REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa spółka w Grupie PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

PKP Cargo Tabor, nowa spółka w grupie PKP Cargo zajmie się naprawą taboru kolejowego. Nowa firma zatrudni 3000 osób i będzie jedną z największych spółek zajmujących się naprawą taboru kolejowego w Europie.

Obecnie prace naprawcze i remontowe taboru największego polskiego kolejowego przewoźnika towarowego są realizowane przez trzy spółki: PKP CARGOWAG, PKP CARGOLOK i PKP CARGO TABOR KARSZNICE. Każda z nich specjalizuje się w innych obszarach działalności, zajmując się odpowiednio: naprawą wagonów, lokomotyw oraz naprawą zestawów kołowych i ogólnym serwisem taboru.

REKLAMA

REKLAMA

W wyniku ich konsolidacji, polegającej na przejęciu przez PKP CARGOWAG spółki PKP CARGO TABOR KARSZNICE oraz nabyciu przez PKP CARGOWAG przedsiębiorstwa PKP CARGOLOK, w jednej firmie o zmienionej nazwie PKP CARGO TABOR skupiony zostanie szeroki zakres kompetencji naprawczych taboru kolejowego. Wprowadzenie nowoczesnych metod zarządzania i zwiększenie efektywności pozwoli nowej spółce w przyszłości poszukać możliwości zwiększania przychodów poprzez pozyskanie zleceń z rynku zewnętrznego.

– Połączenie spółek taborowych to realizacja zasady „duży może więcej”. Chcemy, by nowy podmiot w relatywnie szybkim czasie wszedł na zewnętrzny rynek usług taborowych, poza Grupę PKP CARGO, uzyskując dodatkowe przychody oraz optymalnie wykorzystując posiadane zasoby ludzkie i produkcyjne. Jego siłą będzie wysoka specjalizacja i doświadczone kadry, a także nowoczesne metody zarządzania produkcją i kosztami, takie jak Activity-Based Costing i Lean Management. Obie pozwalają na rozpoznanie i zniwelowanie słabych elementów w procesie naprawy taboru. Dzięki temu PKP CARGO TABOR stanie się w niedalekiej przyszłości silnym graczem, nie tylko na polskim rynku – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP CARGO ds. operacyjnych.

PKP CARGO jest jednym z niewielu przewoźników kolejowych posiadających własne zakłady napraw taboru. Oznacza to m.in. dostępność taboru i możliwość reagowania na zmiany na rynku przewozów. 

REKLAMA

– Obecnie spółki niemal w stu procentach obsługują zlecenia napraw taboru PKP CARGO. Stale podnosimy efektywność naszych działań operacyjnych i zarządczych, zwiększając średnią liczbę wykonanych napraw na jednego pracownika. Jednak ambicje mamy większe. Przystosowujemy spółkę do działania w realiach rynkowych, czyli konkurowania o zlecenia klientów spoza Grupy. Mam na myśli przede wszystkim naprawy i obsługę taboru kolejowego, ale nie boimy się także wejścia w inne segmenty działalności. Chcemy być elastyczni i w okresach mniejszego zapotrzebowania na naprawę taboru oferować np. usługi spawalnicze dla innych branż lub prace inżynieryjne na taborze. Szeroki zakres kompetencji to szansa na poszerzenie bazy klientów i zwiększenie przychodów – mówi Artur Jeziorowski, prezes zarządu PKP CARGOWAG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Naprawy są realizowane przez wyspecjalizowane zakłady naprawcze bezpośrednio wewnątrz PKP CARGO oraz przez trzy spółki z Grupy PKP CARGO, których PKP CARGO jest jedynym właścicielem. PKP CARGOWAG specjalizuje się w naprawach okresowych, bieżących i awaryjnych wszystkich typów wagonów towarowych, oprócz napraw okresowych zbiorników wagonów cystern. PKP CARGOLOK kompleksowo serwisuje i remontuje lokomotywy elektryczne i spalinowe należące do PKP CARGO. Spółka PKP CARGO TABOR KARSZNICE dysponuje dużym potencjałem serwisowym, świadcząc usługi w zakresie m.in. napraw maszyn elektrycznych, zestawów kołowych, napraw rewizyjnych lokomotyw elektrycznych.

Źródło: PKP Cargo S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online, objazdy. Które drogi i skrzyżowania będą nieprzejezdne? [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA