REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unilever chce zmniejszyć pokonywany w Polsce roczny dystans o 20 milionów km

REKLAMA

REKLAMA

Unilever zmniejszy dystans przemierzany przez samochody ciężarowe firmy w Europie o około 200 mln kilometrów rocznie. Aż 10 proc. redukcji dystansu to transport towarów firmy po naszym kraju. Cała operacja zakończy w czwartym kwartale 2014 roku, dzięki wdrożeniu nowego systemu logistycznego, współfinansowanego ze środków unijnych.

Uczestnicy inicjatywy Marco Polo, międzynarodowego programu współfinansowanego przez Komisję Europejską, zobowiązali się do stworzenia nowych, bardziej zrównoważonych sposobów transportu towarów na terenie Europy.

REKLAMA

W przypadku Unilever, jednej z głównych firm FMCG, modernizacja łańcucha dostaw to nie tylko mniejsza emisja dwutlenku węgla, ale także znacząca redukcja obciążenia dla coraz silniej eksploatowanej sieci drogowej łączącej 27 krajów.

Program doskonale wpisuje się w długoterminowy plan „Życia w sposób zrównoważony”. Na kanwie jego realizacji logistyka firmy Unilever w 2020 roku będzie generowała tyle samo CO2, co przed 2010 rokiem. To naprawdę duże wyzwanie przy stałym wzroście wolumenu sprzedaży i znacznie większej skali działalności firmy. Cały proces to poprawa wydajności w zakresie emisji CO2 aż o 40 procent.


Przedsięwzięcie składa się z tysięcy małych zmian zarówno w organizacji pracy Unilever, jak i w działaniach partnerów, firm logistycznych i dostawców – ale efekt będzie spektakularny: ograniczenie emisji dwutlenku węgla - praktycznie nieosiągalne w logistyce – aż o 15 tys. ton rocznie. Skala projektu jest nieporównywalna do naszych wcześniejszych inicjatyw – tak samo jak wyniki, na które liczymy – mówi Sabina Krzystolik, wiceprezes ds. łańcucha dostaw w regionie Europy Środkowo – Wschodniej.

Szacuje się, że uczestnictwo w projekcie Marco Polo to dla Unilever 154 000 kursów ciężarówek na trasie Bruksela - Warszawa (1159 km) mniej w skali roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Projekt będzie obsługiwany przez centrum międzynarodowych usług transportowych Ultralogistik firmy Unilever, zlokalizowane w Katowicach. Stary kontynent zostanie podzielony na kilka strategicznych obszarów tworzących sieć węzłów logistycznych w całej Europie. Węzeł, jako jednostka organizacyjno – logistyczna będzie odpowiadał za ograniczenie liczby kilometrów przejechanych przez pojazdy, gwarantując maksymalne wykorzystanie przestrzeni załadunkowych, przy absolutnie każdym kursie.

- Skala wyzwania, z jakim się mierzymy jest naprawdę niespotykana. Każdy węzeł odpowiada za ograniczenie liczby kilometrów przejechanych przez pojazdy, gwarantując, że ciężarówki nie tylko będą opuszczały centra dystrybucji pełne towaru, ale ich przestrzeń załadunkowa będzie wykorzystywana również w drodze powrotnej, przy transporcie surowców i materiałów do produkcji opakowań – mówi Matthias John, szef Unilever Ultralogistik w Katowicach.

O projekcie Marco Polo:

Marco Polo to program wsparcia finansowego UE dla operatorów logistyki angażujących się w zrównoważony transport towarów w Europie. W latach 2003-2009 finansowanie w ramach projektu otrzymało ponad 500 firm. Drugi program Marco Polo działa od 2007 r. do 2013 r. z większym budżetem i jeszcze większymi ambicjami. Ograniczenie ruchu drogowego to jeden z jego kluczowych priorytetów.

W 2011 r. firma Unilever osiągnęła poprawę o 8% wydajności CO2 swojej działalności transportowej w porównaniu z 2010 r.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA