REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezes zarządu Dachser: Gdyby nie logistyka, zostałbym... fizykiem kwantowym

REKLAMA

REKLAMA

Na pytania z naszego kwestionariusza odpowiada Grzegorz Lichocik, prezes zarządu Dachser Sp. z o.o.

Grzegorz Lichocik, prezes zarządu Dachser Sp. z o.o.

REKLAMA

1. Moją pierwszą pracę wspominam, jako... spojrzenie na kończącą się rzeczywistość gospodarki socjalistycznej. Fabryka, w której zaczynałem swoją karierę zawodową dzisiaj jest przebudowana na magazyny logistyczne. To w jakiś sposób określa również naszą dzisiejszą rzeczywistość.

2. W obecnej firmie pracuję, bo... uwielbiam wyzwania. Dla mnie sztuką jest tworzenie firmy, która przebojem zdobywa rynek. Poza tym 20 lat temu postawiłem sobie taki cel w życiu

3. Kryzys zmusza mnie do... analizy ryzyka z większą atencją i rozwagą. 

4. U konkurencji najbardziej cenię... działanie w obszarach, w które my w Polsce dopiero wchodzimy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Największe zagrożenie dla mojej branży to... pomysłowość fiskalna administracji publicznej i niestabilność kursów złotego.

6. Największe szanse dla mojej branży upatruję w... rozwoju przemysłu i nowych inwestycjach

Przeczytaj pozostałe KWESTIONARIUSZE Kliknij tutaj

7. Najchętniej zatrudniam... ludzi mądrych, zaangażowanych i najlepiej … niepalących.

8. Moją największą wadą jest … hmm mam dużo wad: na pewno jest to pracoholizm i perfekcjonizm, trudno mnie zadowolić i nie cieszę się zbyt długo z osiągnięć. Ciągle mnie coś ciągnie do przodu. To, co zostało osiągnięte to już historia, teraz trzeba iść dalej … itd.

9. Moją największą zaletą jest ... umiejętność budowania zespołów i wspieranie ludzi w ich rozwoju. 

10. Gdyby nie logistyka, to... zostałbym fizykiem kwantowym.

11. Mój dotychczasowy największy sukces zawodowy to to... jak wspominają mnie ludzie, z którymi pracowałem. Odchodząc po wielu latach z poprzedniej firmy dostałem puchar z dedykacją …”szefowi wszystkich szefów … :) To chyba był sukces. Sukcesem również jest to, jaką firmę udało nam się stworzyć w Polsce. Jednak wierzę, że ten największy sukces jest ciągle przede mną.

12. Gdy jestem zestresowany, to.... słucham jazzu. Jazz jest dobry na każdy nastrój.

13. U współpracowników najbardziej nie lubię... braku lojalności i braku zaangażowania 

14. U współpracowników najbardziej cenię.... jak „łapią moje pomysły od razu”

15. Najlepiej odpoczywam... na windsurfingu

16. Nie wyobrażam sobie pracy bez.... dobrego zespołu

17. Każdy dzień rozpoczynam od.... uśmiechu (tak powiedziała moja asystentka) i od przywitania się z pracownikami.

18. Udając się na urlop wybieram transport.... własny (za dużo sprzętu do pływania trzeba zabrać dla mnie i dla moich synów, namnożyło się tego trochę). Na ostatni wyjazd miałem około 6m3, więc spakowałem się w przyczepę. Korzystam również z usług firm logistycznych, oczywiście tych najlepszych ….

19. W moim domu za łańcuch dostaw odpowiada... odpowiadamy wspólnie. 

20. W Internecie najczęściej poszukuję.... informacji, czasem czytam wiadomości, głównie ekonomiczne i zakresu logistyki. Zazdroszczę młodym ludziom tego łatwego dostępu do tak szerokiej wiedzy.

21. Najwięcej nauczyłem się w.... pracy i zgłębiając fachowe pozycje. Studia i szkolenia też się wpisują na ta listę. Cały czas się uczę i chciałbym to robić jak najdłużej.

22. Pieniądze to dla mnie... odpowiednio zapisane cyferki w tabelce Excela. Najlepiej, gdy są w kolorze czarnym. Chociaż te czerwone motywują do większego wysiłku.

Poznaj innych menadżerów w branży logistycznej KLIKNIJ TUTAJ

Dachser Sp. z o.o.

Dachser Sp. z o.o. w Polsce reprezentuje międzynarodowego operatora logistycznego DACHSER GmbH & Co. KG. Firma została założona w 1930 roku w Kempten (Bawaria/Niemcy) przez Thomasa Dachsera. Obecnie grupa DACHSER liczy 315 oddziałów na całym świecie, 232 w Europie i 8 w Polsce. Tworzą one międzynarodową i krajową sieć terminali dystrybucyjnych. Dachser specjalizuje się w transporcie ładunków drobnicowych, przewozie ładunków częściowych (LTL) i całopojazdowych (FTL) oraz usługach magazynowania i konfekcjonowania towarów (logistyka kontraktowa).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA