o 17 tys. sztuk, liczba maszyn zamówionych na ziemiach odkrytych przez Kolumba wzrosła z 224 733 do 229 746.
O znaczeniu roli Brazylii w tym procesie może świadczyć fakt, że ABIMAQ – Associacao Brasileira de la Maquinas e Equipamentos – tamtejsze zrzeszenie monitorujące sprzedaż maszyn przemysłowych w regionie - jest jedną z 6 organizacji dostarczających dane do raportu WITS. Brazylijska organizacja znalazła się w towarzystwie swoich odpowiedników z Chin, Europy, Japonii, Korei i USA. Można więc wnioskować, że jest jednym z ważniejszych graczy globalnego rynku wózków widłowych.

Zobacz też: Jak obniżyć koszty transportu w agrobiznesie?

Brazylia jest mekką dla fabryk największych graczy rynku logistyki magazynowej

W związku z danymi na temat sprzedaży urządzeń intralogistycznych, nasuwać może się pytanie, skąd biorą się maszyny dystrybuowane w Ameryce Południowej. I w tym wypadku na pierwszy plan wysuwa się Brazylia. Ze względu na strukturę globalnego popytu, najwięksi gracze na rynku logistyki magazynowej wybudowali tu swoje fabryki. - STILL jest obecny w Brazylii od 1999 roku – mówi Paweł Włuka, Kierownik Działu Marketingu  STILL Polska. – Zakład produkcyjny pod Rio de Janeiro zaspokajał zapotrzebowanie na wózki widłowe w Ameryce Południowej do 2013 r. W obliczu rosnącego popytu, wybudowaliśmy w zeszłym roku kolejną fabrykę naszych pojazdów – tym razem w okolicy São Paulo. Ten nowoczesny obiekt pozwolił nam podwoić moce produkcyjne oraz zwiększyć elastyczność. – dodaje.
W brazylijskich zakładach produkowane są wózki dostosowane do lokalnego rynku. Przeważają wózki o stosunkowo niskiej złożoności technicznej. Wynika to z charakterystycznych dla regionu dużych odległości pomiędzy miastami. Klienci, chcąc uniknąć dalekich podróży do centrów serwisowych, preferują wózki, które sami będą w stanie utrzymać w dobrym stanie i, w razie potrzeby, zreperować.

Zobacz też: Firmy transportowe z Łotwy i Estonii zyskują na Euro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Infrastruktura logistyczna w Brazylii

Kwestia brazylijskiej infrastruktury logistycznej jest interesująca nie tylko ze względu na jej wpływ na popularność określonych modeli wózków widłowych, ale również z perspektywy transportu zewnętrznego. W Brazylii znajduje się około 300 lotnisk i 15 portów morskich. Ważnym sposobem spedycji towarów są również rzeki, na czele z Amazonką i Paraguay. Śródlądowe trasy wodne mają łącznie 50 000 km. Sieć kolejowa wypada na tym tle dość blado, licząc niespełna 29 tys. km.
Głównym kanałem brazylijskiego przewozu towarów są jednak drogi. Ich całkowita długość wynosi niemal 1 800 000 kilometrów. Pod tym względem daje to gospodarzom mundialu 4 lokatę na świecie. Jednak zaledwie 10% z nich to drogi utwardzone. Gdyby dodatkowo wziąć pod uwag powierzchnię państwa, okaże się że przy gęstości sieci dróg wynoszącej 18,6 km / 100 km2 Brazylia zajmuje dopiero 107 miejsce i jest znacząco poniżej globalnej średniej wynoszącej 32,6. Dla porównania, wartość wskaźnika dla Polski wynosi 131,8. Najnowsze, pochodzące z 2011 r. dane Banku Światowego, mogą jednak nie uwzględniać ogółu infrastrukturalnych zmian, które Brazylia przeszła w związku z mundialem.

Zobacz też: Praca dla maszynistów w PKP Cargo

Plany rozwoju infrastruktury w Brazylii

W związku z organizacją mistrzostw świata w piłce nożnej w 2014 r. i Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w Brazylii w 2016 r., poczyniono – bądź planuje się poczynić – ogromne wydatki na rozwój szeroko pojętej infrastruktury transportowej i hotelarskiej. Odejmując koszty stadionów, szacuje się, że nakłady na mundial przekroczyły 10 miliardów dolarów. Choć przed Mistrzostwami zrealizowano zaledwie 36 z zaplanowanych 93 wielkich inwestycji, to skala zmian jest ogromna, a rząd nie poprzestaje na dotychczas zrealizowanych inwestycjach.
Programy zatwierdzone w drugiej połowie 2013 roku, przewidują budowę 7 500 kilometrów dróg, modernizację i konstrukcję 10 000 kilometrów torów i stworzenie sieci niemal 700 regionalnych lotnisk. Trudno powiedzieć, jaka część z nich ukończona zostanie przed 2016 r. Jednak z całą pewnością, z punktu widzenia branży TSL, Brazylia za kilka lat będzie innym krajem niż jest dziś.

Źródło: Materiały prasowe STILL Polska

Wózki widłowe pomalowane w barwy Mundialu.
Still
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.

    Europejczycy chcą elektryków. Tylko czy rynek sprosta zainteresowaniu?

    Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.

    Czy tu można wyprzedzić? Odpowiedź daje sygnalizator S-4

    Linia przerywana, a do tego dwa czerwone iksy i zielona strzałka. Czy kierujący widząc takie zestawienie znaków drogowych, może wyprzedzić inny pojazd? To bardzo dobre pytanie. Odpowiedź nie jest taka oczywista.