| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > System monitoringu w elektrycznych ciężarówkach

System monitoringu w elektrycznych ciężarówkach

Systemy ułatwiające analizę kosztów eksploatacji oraz optymalizację wykorzystania floty samochodów już współpracują z samochodami elektrycznymi. Pojawiły się pierwsze tego typu rozwiązania.

Firma Transics, ekspert w dziedzinie zarządzania flotą, wyposażył w komputery pokładowe TX-MAX GO pojazdy elektryczne holenderskiej spółdzielni kurierskiej Coöperatieve CombiPakt UA. Pionierski projekt, mający wspierać ekologiczny transport, to pierwsze tego typu rozwiązanie w branży. Rozwiązanie dopasowane dla elektrycznych ciężarówek, według producenta pozwoli dostarczać przesyłki w najbardziej wydajny, opłacalny i ekologiczny sposób.

Spółdzielnia Coöperatieve CombiPakt UA została założona w 2010 r. przez holenderski związek przedsiębiorców TPN-WEST. Jej nazwa odnosi się do koncepcji „kojarzenia przesyłek”. Idea? Zgromadzić wszystkie przesyłki pochodzące z firm mających swoje biura w centrum biznesowym w Nijmegen w jednym miejscu, a następnie przewieźć je do odbiorców w sposób przyjazny środowisku, ograniczając przy tym emisje CO2 oraz ruch drogowy. W ramach pilotażowego projektu zachęcającego do korzystania z pojazdów hybrydowych i elektrycznych, prowadzonego przez holenderskie ministerstwo gospodarki, spółdzielnia Coöperatieve CombiPakt zakupiła w 2013 r. trzy pojazdy elektryczne Smith Newton. Pojazdy będą dostarczać przesyłki na trasach biegnących przez centrum Nijmegen. Aby móc realizować to zadanie z maksymalną wydajnością, spółdzielnia CombiPakt przeanalizowała szereg rozwiązań do zarządzania flotą.

Oprócz doświadczeń w dotychczasowej współpracy na wybór firmy Transics wpływ miała też funkcja połączenia z tachografem cyfrowym, dzięki czemu odczyt karty kierowcy, pamięci masowej, czujników temperatury oraz czujników drzwiowych jest możliwy z dowolnego miejsca.

Oprócz tego producent oprogramowania zaproponował zupełnie nową opcję, która jest bardzo ważna dla pojazdów elektrycznych, czyli możliwość kontroli procesu ładowania akumulatorów. W przypadku zakłócenia procesu ładowania, dyspozytor jest niezwłocznie informowany o tym fakcie przez platformę biurową TX-CONNECT lub za pośrednictwem wiadomości tekstowej. Może on wówczas szybko zainterweniować, tak aby kolejny kierowca rozpoczął swój kurs przy w pełni naładowanym akumulatorze.

Nasze ciężarówki są wyposażone w zestaw akumulatorów litowo-jonowych, które zwykle wystarczają na cały dzień jazdy. Ładujemy je każdej nocy. Pomimo to konieczne jest stała kontrola stanu ich naładowania. Opracowana przez firmę dostarczającą oprogramowanie funkcja stanowi doskonałe narzędzie w tym zakresie — mówi Van den Broek.

Harold van den Broek i jego zespół są zdania, że system pomoże podnieść wydajność kierowców, dyspozytorów, a także działu obsługi wynagrodzeń. Założyliśmy spółdzielnię Coöperatieve CombiPakt, gdyż pragnęliśmy ograniczyć ruch drogowy i obniżyć emisje CO2. Z osiąganych przez nas rezultatów wynika, że to podejście rzeczywiście się sprawdza. Dzięki naszym ekologicznym ciężarówkom wyposażonym w komputery TX-MAX GO będziemy mogli osiągnąć zupełnie nowy poziom zrównoważonego rozwoju. Co więcej, wyższa wydajność oznacza także oszczędności oraz lepszą jakość usług, przez co nasza inicjatywa staje się jeszcze bardziej atrakcyjna — dodaje Van den Broek.

Źródło: Materiały prasowe Transics

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Liferay

Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »