REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie inwestycje na europejskim rynku kolejowym

Polskie inwestycje na europejskim rynku kolejowym. fot. PKP Cargo
Polskie inwestycje na europejskim rynku kolejowym. fot. PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

Członkostwo Polski w Unii Europejskiej gwarantuje polskim firmom m.in. dostęp do bardzo bogatego rynku zbytu. Wraz z wzrostem znaczenia transportu kolejowego w Europie polskie firmy zamierzają zwiększyć swoją obecność u naszych partnerów za granicą.

REKLAMA

Tematyka tegorocznej, szóstej już edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, największego wydarzenia tego typu w Europie Centralnej, poświęcona była przede wszystkim dyskusji nad przyszłością Europy oraz rolą Polski na unijnym rynku. Premier RP, Donald Tusk, podczas wystąpienia otwierającego Kongres, podkreślił, że szczególnie inwestowanie w rozwój branży węglowej leży w interesie wszystkich, właśnie ze względu na zapewnienie niezależności energetycznej Polski w Europie. Ta informacja ma szczególne znaczenie w kontekście PKP CARGO, które jest liderem wśród przewoźników paliw stałych w Polsce.

REKLAMA

Na Kongresie wiele uwagi poświęcone zostało, w ramach dedykowanych paneli dyskusyjnych, rozmowom na temat perspektyw rozwoju polskich firm na rynku europejskim. W panelu „Przemysł w Europie. Reindustrializacja – od wizji po strategię. Energia w Europie, energia na świecie” brali udział między innymi Jerzy Buzek, Premier RP w latach 1997-2001, Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, oraz Włodzimierz Karpiński, Minister Skarbu Państwa. Wejście Spółki na rynek europejski dało pozytywny impuls, dzięki któremu firma zmieniła się na lepsze. Skorzystali na tym najbardziej klienci za sprawą zdecydowanej poprawy jakości świadczonych usług - mówił podczas swojego wystąpienia Prezes Zarządu PKP CARGO, Adam Purwin.

REKLAMA

Drugiego dnia imprezy organizowane dyskusje dotyczyły bardziej szczegółowych zagadnień. Panelem, który wzbudził bardzo duże zainteresowanie uczestników Kongresu, była dyskusja na temat przewozu towarów: „Transport. Rynek cargo – perspektywy i wyzwania”. Podczas panelu zaproszeni goście rozmawiali na temat zachodzących zmian na polskim rynku cargo oraz wiążących się z nimi ambicjami europejskimi, jak również na temat strategicznych celów polityki transportowej Unii Europejskiej.

W nadchodzących latach będziemy mieli do czynienia z renesansem kolei. W najbliższym czasie powinniśmy być świadkami konsolidacji na rynku przewozów kolejowych, w którą PKP CARGO może się zaangażować – mówił Adam Purwin podczas dyskusji. Jednak myślenie w kategoriach fuzji czy przejęć nie jest jedyną drogą rozwoju. Wartym rozpatrzenia scenariuszem jest również rozwój na rynkach zagranicznych drogą organiczną. Pierwsza z tych opcji to wykorzystanie okazji, druga – to nasz obowiązek.

W dyskusji na temat przyszłości polskiego rynku wziął również udział Jacek Neska, Członek Zarządu PKP CARGO ds. handlowych. Rozwój organiczny oraz pozyskiwanie kolejnych klientów w Europie to naturalny kierunek rozwoju dla PKP CARGO – powiedział Jacek Neska. Logistyka nie zna pojęcia granic, a fakt, że jesteśmy drugim, największym przewoźnikiem w Europie, zobowiązuje do wytyczania ambitnych celów. Podczas panelu tematem, który wzbudził najwięcej uwagi, były przewozy intermodalne. Jak zauważył Jacek Neska: transport intermodalny powinien i z pewnością stanie się w niedalekiej przyszłości największym beneficjentem rozwoju rynku kolejowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugi dzień Kongresu zakończył panel dyskusyjny „Logistyka w Europie”, w ramach którego dyskusja skupiała się na temacie perspektyw rozwoju transeuropejskiej sieci korytarzy transportowych oraz ich wpływu na branżę logistyczną. Odnosząc się do kwestii warunków niezbędnych dla dalszego rozwoju branży, Jacek Neska z PKP CARGO, zwrócił uwagę, jak duży potencjał logistyczny drzemie w Polsce, również ze względu na jej położenie geograficzne. 

- Poza dogodnym położeniem naszego kraju, istotna jest również jego wielkość. Do tej pory brakowało nam infrastruktury, która pozwoliłaby wykorzystać ten potencjał, ale obecnie następuje widoczna zmiana – powiedział. Logistyka nie jest procesem samoistnym. Kołem napędowym w polskiej logistyce jest siła naszej gospodarki, która ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Dlatego też jestem spokojny o nasz rozwój – zakończył swoje wystąpienie.

Trzeciego dnia Kongresu przedstawiciele PKP CARGO wzięli udział w roli prelegentów w panelach: „Zarządzanie – firma 2020” o nowoczesnych metodach zarządzania i optymalizacji działalności przedsiębiorstw oraz „III Forum Współpracy Gospodarczej Unia Europejska-Chiny. Współpraca Polski i Chin”.

Źródło: PKP Cargo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA