REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka budynków modułowych

Transport budynku modułowego
Transport budynku modułowego
Media

REKLAMA

REKLAMA

Budynki modułowe znacznie skracają czas budowy. Jednak transport poszczególnych modułów to nie lada wyzwanie dla każdego przewoźnika.

Jak przebiega transport modułów i kto za niego odpowiada?

REKLAMA

Transport gotowych elementów na miejsce, gdzie ma powstać nowy budynek, jest nie lada logistycznym wyzwaniem. Moduły przewożone są transportem ciężarowym z HDS zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Nowe elementy dostarczane są z Czech, natomiast używane (przeznaczone np. na wynajem) z Gdańska, Warszawy, Poznania, Trzebini czy też Wrocławia. Zaś od lokalizacji inwestycji zależy czas trwania transportu. Zazwyczaj przebiega on w 1-2 dni. W przypadku przewozu modułów zagranicę potrzebne są ewentualne zezwolenia celne. A sprawa jego bezpieczeństwa?
Transport objęty jest odpowiedzialnością cywilną przewoźnika (OCP). Odpowiednio zabezpieczone, kompletne moduły jadą ustawione bezpośrednio na samochodach ciężarowych. Jeden skład jest w stanie przewieźć dwa kontenery. W celach zabezpieczających używane są zaczepy kontenerowe lub pasy. Brzmi poważnie, jednak mimo że nie jest to łatwe przedsięwzięcie, moduły nie są towarem wymagającym szczególnej uwagi. A co za tym idzie, wybierając rozwiązanie modułowe, klienci nie muszą obawiać się, że części składowe nowego budynku ulegną zniszczeniu przed dotarciem na miejsce docelowe. Wszystkimi kwestiami związanymi z organizacją transportu zajmuje się dział logistyki firmy.

Transport modułów kosztuje 4,5 zł/km

REKLAMA

Wymiary zewnętrzne standardowego modułu wynoszą: 6,055 x 2,435 x 2,791 m, choć zdarzają się oczywiście i nieco większe. Dlatego ustalone zostało odgórne ograniczenie co do wielkości takich elementów – szerokość zewnętrzna: 2,435 lub 3 m, wysokość zewnętrzna: 2,791 – 3,450 m (wewnętrzna: 2,5 – 3 m), długość zewnętrzna: 2 – 9 m. Transporty ponadgabarytowe muszą być konwojowane.

Wybudowanie wielkogabarytowych budynków z wykorzystaniem technologii modułowej możliwe jest także dzięki materiałom, które są wykorzystane w tym celu. Jest to między innymi stalowa rama przestrzenna, obudowana blachą od zewnątrz, a od środka – płyty laminowane lub kartonowo gipsowe. Oprócz tego, moduły izolowane są wełną mineralną.
Jeżeli chodzi o kwestie finansowe, to stawki lokalne są ustalane indywidualnie. W przeliczeniu, koszt transportu modułów wynosi ok. 4,5 PLN za kilometr. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastosowanie budownictwa modułowego

„Wykorzystanie technologii modułowej do budowy magazynów, kompleksowego zaplecza budowy, biur, punktów sprzedaży, zaplecza sanitarnego, w branży logistycznej wydaje się czymś naturalnym. Szybko, tanio, a do tego w bardzo wysokiej jakości. Nasza firma dostarcza gotowe moduły na miejsce budowy oraz zapewnia ich solidny montaż. Zawsze odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, doradzając najlepsze rozwiązania” – dodaje Jacek Staniszewski, Dyrektor Generalny Touax Polska.

Budownictwo modułowe znajduje zastosowanie szczególnie tam, gdzie liczy się wysoka jakość przy krótkim czasie realizacji (nawet do kilku tygodni). Dodatkowym czynnikiem przeważającym nad budownictwem tradycyjnym jest możliwość demontażu modułów oraz przeniesienia obiektu w inne miejsce. Budynki można zmniejszać i powiększać w zależności od aktualnych potrzeb, ponieważ są skalowalne.

Źródło: Materiały prasowe Touax

Transport budynku modułowego
Media
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA