REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są ograniczenia towarowe w transporcie drobnicowym (LCL)

Marcin Giejsztowt
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Zapotrzebowanie rynkowe na przewozy drobnicowe w transporcie morskim stale rośnie. Rozwiązania te są dedykowane przesyłkom mniejszym, które z racji swojej wagi i objętości nie są w stanie zapełnić pełnego kontenera i jednocześnie nie wymagają bardzo szybkiego czasu tranzytu.

W celu usprawnienia transportu mniejszych przesyłek, stale rozwijana jest sieć bezpośrednich połączeń drobnicowych miedzy portami krajów eksportera i importera, tak zwanych direct box. Umożliwiają one konsolidacje towarów pochodzących od różnych załadowców w magazynie danego spedytora w kraju exportu i wysłanie ich (najczęściej) bezpośrednio do magazynu w kraju importu, gdzie towar jest dekonsolidowany i dalej dystrybuowany do finalnych odbiorców.

REKLAMA

Takie rozwiązanie pozwala skrócić czas tranzytu oraz ograniczyć przeładunki towarów na terminalach pośrednich, a przez to zminimalizować ryzyko uszkodzeń lub zaginięć towaru. Jednocześnie jak najmniejszy udział terminali zewnętrznych i pośrednich umożliwia obniżenie kosztów transportu liczonego per w/m (waga /miara).

Ze względu na specyfikę transportów drobnicowych, konkurencyjność rozwiązania LCL niesie ze sobą pewne ograniczenia.

REKLAMA

Konsolidacja przesyłek od różnych dostawców, przeznaczonych dla kilku odbiorców, wpływa na zróżnicowanie przewożonych towarów, a co za tym idzie na określone warunki ich transportu. We frachcie morskim LCL używa się zatem standardowych kontenerów morskich, w związku z czym możliwy jest jedynie przewóz ładunków neutralnych. Natomiast transport towarów łatwo psujących się lub wymagających kontrolowanej temperatury nie jest w tym wypadku możliwy.

Specjalistyczne kontenery o kontrolowanej temperaturze (reefer) pozwalają ustalić wymaganą wysokość temperatury na całą podróż, lecz w drobnicy morskiej takie rozwiązanie nie do końca zdałoby egzamin. W przypadku, gdy część towaru (np. żywność mrożona) powinna podróżować w temperaturze ujemnej (-20st C) a inna część (np. farmaceutyki) w temperaturze dodatniej (+2 - +8 st C) należałoby wysłać 2 różne kontenery z drobnymi przesyłkami LCL.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty takich przesyłek zrównałyby się z kosztami transportu pełnego kontenera specjalistycznego, przy nieznacznym wykorzystaniu jego przestrzeni. Dlatego też dla mniejszych, a wymagających kontrolowanej temperatury przesyłek, sugerujemy rozwiązania transportu lotniczego, które w szybki i bezpieczny sposób są w stanie dostarczyć towar na miejsce, gwarantując utrzymanie odpowiednich warunków transportu.

Przesyłki akceptowane w transporcie morskim w serwisie LCL to przede wszystkim przesyłki neutralne (poza wyjątkami wymienionymi poniżej):

Transport następujących towarów jest całkowicie zabroniony serwisem LCL:

  • żywe rośliny
  • żywe zwierzęta
  • wszelkiego rodzaju towary łatwo psujące się
  • waluty
  • papiery wartościowe
  • kosztowności ( takie jak złoto, platyna, biżuteria itp.)
  • towary niebezpieczne z grupy 1.4 G i S oraz 7.
  • broń
  • amunicja
  • samochody

REKLAMA

Ograniczenia dla wyżej wymienionych towarów wynikają głównie z ich specyfiki. Niektóre produkty wymagają szczególnych procedur przy ich przemieszczaniu (np. broń, amunicja, waluty, kosztowności), w innych przypadkach nie ma możliwości utrzymania odpowiednich warunków podczas transportu (np. rośliny, zwierzęta, towary łatwo psujące się).

Trudności w transporcie kosztowności (złota, srebra, platyny czy biżuterii) są związane z ich wysoką wartością, a co za tym idzie ryzykiem kradzieży, ich zaginięciem oraz pokusą dla potencjalnych złodziei/piratów. Odpowiednie warunki oraz bezpieczeństwo zapewnić może transport lotniczy.

Towary niebezpieczne z grupy 1.4 G i S oraz 7 są to materiały, które ze względu na zagrożenie, jakie może wywołać ich transport, wymagają specjalnego traktowania. Dlatego aby zminimalizować ryzyko niebezpieczeństwa, nie mogą być łączone z innymi towarami. Przewóz towarów niebezpiecznych określają regulacje International Maritime Organization w zakresie towarów niebezpiecznych.

Natomiast broń i amunicja nie mogą być konsolidowane z innymi towarami, ponieważ mogą stanowić niebezpieczeństwo dla samego transportu, są to bowiem towary wartościowe i pożądane dla różnego rodzaju grup przestępczych.

Towary łatwo psujące się wymagają odpowiednich warunków transportowych: określonej temperatury, czasu tranzytu i właściwego zapakowania. Zbyt długi czas przewozu oraz konieczność wykorzystania specjalistycznych kontenerów, uniemożliwia transport towarów łatwo psujących się w warunkach LCL.

Alternatywą dla transportu przedstawionych powyżej towarów jest transport lotniczy. Zaplecze z kontrolowaną temperaturą, specjalistyczne technologie w zakresie monitorowania przesyłek oraz możliwość dodatkowego ubezpieczenia ładunków, gwarantują bezpieczeństwo i wysoką jakość dowozu towarów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA