REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chiny będą sprawdzać towary wysyłane do Gdańska

REKLAMA

REKLAMA

Port w Gdańsku dołączył do pilotażowego programu współpracy celnej UE z Chinami. Kontrolerzy sprawdzą, czy przesyłki wysyłane do portu w Gdańsku nie zawierają podrobionych papierosów, leków, części samochodowych. 

Celem programu pilotażowego bezpiecznych szlaków handlowych z Chinami (SSTL) jest dostarczanie z wyprzedzeniem danych o eksportowanych towarach do wybranych portów w UE, by ułatwić służbom celnym analizę ryzyka jeszcze przed załadunkiem. 

REKLAMA

Port w Gdańsku: współpraca z Chinami

REKLAMA

W poniedziałek w Brukseli został podpisany aneks do umowy z Chinami, dzięki czemu do programu dołączył Gdańsk. "Gdańsk po dwóch latach zabiegów dołączył jako pełnoprawny uczestnik programu (...), który polega na tym, że dokonuje się jednej kontroli: przy eksporcie towaru z Chin na podstawie kryteriów oceny ryzyka, które są wskazywane przez porty w UE" - powiedział po podpisaniu aneksu wiceminister finansów i szef polskiej służby celnej Jacek Kapica.

Jak zaznaczył, dokument ten będzie "podstawą prawną dla służb w Gdańsku do wymiany informacji ze stroną chińską". "Wymiana informacji polega na tym, że z Chin jest wysyłana informacja o konkretnym kontenerze, że dokonano kontroli według naszych kryteriów. Dzięki temu kontrola w Gdańsku akurat tych przesyłek, które uczestniczą w wymianie informacji (papierosy, leki, części samochodowe - PAP), jest obniżona i kontener ten może być szybciej zwolniony" - wyjaśnił Kapica. Dodał, że w ten sposób przedsiębiorca ma tylko jedną kontrolę, a nie dwie. Zaznaczył, że kontroli w Chinach będą podlegać też inne towary znajdujące się w grupie ryzyka. "Pod tym kątem będzie profilowana kontrola, czy akurat pod pozorem innych towarów nie są eksportowane z Chin podrabiane części samochodowe czy papierosy" - wyjaśnił Kapica.


Jak poinformował kierownik oddziału celnego w Gdyni Jacek Narolski, port w Gdańsku (mający bezpośrednie połączenie z Szanghajem) przeładował w 2011 r. 677 tysięcy kontenerów. "Ta liczba cały czas rośnie, w tym roku mamy szansę uzyskać jeden milion" - powiedział. Dodał, że około 60 proc. importu towarów do trzech polskich portów (Gdańsk, Gdynia, Szczecin) stanowią towary z Chin.

W programie pilotażowym współpracy celnej z UE uczestniczą cztery porty chińskie (Shenzhen, Szanghaj, Chongqing, Dalian i Tianjin) oraz poza Gdańskiem jeszcze 6 portów w UE (Rotterdam, Felixstowe, Hamburg, Le Havre, Genua i Antwerpia). "Program ma się zakończyć pod koniec grudnia 2012 roku, natomiast myślę, że wspólny komitet celny podejmie decyzję o trzeciej fazie programu i będzie on przedłużony na następne dwa lata" - powiedział Narolski. Dodał, że jest propozycja wprowadzenia do projektu transportu kolejowego i lotniczego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA