REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie wyzwania i szanse czekają polski rynek usług frachtu lotniczego

Michał Grochowski
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W najbliższym czasie, nie należy oczekiwać większych zmian na polskim rynku cargo lotniczego. Jakkolwiek zarówno agentów linii lotniczych, jak i ich agentów handlingowych, a szczególnie spedytorów lotniczych elektryzuje oczekiwanie na wdrożenie przepisów unijnych związanych z uregulowaniem kwestii podmiotu „zarejestrowanego agenta”.

Zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej każdy kraj członkowski Unii Europejskiej jest zobligowany do wprowadzenia przepisów regulujących kwestie „zarejestrowanego agenta”. Brak wdrożenia tych przepisów powoduje konieczność prześwietlania przesyłek w portach lotniczych słabo przystosowanych do obsługi takiej ilości cargo, jaką notujemy obecnie. Generuje to dodatkowe koszty wynikające z konieczności opłaty za czynności prześwietlania, a także opóźnienia. Miejmy nadzieję administracja rządowa wkrótce rozpatrzy konieczność uregulowania tej kwestii w trybie pilnym.

REKLAMA

Przewozy lotnicze: Ukraina nową szansą

REKLAMA

Spore szanse na rodzimym rynku przewozów lotniczych upatrywać można w szykowanej właśnie umowie stowarzyszeniowej Unii Europejskiej z Ukrainą lub ewentualnej unii celnej. Wówczas niewykluczone jest, że bliskie sąsiedztwo naszych krajów przyczyni się do stymulacji rynku przewozów lotniczych w regionie. Wówczas można spodziewać się ruchu cargo lotniczego do i z Ukrainy przez polskie porty lotnicze. 

Kolejną szansą dla polskiego rynku frachtu lotniczego może być organizacja Piłkarskich Mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie, wydarzenie to z pewnością zwróci uwagę linii lotniczych na region. Oczywiście nie należy oczekiwać „cudów” w kontekście ruchu frachtowego. Natomiast z pewnością zanotujemy wiele pasażerskich czarterów na różne lotniska w kraju realizowane również przez duże linie lotnicze. W takim wypadku doświadczenie dotyczące zdobywania pozwoleń i obsługi czarterów „przetrze szlaki” zarówno operatorom, jak i służbom towarzyszącym.

Połączenia frachtowe: Rejsy transatlantyckie

W kategoriach sukcesu można upatrywać kontynuowane w 2010 roku z dużą regularnością pierwsze prawdziwe transatlantyckie połączenie frachtowe, które we współpracy z kanadyjskim Air Cargo oferuje LOT. Wydawało się, że sukces tego połączenia zachęci inne linie lotnicze do podobnych inicjatyw. Dotychczas jednak tak się nie stało.

Być może wciąż niedostatecznie rozwinięta infrastruktura rodzimych lotnisk jest przeszkodą dla przewoźników. Nie jest tajemnicą, że opłaty towarzyszące obsłudze maszyn operujących na polskich lotniskach są mało konkurencyjne w porównaniu do lotnisk czeskich czy węgierskich. Jednakże przykład lotniska w Pyrzowicach czy rozbudowa podrzeszowskiej Jasionki dają nadzieję na odważniejsze posunięcia ze strony linii lotniczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA